Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
een begingers lijnvliegtuig met flapskun je het model beschrijven?
Hoi Stefan,
Veel bouw plezier.
Je vader heeft nog een OS max 25 FSR liggen.
Deze motor kan je er misschien op zetten.
Ik weet niet of dit een originele tekening is
Als dat zo is kan je van mij een kopie krijgen dan kan je het origineel heel houden.
Oh ja ik heb nog een bouw beschrijving uit de aeromodeller.
Het is wel in het Engels.
Groet Robert-Jan
Hoi Stefan
Ik had je zaterdag belooft om je door te geven wat je nodig hebt om de Stallion elektrisch te laten vliegen. Ik plaats het hier zodat iedereen er op kan reageren.
Ik denk dat je een motor zoals de OS 25 FSR nodig hebt voor de Stallion. Hieronder een vergelijkbare elektrische set-up.
Om elektrisch te vliegen heb je het volgende nodig:
1) Elektro motor een borstel loze buiten loper. Deze heeft 3 draden.
2) De motor heeft 3 draden een accu 2 en je wilt de snelheid regelen daarom heb je een regelaar nodig.
3) Het vliegtuig gaat niet vanzelf vooruit daarvoor heb je een accu nodig.
4) De regelaar is normaal aangesloten op een ontvanger. Deze gebruiken we niet bij lijnbesturing. Hiervoor heb je een timer nodig.
5) En als laatste. De accu's zijn speciaal dus daar heb je ook een speciale lader voor nodig.
Mogelijkheid 1 de Mercedes uitvoering
1) Motor AXI 2820/10
KV1110 RPM/V
max 42 A
Gewicht 151 gram
73,72 euro zonder verzend kosten.
2) Regelaar Castle Creations Phoenix 45 of ICE Light 50
+- 65 euro.
3) Accu moeilijk te zeggen in ieder geval een 3S pakket.
Ik zou er een nemen van +- 3000 mAh en dan zien wat je verbruik is.
Gewicht +- 270 gram.
+- 35 euro.
4) Timer 25 euro. Te koop bij Robert-Jan. Voor jou maakt hij wel een speciale prijs
5) Lader vanaf +- 20 euro (hier moet nog wel een voeding van 12 volt bij)
Totaal kom je op +- 219 euro uit. Dit is veel geld maar dan heb je een goede set.
Mogelijkheid 2. De goedkope uitvoering.
1)motor +- 15 euro
2)regelaar 10 euro
3)Accu 35 euro
4)Timer 25 euro
5)Lader vanaf +- 20 euro
Totaal kom je uit op 105 euro.
De regelaar kan goedkoper. Ik zie er van 10 euro. Maar die hebben niet de instel mogelijkheden.
Ik heb geen ervaring met goedkope regelaars. Wel met een goedkope motor die binnen 10 seconde in rook op ging.
De motor kan ook goedkoper maar zoals gezegd ik heb al zo'n goedkope motor opgerookt.
Zo'n motor kost +- 15 euro.
De goedkope spullen kan je hier kopen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store :
Mijn advies is hier alleen je accu's en lader te kopen. De motoren en regelaars gaan te vaak stuk omdat we bij lijnbesturing vaak net even te veel vragen en daar kunnen deze spullen niet tegen.
Een motor die ik wel zou adviseren is de Scorpion.
Deze kost +- 51 euro.
De eerste set-up heb ik zoals je weet liggen. Je mag hem van mij lenen. Zo kan je zien of de motor sterk genoeg is. Of dat hij misschien zelfs wel lichter kan. Een kleinere accu is ook lichter. En hoe lichter je vliegtuig hoe beter hij vliegt.
Hou tijdens de bouw er rekening mee dat je hem elektrisch gaat uitvoeren. De vleugel en zeker de romp wordt dan anders. Je hebt geen motor dragers nodig. De elektro motor kan je mooi verzonken in de romp onderbrengen. De accu wil je zo ver mogelijk naar achteren hebben ivm het zwaarte punt. Misschien moet je de vleugel hier op aanpassen. En de regelaar kan je ook een beetje in de romp verstoppen.
Het is wel een heel verhaal geworden. Ik zou zeggen lees het samen met je vader en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groet Robert-Jan