Bouwverslag springer tug eigen ontwerp

Hallo forumleden.

De afmetingen zijn :
Lengte 50 cm
Breedte 18 cm.
Morgen ga ik watervast triplex en watervast houtlijm kopen.
En een paar balkjes om eerst een soort "geraamte" te bouwen.
Heeft iemand tips om hem waterdicht te krijgen ?

Mvg jellefaber

Je had zelf, in een ander topic, al G4 gevonden als optie, dus dat zou je kunnen gebruiken. En een praktisch tipje, je kan je berichten ook bewerken, handig als je iets wilt toevoegen aan een eerder, kort daarvoor geplaatst, bericht. ;)

tekeningen

full
full
full
Hier zijn mijn tekeningen:

full

Iemand nog tips of aanmerkingen wat beter kan ?

gr, jelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Jelle,

Ik zou de schuine plaat net voor de straalbuis een heel stuk schuiner leggen. Aanstroming naar de schroef en daarmee bestuurbaarheid van het model worden hiermee enorm verbeterd. Ook is de plaatsing van de roerbediening met de huidige vorm zeer krap:rolleyes: En ronde hoekjes aan de achterkant. Daar zijn een heleboel andere modelbouwers je op het water erg dankbaar voor:D

Gr.Pim

Laatst bewerkt:
Hallo pim,

Pak nu mijn tekening en ga het gelijk veranderen, bedankt voor je tip !!
Voor de rest laat ik het ontwerp eerst zo, het is mijn eerste modelboot, dus wil het nog niet te moeilijk maken.
Verder alles oke aan het ontwerp ?
Ga straks triplex en lijm kopen.

mvg, Jelle

Hallo,

Vandaag even op zolder gekeken voor (kerst)verlichting op batterijen.
Ik heb wat gevonden, aleeen zijn ze blauw !
Weet iemand hoe ik ze van kleur kan veranderen ?

mvg, jelle

Je hebt doorzichtige verf, in potjes van Revell, of Humbrol, Tamiya. Of je neemt een watervaste merkstift, Of Ecoline. Maar is het niet beter je eerst te concentreren op het maken van je boot, en dan pas de "versiering"?

De zender zou ik in je hand houden, denk ik ;-)
Maar dat setje is op zich geschikt voor in boten... hoewel ik dan zelf liever voor een zender + ontvanger van bijv. HobbyKing zou gaan. Voor dat bedrag heb je ook een 6-kanaals set thuis liggen, inclusief verzending vanuit hongkong. Kan je je boot nog eens uitbreiden met fancy extra's enzo, van afstand bestuurd.

Of, als je bij de conrad wil bestellen, zoiets: 4-kanaals afstandsbediening 2,4GHz - Handzender-afstandsbedieningen - Conrad Electronic En dan zelf los de batterijen van de zender kopen (ikea bijv.) en in je boot gewoon een (scooter?)-accu zetten. Die dubbelt dan gelijk als ballast én je haalt een ruim langere vaartijd dan met dat pack dat erbij zit.

sorry, wist niet dat jullie al op de 2e pagina hadden geantwoord, dus ik maar wachten en wachten, maar nu zie ik het ! bedankt voor jullie reacties !!
Oke, dan ga ik bij hobbyking kijken.

ga die andere zoeken indoorvlieger !

mvg jelle

Back