Hey,
Wat vinden jullie hiervan?
Hier heb je het hele draadje, ik heb dit weekeind even snel zo'n ding in elkaar geflanst (expres snel, onzorgvuldig en zo slap als een vaatdoek om te zien of het wat was); Tot mijn grote verbazing (ondanks het doorlezen van het draadje op RCgroups) vloog het bij de eerste keer opgooien! (al moet deze kist wel kleine roeruitslagen hebben anders maakt 'ie loopings met een diameter van 75 centimeter)
Omdat mijn eerste exemplaar er niet uitziet - nog afgezien van de smeltgaten door te hete lijm en de waardeloze afwerking, bovendien heeft een van mijn katten er bovenop gelegen
- en tevens omdat er een paar verbeteringen mogelijk zijn in het ontwerp ga ik morgen beginnen met een nieuwe. Bij interesse plaats ik hier de gemaakte foto's en een beschrijving!
Een paar feiten over het toestel:
- vleugel met of zonder profiel (bij mij dus met)
- span ongeveer 80 cm of iets meer
- bij mij aangedreven door een 1200Kv outrunnertje van 7 euro op 2S of (beter) 3S 1000MAh LiPootje met 8x3.3 prop
- totaal gewicht <300> 450G!
- materiaal: 3mm depron, 6mm depron en 2 mm balsa + kleinmateriaal
- totale kosten volledig toestel ex LiPo (electronica van www.unitedhobbies.com): nog geen 40 euro!
€ 2,10 / 1 m2 depron 3 mm (1/2 nodig)
€ 2,65 / 1 m2 depron 6 mm (1/4 nodig)
€ 1,30 / plaatje balsa 2 mm (1/3 nodig)
€ 2,00 / stokje 3mm carbon voor versteviging
€ 6,50 / 2x5gr. servo's
€ 7,50 / 12A regelaar
€ 7,00 / 1200Kv outrunner
€ 9,50 / ontvangertje + kristal (of wat je nog hebt liggen)
breed plakband, lijmpistool, scherp mes, oud cd'tje, overig gereedschap..
De eerste zat in een uurtje in elkaar inclusief de tijd om lijm te laten drogen en mijn dochter een fles te geven. Volgende gaat iets langzamer maar veel netter..
Wat vinden jullie hiervan?

Hier heb je het hele draadje, ik heb dit weekeind even snel zo'n ding in elkaar geflanst (expres snel, onzorgvuldig en zo slap als een vaatdoek om te zien of het wat was); Tot mijn grote verbazing (ondanks het doorlezen van het draadje op RCgroups) vloog het bij de eerste keer opgooien! (al moet deze kist wel kleine roeruitslagen hebben anders maakt 'ie loopings met een diameter van 75 centimeter)
Omdat mijn eerste exemplaar er niet uitziet - nog afgezien van de smeltgaten door te hete lijm en de waardeloze afwerking, bovendien heeft een van mijn katten er bovenop gelegen

Een paar feiten over het toestel:
- vleugel met of zonder profiel (bij mij dus met)
- span ongeveer 80 cm of iets meer
- bij mij aangedreven door een 1200Kv outrunnertje van 7 euro op 2S of (beter) 3S 1000MAh LiPootje met 8x3.3 prop
- totaal gewicht <300> 450G!
- materiaal: 3mm depron, 6mm depron en 2 mm balsa + kleinmateriaal
- totale kosten volledig toestel ex LiPo (electronica van www.unitedhobbies.com): nog geen 40 euro!
€ 2,10 / 1 m2 depron 3 mm (1/2 nodig)
€ 2,65 / 1 m2 depron 6 mm (1/4 nodig)
€ 1,30 / plaatje balsa 2 mm (1/3 nodig)
€ 2,00 / stokje 3mm carbon voor versteviging
€ 6,50 / 2x5gr. servo's
€ 7,50 / 12A regelaar
€ 7,00 / 1200Kv outrunner
€ 9,50 / ontvangertje + kristal (of wat je nog hebt liggen)
breed plakband, lijmpistool, scherp mes, oud cd'tje, overig gereedschap..
De eerste zat in een uurtje in elkaar inclusief de tijd om lijm te laten drogen en mijn dochter een fles te geven. Volgende gaat iets langzamer maar veel netter..