Bouwverslag Svenson Wayfarer

Hallo iedereen,
Ik heb een defecte wayfarer gekregen. De basisplannen zaten in de doos maar ik zou de stuktekeningen nodig hebben... Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!
IMG_20210718_115203.jpg

Geen stuk tekeningen per onderdeel.
Wel een beschrijving van gebruikte houtsoorten en maten, op nummer van de tekening.
De Svenson en de versie van RCMM ontlopen elkaar niet veel (zoek de verschillen)
Hoewel ik ze in Photoshop in transparant over el kaar heb gemikt... en dan zie je
dat het landingsgestel van den Svenson iets gesofistikeerder is uitgevoerd geworden geweest...
met mooie draadpootjes ipv lompe onverwoestbare (mogelijk veel betere) Dural poot... zo is dat!

Ik zie dat je heel wat folie hebt losgetrokken. Die restanten haal je weg met een foliebout.
Zet die hoog op 120 to 150... en neem een vel blauw garagedoek van de rol, dat op de romp, bout er op en langzaam het papier wegtrekken.
Soms een beetje goed aandrukken, maar de smeltlijm trekt dan in het papier. Met een paar vellen papier krijg je de zaak mooi blanco.
Als je goed werkt krijg je zeker 95% er wel af aan kleefstof...
De laatste restanten kunnen dan met thinner... maar zou ik dát vooral even buiten doen.

Folie kan je het beste loshalen met de hete foliebout. De lijm blijft da grotendeels aan de folie zitten, en niet aan het hout.
Dat naderhand schoonmaken is namelijk heel veel meer werk...

Gr Bas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Back