Bouwverslag steenarend

Hee Hoi,

Voor de geïnteresseerden hier een link van het bouwverslag van mijn steenarend. De arend heeft 22-05-09 voor het eerst gevlogen. Zie ook mijn filmpje op YouTube.

bouwverslag

Groet,
Patrick

Mijn grote complimenten wat enorm mooi.
Ook het vliegbeeld is prachtig.

Geweldig in 1 woord.

Invloed magneet luidspreker?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een magneetluidspreker in een model.
Kan dit invloed hebben op de werking van de electronica die hier direct naast ligt?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een magneetluidspreker in een model.
Kan dit invloed hebben op de werking van de electronica die hier direct naast ligt?

Nee, sorry dat weet ik niet.
Zou in iedergeval de ontvanger zo ver mogelijk van die luidspreker houden.
Wanneer je een afstandtest op de grond doet, en alles werkt normaal, dan moet dat in de lucht ook zo zijn. Lijkt me:rolleyes:

Mooie kist man.:p

Groet, Gerhard

mooi

lijkt me een erg leuk toestel

-------------------------------------------------------------
cessna 182 epo

magneet

Een beperkt magneetveld (zoals aan de buitenkant van een luidspreker) heeft weinig tot geen invloed op de werking van servo's, regelaars of ontvangers.

Schitterend gemaakt. Afgelopen oktober in het wild steenarenden gezien en dat zijn echt indrukwekkende vogels, daar kan menig modelvlieger nog wat van leren. Heb je nog reacties van de strandbezoekers gehad tijdens het vliegen?

Zou je ook een linkje naar de site kunnen plaatsen waar je de tekening kunt kopen? Die kon ik zo 123 niet googelen.

Zou je ook een linkje naar de site kunnen plaatsen waar je de tekening kunt kopen? Die kon ik zo 123 niet googelen.

Johan,

De tekening heb ik zo'n 12 jaar geleden vanuit een blad besteld. Ik heb alleen de gegevens nog die op de tekening staan.

Vanaf het strand, waar redelijk wat mensen waren, zag je idd nogal wat mensen omhoog kijken. Kreeg ook al de sugestie om een filmpje te plaatsen van de arend alleen op afstand gefilmd. Kijken wat daar de reacties van de natuurkenners op zijn.

Ik ga trouwens eerst een piezo luidspreker proberen.

Oh, oh.... Wat mooi! Complimenten!!!
Flycam er onder, en gaan vliegen tussen de arendjes in.... zou mooi beeld kunnen opleveren.... of ruzie over territorium...?
En... zeker geen meeuw in de buurt te bekennen?

Ahum.... ehhhhh.... Was er niet ergens een discussie op dit forum over 'wild' vliegen?

Back