Bouwverslag Sovereign of the seas (Sergal) Mantua

Mooie doos Johan. Eigenlijk had ik deze ook willen bouwen, maar het abonnement van DeA. was financieel aantrekkelijker. En de ornamentjes van DeA. zijn wat scherper en gedetailleerder uitgevoerd, dan de ornamentjes van Sergal.
Veel succes straks met de bouw van dit prachtige schip!
Hoi Pietsan,

Dank je. Ik heb dat vaker gehoord dat de DeA gedetailleerder zijn. Hoewel ik de kwaliteit van Sergal zoals ik zojuist gezien heb ook echt goed vind.

Of het financieel aantrekkelijker is op de eindstreep weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat als je alles in termijnen betaald per opgestuurd nummer dat je het financieel minder voelt.

Want (als ik het goed heb) 135 nummers x 8 euro ... Is op de eindstreep ook veel. Dus dat komt aardig in de buurt met wat ik nu in 1 x betaald heb.
Want ik heb nu inderdaad een klap geld neer moeten tellen. [emoji28]

Maar goed. Voor mij is dit het zeker waard [emoji2]
Het is hobby, en ik ga er vanuit dat ik er veel plezier aan ga beleven !

Alleen al zo'n kit ontvangen en uitpakken is een feestje!!!
Veel succes met de bouw, ga het met interesse volgen.

grt Hans
Ja dat vind ik ook! Ik zie dat je met "het schip vd Ruyter " bezig bent. Ziet er goed uit[emoji106] Op een of andere manier laad mijn telefoon niet alle foto's. Sommige wel, sommige niet.. Maar ik bekijk ze binnenkort wel via een vaste PC.

Alleen al zo'n kit ontvangen en uitpakken is een feestje!!!
Veel succes met de bouw, ga het met interesse volgen.

grt Hans

Dank je wel! Wanneer is jou planning dat je gaat starten?
Ik ben net begonnen aan de beplanking van de Santisima Trinidad. Kan dus nog wel enkele jaren duren. Deze zomer zal trouwens al gevuld zijn met de bouw van een tuinhuis als werkkamer.
Ik heb wel gemerkt dat de sjablonen voor de kanonspoorten er bij mij niet inzitten. Waarschijnlijk komt dit doordat mijn versie wat ouder zal zijn.

Ik kon het niet laten.. En het weer is hier wat minder mooi, dus ben toch maar begonnen.. Spanten uitgesneden. En in elkaar gelijmt.. Daarna ga ik met de vorm van de romp mee de spanten schuren.

IMG_20170628_182148.jpg
IMG_20170628_184442.jpg
IMG_20170628_191336.jpg
IMG_20170628_191351.jpg

Johan, ik zie dat de nazomer bij sommige al vroeg valt, maar ik zit er klaar voor.
Succes met de bouw.
Dank je wel.. Haha ja dat klopt. Mijn planning was inderdaad om dan pas te beginnen. Maar het weer is hier nu wat minder, en ik zit steeds tegen de bouwdoos aan te kijken die ik al klaar had staan. En kon de verleiding niet weerstaan en ben toch maar begonnen [emoji1]

Back