Bouwverslag Smit Rotterdam

Ja daar heb je gelijk,in want het is allemaal wel erg duur.vroeger kocht je voor fl 100 een bouwdoos en die zat helemaal vol met hout enz enz als ik nu een bouwdoos koop van euro 300 dan moet ik even schudden op te horen of er wel wat in zit,en als je hem uitpakt moet je de deur dichtdoen anders waait alles weg.gelukkig denkt mijn vrouw nog steeds dat ik een goedkope hobby heb,dus houden zo!! mvg walter

Hallo Walter.

Welk type accu heb je er in liggen. Volgens mij moet je het allemaal eerst een plekje geven alvorens je het dicht bouwd.
Ben wel van plan om alles demontabel te maken zodat je er later er nog bij kan.

Gr v Willem

walter

Hej walter hoe heeft u de romp zo glad gekregen?En mijn complimenten voor het model hij ziet er echt geweldig uit.

marco

Hallo Walter.

Welk type accu heb je er in liggen. Volgens mij moet je het allemaal eerst een plekje geven alvorens je het dicht bouwd.
Ben wel van plan om alles demontabel te maken zodat je er later er nog bij kan.

Gr v Willem

hallo willemdm50 ik heb er twee accus van 6 volt inliggen!!dus dan kan je er eventueel ook 12 volt van maken als je 6 volt niet goed vind!!ik heb de accus geplaatst nadat de boot klaar was!!want mijn bovenbouw kan er helemaal af die heb ik groter gemaakt als het orgineel zodat je overal makkelijk bijkan!!de motoren zijn van buhler en die heb ik via een advertentie op marktplaats gekocht kunnen zowel op 6 als op 12 volt lopen daarom 2x6 volt accus. mvg walter ps hoever ben je al met je smit?

walter

Hej walter hoe heeft u de romp zo glad gekregen?En mijn complimenten voor het model hij ziet er echt geweldig uit.

marco
hallo marco
bedankt voor je compliment!!tioen ik de romp ging beplanken ben ik al secuur te werk gegaan zodat de plankjes netjes tegen elkaar lagen de spanten ook afgeschuind zodat je geen bobbels kreeg.moest toch wel een keer schuren en plamuren!!later heb ik met epoxy hars en roller alles ingesmeerd een laag of 5.Na droging met autoplamuur geplamuurd en toen schuren schuren schuren enz enz tot mijn vrouw mij eruit donderde met boot en al omdat alles onder de witte poeder kwam te zitten!!maar hij was toen wel mooi glad!!!
mvg walter

Mijn complimenten voor dit prachtige schip.
Wat een vakmanschap.:worship::worship::worship:
Ben zelf net begonnen aan men eerste schip, ook de Smit Rotterdam trouwens, en ik hoop dat ik deze kwaliteit ook haal met mijn schip.
Ik ga zeker nog verschillende keren terug kijken naar dit draadje want vind het fotoverslag erg informatief waar ik zeker nog wat aan ga hebben tijdens de bouw.
Bedankt voor het delen.

Met vriendelijke groeten, Gino:D

Hey Walter,

Eerst en vooral vind ik dat u Smit er prachtig uitziet. Ook lekker strakke romp. Ik ga aan mijn Smit Rotterdam volgend jaar tegen de zomer beginnen en je foto's zullen zeker een hulp zijn.

Wat is het gewicht van het schip inclusief ballast?

In ieder geval hoop ik dat ik net zo een mooi resultaat kan bereiken als u.

ballast

hoi michel
bedankt voor je compliment ik wordt er helemaal verlegen van!!volgens mij als ik met het mij goed herinner woog de smit 8.5 kilo dus geheel vaarklaar met ballast accus enz walter

beste Walter

ik zit de smit rotterdam ook aan bouwen.Dus ik kan wel wat foto's gebruiken maar de foto's van jou zijn niet zichtbaar.zou je ze naar mijn mail kunnen sturen.
basromkes@msn.com

mvg bas romkes

BAS de fotoos zijn al opgestuurd via je email!!

HR VAN GENT
de bouw van de smit was ongeveer 2jr geleden in die tussentijd hebben maar een paar mensen gekeken!!en ik had ruimte nodig bij mijn vrienden upload ivm bouwverslag van de resolve!!daarom zijn de fotoos verwijderd wist zo gauw niet hoe ik een bouwverslag moest verwijderen,daarom alleen de fotoos!! walter

Wat vind ik het jammer dat ik de foto's niet meer kan zien, had hier veel aan kunnen hebben.
Wat heeft u op uw romp gesmeerd om hem goed waterdicht te krijgen? Ik moet dit namelijk bennenkort ook gaan doen.

Bart

Hoi Walter.
Zou je de foto's naar mijn e-mailadres kunnen mailen.
Ik heb een onafgemaakte Smit Rotterdam van mijn collega gekregen en nu kan ik wel wat visuele hulp bij gebruiken bij het afbouwen van dit schip.

ik zou de foto's heel graag bekijken, maar er staat een rood kruisje voor de afbeeldingen. heeft iemand een idee wat de oorzaak daar van is

grt minerva

hallo minerva
als je mij je email adres stuurt dan mail ik je de fotoos mvg walter

Ook ik heb foto,s gekregen van Walter,en veel tips, een prachtige boot heeft hij gemaakt.
Als je die boot gaat bouwen, neem er de tijd voor het is een hele mooie klus,met een mooi resultaat.

Back