Bouwverslag Stingray, interesse?

Hey,

Wat vinden jullie hiervan?
a1190943-42-P1010337.jpg

Hier heb je het hele draadje, ik heb dit weekeind even snel zo'n ding in elkaar geflanst (expres snel, onzorgvuldig en zo slap als een vaatdoek om te zien of het wat was); Tot mijn grote verbazing (ondanks het doorlezen van het draadje op RCgroups) vloog het bij de eerste keer opgooien! (al moet deze kist wel kleine roeruitslagen hebben anders maakt 'ie loopings met een diameter van 75 centimeter)

Omdat mijn eerste exemplaar er niet uitziet - nog afgezien van de smeltgaten door te hete lijm en de waardeloze afwerking, bovendien heeft een van mijn katten er bovenop gelegen :D - en tevens omdat er een paar verbeteringen mogelijk zijn in het ontwerp ga ik morgen beginnen met een nieuwe. Bij interesse plaats ik hier de gemaakte foto's en een beschrijving!

Een paar feiten over het toestel:

- vleugel met of zonder profiel (bij mij dus met)
- span ongeveer 80 cm of iets meer
- bij mij aangedreven door een 1200Kv outrunnertje van 7 euro op 2S of (beter) 3S 1000MAh LiPootje met 8x3.3 prop
- totaal gewicht <300> 450G!
- materiaal: 3mm depron, 6mm depron en 2 mm balsa + kleinmateriaal
- totale kosten volledig toestel ex LiPo (electronica van www.unitedhobbies.com): nog geen 40 euro!

€ 2,10 / 1 m2 depron 3 mm (1/2 nodig)
€ 2,65 / 1 m2 depron 6 mm (1/4 nodig)
€ 1,30 / plaatje balsa 2 mm (1/3 nodig)
€ 2,00 / stokje 3mm carbon voor versteviging
€ 6,50 / 2x5gr. servo's
€ 7,50 / 12A regelaar
€ 7,00 / 1200Kv outrunner
€ 9,50 / ontvangertje + kristal (of wat je nog hebt liggen)

breed plakband, lijmpistool, scherp mes, oud cd'tje, overig gereedschap..
De eerste zat in een uurtje in elkaar inclusief de tijd om lijm te laten drogen en mijn dochter een fles te geven. Volgende gaat iets langzamer maar veel netter..

Geen interesse, geen bouwverslag dus. En het vliegt zo heerlijk (wel fatsoenlijk opgooien, niet zoals mij een zetje geven.. Maar weer een nieuw neusje maken :P

Nou, niet zo snel conclusies trekken: ik ben wel geinteresseerd in zo'n bouwdraadje. M'n oudste zoon zeurt altijd over iets snels, het lijkt mijzelf niets vanwege mijn vliegtalenten, maar zoiets als dit valt natuurlijk altijd te proberen zonder al te veel kosten en inspanning.

Dus kom maar op met dat verslag wat mij betreft :wink:

Dirk

zien, zien, zien, zien.

nadat mijn eerste depron vliegtuigje een flop is geworden en mijn setup hier beter in past ben ik reuze benieuwd naar dit bouwverslag.

kom maar op!!!

groeten stijn tip

Hm, beetje voorbarig geweest zie ik.. :P

Ik ga nogmaals een nieuwe bouwen, heb in het tweede exemplaar wat dingen uitgeprobeerd (bowden kabels, servo's plat verwerken, iets andere maten etc) waarvan sommige me wel bevallen en andere matig of niet. Al doende leert men!

Over snelheid: Met een 3S gevlogen vanavond, volgas moet je rekenen op een kleine 50 km/uur (viel mij ook tegen eerlijk gezegd), maar dat kan aan mijn prop liggen. Morgen even een andere halen (slowfly prop ipv speedprop in zelfde maat, grotere spoed), eens zien of dat scheelt.

Ik denk dat een flinke inrunner (1700 Kv ofzo) met een 5x4 of 5x5 wel een stuk harder gaat (op 3S). Als mensen zelf gaan bouwen en hun setup is anders - met goede resultaten - dan hoor ik het graag!

Morgen dus meer.. (bouwtijd +/- 3 uurtjes)

Hoe zou je de vliegeigenschappen omschrijven? Kun je 'm bijvoorbeeld nog een beetje zwevend landen met gas uit :mrgreen:

Ik heb hier alleen maar 2s pakketjes in alle gewichten, maar ik heb nog een nieuw 2100kV outrunnertje van 25 gram, zou dat wat wezen? Misschien moet ik 'm dan ietsje kleiner bouwen.

Enfin, ik volg het met belangstelling

Suc6, Dirk

De vorige die ik maakte zweeft als een engeltje :) Heel gemoedelijk en zeer goed te controleren zelfs met motor uit, landt heel zachtjes.

Ik denk dat je idd wat kleiner moet bouwen (ga ik ook doen, vanmiddag een nieuwe maken), afhankelijk van je prop zou dat goed moeten gaan. Ik heb op het moment een kleine 450g thrust en dat vliegt prima. Niet hard maar wl relaxed en goed reagerend. op 3S gaat het sneller maar nog steeds niet razend hard. Mijn schatting is +/- 40km/u op 2S en 60 op 3S..

ik heb zelf ook nog een setup liggen maar ik weet niet of het erin kan.

1611kv brushless motortje.
7,4V 1350 mah lipo.
18A regelaar.
8 grams servo's en nog een micro ontvanger.

op het motortje zit een 8x4.3 prop. geeft ong. 400 gram thrust. zal dat gaan? de setup weegt ong. een kleine 150 gram.

groeten stijn tip

Hé Billy,

Vergeet je je verslag niet? Of vliegt die derde inmiddels zo leuk, dat je alleen nog maar aan het vliegen bent en geen tijd meer hebt voor je verslag? :wink:

Dirk

Hey Dirk,

Ik wil morgen (als ik er dan wel, eindelijk, aan toe kom) een revisie doen van het model en dan een bouwverslag maken; druk druk deze week en mijn dochter krijgt tandjes dus weinig tijd voor aan de bouwtafel helaas..

Maar geen zorgen, dat verslag gaat er komen en liefst zeer binnenkort (want dan kan ik weer lekker vliegen ;))

:(

Ik weet het, ik weet het.. De laatste weken is het hier een gekkenhuis, ik heb een nieuwe baan (20 overuren in de laatste drie dagen dus reken maar uit!) en mijn dochter is niet erg lekker (tandjes, griepje, sprongetje, alles tegelijk) dus ik ben bang dat het even op de lange baan geschoven word..

Ik wil binnenkort graag weer wat doen, misschien dat ik er dit weekeind aan toe kom (maar dan is er ook een zweefwedstrijd op de club en daar wil ik ook graag aan mee doen) dus ik beloof niets..
Nou ja, één ding wel; dat bouwverslag komt er, al duurt het nog een maand!

Sadkingbilly zei:
:(

dus ik beloof niets..
Nou ja, één ding wel; dat bouwverslag komt er, al duurt het nog een maand!

One month and counting......... :wink:

Grapje hoor, neem gewoon je tijd, jij moet het leuk vinden en de tijd hebben, we zien het hier vanzelf als het gebeurt....

Dirk

ik ga t ding bouwen om op de helling te vliegen, moet wel een leuk beeld zijn denk ik ;)

heeft t eigenlijk profiel in de vleugel? want dat zie ik moeilijk? naar mijn logia denkend wel....

Back