bouwverslag super bandit park jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door denny, 7 mei 2006.

  1. denny

    denny Guest

    kwam gister een mooi draadje tegen op rc groups de super bandit park jet edf mini fan versie
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=436290
    vind het een mooi toestel dus heb ik besloten om hem te gaan bouwen
    in de mini fan versie want die heb ik nog liggen
    hij gaat gebouwd worden in zwart en geel 6mm depron
    en ik ga mijn eigen aanpassingen maken voor sterkte en degelijkheid
    zoals houten voorlijsten enz
    de componenten een 4k ontvanger
    2 servo,s ik ga een rolroer servo gebruiken voor het gewicht
    1800mah 11.1v lipo
    align 3200kv moter trekt met de minifan 19 amp
    mini fan
    ik hoop dat jullie het een beetje gaan volgen en meedenken voor evt
    problemen of tips
    ik heb de tekeningen uitgeprint 22 a4 ga een beetje depron van zolder halen en beginnen
    hier een paar foto,s van de tekeningen en de componenten

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Tim_NL

    Tim_NL

    Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Almere-MVA
    gaat vast heel mooi worden :D .
     
  3. denny

    denny Guest

    de vleugel uit geknipt en op de plaat gelegt
    [​IMG]
    uitgesneden en de rolroeren in het geel
    [​IMG]
    op naar de volgende stap
    ik denk dat ik eerst alles ga snijden (als ik daar genoeg depron voor heb)
    en dan pas alle wijzigingen ga doorvoeren
     
  4. denny

    denny Guest

    het hoogte roer en stabilo
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. denny

    denny Guest

    de romp bodem met stabilo voor het comlete plaatje
    genoeg voor vandaag van de week komen de volgende updates
    [​IMG]
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Zeg, het is pas 18:00 uur ofzo, je hebt nog zo'n 6 uur bouwtijd vandaag hoor ;)

    Ziet er in elk geval al goed uit..
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ik heb nog een edf'je liggen en zocht er een vliegtuig voor. Het word mijn 1e EDF-plane, dus moet ie niet te critisch zijn lijkt me. Deze heeft nog wel wat vleugeloppervlak en lijkt best goed vliegbaar. Gelijk maar uitgeprint en ik ben nu aan het bouwen :D (helemaal zwart 6mm).
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    ziet er leuk ding uit, nog veel succes :)

    groeten
     
  9. denny

    denny Guest

    geweldig sietse nog iemand die hem bouwt
    en ik ben toch maar weer aan het bouwen gegaan op de zondag avond
    foto,s volgen
     
  10. denny

    denny Guest

    de romp opbouw
    de onderdelen
    [​IMG]
    samenge geplakt met uhu por
    [​IMG]
    het afschuinen van de achterkant
    [​IMG]
    [​IMG]
    de volgende stap is alle oneffenheden weg schuren en mooi pas maken
    let op dat je de romp wel RECHT bouwt is beter voor het toestel zijn uiterlijk en vlieg eigenschappen
     
  11. xanderdude

    xanderdude Guest

    ......................................__........... .....................................
    .............................,-~*``¯lllllll`*~,.................................. ........
    .......................,-~*`lllllllllllllllllllllllllll¯`*-,....................................
    ..................,-~*llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll*-,..................................
    ...............,-*lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllll.\.................................
    .............;*`lllllllllllllllllllllllllll,-~*~-,llllllllllllllllllll\............................ ....
    ..............\lllllllllllllllllllllllllll/.........\;;;;llllllllllll,-`~-,...........................
    ...............\lllllllllllllllllllll,-*...........`~-~-,...(.(¯`*,`,..........................
    ................\llllllllllll,-~*.....................)_-\..*`*;..).........................
    .................\,-*`¯,*`)............,-~*`~................/..........................
    ..................|/.../.../~,......-~*,-~*`;................/.\..........................
    ................./.../.../.../..,-,..*~,.`*~*................*...\.................. ......
    ................|.../.../.../.*`...\...........................)....)¯`~,...... ............
    ................|./.../..../.......)......,.)`*~-,............/....|..)...`~-,.............
    ..............././.../...,*`-,.....`-,...*`....,---......\..../...../..|.........¯```*~-,,,,
    ...............(..........)`*~-,....`*`.,-~*.,-*......|.../..../.../............\........
    ................*-,.......`*-,...`~,..``.,,,-*..........|.,*...,*...|..............\........
    ...................*,.........`-,...)-,..............,-*`...,-*....(`-,............\.......
    ......................f`-,.........`-,/...*-,___,,-~*....,-*......|...`-,..........\.......
     
  12. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    zo, lekker de hele middag geknutseld. denk dat ik nu maar ff stop :D.
    1 van de dingen vandaag was dus de Bandit.
    Ben al aardig opgeschoten. Ik heb de versie van 75% maar gepakt. Lekker klein. Zat nog te twijvelen wat ik erin zou gooien. Ik heb een edf40 standaard en een edf55 met 2900kv brushless :D. Nou, die laatste is het dus geworden. Voor die kleine bouw ik wel een keertje een kleintje uit 3 mm depron.

    Enige wat ik nu moest aanpassen was dat het "dakje" ietwat bol moest om de edf erin te laten passen. Ziet er wel tof uit vind ik. Hoop dat ie genoeg lucht krijgt. Ik wil hem gaan besturen met 1 servo op de rolroeren en 1 op het hoogteroer dat een pendelstabilo word. De staart zit nu nog los, daar ga ik morgen wel mee verder. het midden is eigenlijk wel klaar en de neus moet nog wat geschuurd worden. Ik denk er nog aan om een plaatje 3mm op de vleugels te plakken en dan het geheel een beetje in profiel schuren. Goed idee?

    Nou ja, hier wat fotootjes:

    Nog open...
    [​IMG]

    EDF mooi te zien, hoop dat de inlaat groot genoeg is. Volgens een kort berekeningetje moet het net kunnen....
    [​IMG]

    Kartonnen kokertje om de lucht mooi uit te leiden.
    [​IMG]

    resultaat na een middagje. (staart nog los)
    [​IMG]
     
  13. Wauw, das wel een stoer ding. Ben wel benieuwd naar een filmpje. Zal er wel lekker mee kunnen raggen :D
     
  14. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik heb ook nog een wemotec fannetjke liggen, kan ik mss hiervoor gebruiken, maar welke regelaar gebruiken jullie? 10amp is wellicht te weinig??

    groeten
     
  15. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb een 2900kv brushless (helimotor, zo'n roze) met een 17amp ele regelaar. Denk dat ik er 3s1000mah lipo in gooi. Misschien binnenkort iets zwaarder spul...

    Nou, vannochtend nog flink gebouwd en vooral veel geschuurd :D. OP het voorste deel van de vleugels en het hoogtestabilo heb ik plaatjes 3mm depron geplakt en die later weer bijna weggeschuurd. De vleugels zijn echt goed sterk nu en ik heb er een dun, dragend profiel in geschuurd (onderkant bijna vlak).

    Ziet er gelijk wel tof uit. Nu nog servoos, aansturing en misschien nog wat dun glasvezel versterking.

    [​IMG]
     
  16. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Netjes hoor !!!!
     
  17. denny

    denny Guest

    ziet er ruig uit dit is dus de 75% versie voor een microfan die van mij is voor een minifan en iets groter
    hier een paar foto,s van mijn eerdere depron jets
    een t38 park jet voor een duwprop heeft zeer mooi vlieg beeld
    [​IMG]
    een zeer grote ruimte om je spullen in kwijt te kunnen
    [​IMG]
    hoogte roer aansluiting
    [​IMG]
    en de gripen jet voor de mini fan de romp iets verhoogd zodat alles past hij is nog niet klaar maar dat komt na deze super bandit wel
    [​IMG]
    [​IMG]
    de volgende foto,s zijn weer van mijn super bandit daar ga ik na het voederen weer mee verder
     
  18. Zow hé sietse, dat iz heel mooi gemaakt :worship:
     
  19. wieland

    wieland Guest

    Ja heel mooi sietse :)
    En denny zeker nog genoeg plaats over voor bagage :) :lol: :p

    GR wieland
     
  20. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    thx!

    Ik heb trouwens ook wel heel veel ruimte over. FF gekeken hoe het zit met het zwaartepunt. Maar de accu moet echt achter het schotje (dus net achter de cockpitkap), om het zwaartepunt goed te krijgen.... En dan moet er nog een ontvanger bij... Nou ja, ik zie wel :D.

    Tis wel leuk en snel bouwen. In een middag+avond en een flinke ochtend had ik hem toch in elkaar. Ben nu nog ff aan het klooien met de servootjes :D
     

Deel Deze Pagina