Sinds kort heb ik besloten om na een aantal jaar over te stappen van elektro naar nitro (of iig een nitro erbij
). Vorige week heb ik via het forum een sworkz s350bk1 pro kit + arrow gtr .21 motor overkocht voor een zeer scherpe prijs, héél erg bedankt rcpower! Daarnaast moester er uiteraard een aantal accesoires bij komen, zie hieronder voor een lijst.
Al binnen:
- Sworkz s350bk1 pro
- Arrow gtr .21
- Alpha 2090 uitlaat
- Savox 1258tg gas servo, 1256tg op het stuur (1256tg had ik nog liggen)
- Fastrax twin 775 startbox
- 3x OS P3 gloeiplug
- After run olie / luchtfilter olie
- Luchtfilter set
- Brandstof filter (geen idee of er al één in mijn tank geïntergreerd is, dus voor de zekerheid maar eentje bestelt).
- Koppelingslagers en shimset
- Nitro starter set (3000 mah gloeiplug starter en een vulfles)
Moet nog komen:
- LiFe rx accu's (2 á 3 stuks)
- Startbox accu's
- RB 5L 25% Nitro
- Verf voor de body
- Koppeling trekker
Een foto van alle spulletjes nog nieuw in verpakking
:
Startbox is helemaal alu, voelt erg solide aan. Lijkt trouwens veel op de smd evolution v2 startbox.
Twee foto's van de motor, het zal niet de top zijn. Maar ik mag zeker niet klagen als eerste echte nitro motor, als ik het forum van rctech mag geloven
:
En dan eindelijk beginnen met met de kit. Alles ziet er netjes en georganiseerd uit. We beginnen bij de diffs.
En nog meer zakjes:
Beetje vet erop:
Onderste gedeelte in elkaar:
En de olie erin. Front = 20k en Rear = 2k. Meegeleverd bij de kit, sworkz heeft hier goed zijn best gedaan want de flesjes olie zijn rijk gevuld. Minimaal 50ml per flesje
:
En dan zitten ze al weer in elkaar
:
Het middendiff ook maar snel gebouwd:
En nog even op rijtje:
Nog meer zakjes:
Voor en achter center assen:
Een as en diff pinion gemonteerd, de lagers zitten in een aluminium ring. Voor de zekerheid een minuscuul drupje loctite op de buitekant van de lagers, zodat ze goed op hun plaats blijven:
Aan het buitenste lager een enkele 0.1mm shim geplaatst om de horizontale diff pinion speling eruit te halen (zelfde probleem bij mijn mugens
):
En dan zit het voor diff al weer in elkaar, het shimmen ging nog lastig, omdat ik niet de perfecte afstelling kon verkrijgen. De diffs lopen nu iets hakerig, wat opzich geen probleem moet zijn aangezien ze nog moeten inlopen. We houden het even in de gaten of het ook daadwerkelijk minder wordt (bij mn mugens had ik dit ook en ging eigenlijk vanzelf weg):
En de achterkant:
Voorste draagarmen:
En een draagarm pin. Een nog niet eerder gezien systeem, de pin wordt namelijk in de achterste draagarm houder geschroefd:
En zo zit het in elkaar. Vond het in eerste instantie vreemd dat de kleine busjes in het alu houdertje niet op zijn plaats werden gehouden. Echter wanneer ik de bumper zag werd het in 1 keer duidelijk. De bumper heeft twee stoot palletjes waardoor de kunstof busjes er niet meer uit kunnen vallen:
En toen was het tijd voor de voorste hubs, weer komt het rode accent hierin terug. Staat erg mooi al zeg ik het zelf 8):
Even de hubs op de draagarmen geschroefd (mocht eigenlijk nog niet volgens de manual
:
Dat was het dan weer voor vandaag. Geen echte problemen tegen gekomen naast het shimmen. Zaten alleen twee schroefjes bij die 10mm waren ipv 12mm. Deze uit me schroevenbak gehaald en alles was weer opgelost. Hopelijk morgen weer een update
.

Al binnen:
- Sworkz s350bk1 pro
- Arrow gtr .21
- Alpha 2090 uitlaat
- Savox 1258tg gas servo, 1256tg op het stuur (1256tg had ik nog liggen)
- Fastrax twin 775 startbox
- 3x OS P3 gloeiplug
- After run olie / luchtfilter olie
- Luchtfilter set
- Brandstof filter (geen idee of er al één in mijn tank geïntergreerd is, dus voor de zekerheid maar eentje bestelt).
- Koppelingslagers en shimset
- Nitro starter set (3000 mah gloeiplug starter en een vulfles)
Moet nog komen:
- LiFe rx accu's (2 á 3 stuks)
- Startbox accu's
- RB 5L 25% Nitro
- Verf voor de body
- Koppeling trekker
Een foto van alle spulletjes nog nieuw in verpakking




Startbox is helemaal alu, voelt erg solide aan. Lijkt trouwens veel op de smd evolution v2 startbox.

Twee foto's van de motor, het zal niet de top zijn. Maar ik mag zeker niet klagen als eerste echte nitro motor, als ik het forum van rctech mag geloven



En dan eindelijk beginnen met met de kit. Alles ziet er netjes en georganiseerd uit. We beginnen bij de diffs.

En nog meer zakjes:

Beetje vet erop:

Onderste gedeelte in elkaar:

En de olie erin. Front = 20k en Rear = 2k. Meegeleverd bij de kit, sworkz heeft hier goed zijn best gedaan want de flesjes olie zijn rijk gevuld. Minimaal 50ml per flesje



En dan zitten ze al weer in elkaar


Het middendiff ook maar snel gebouwd:

En nog even op rijtje:

Nog meer zakjes:

Voor en achter center assen:

Een as en diff pinion gemonteerd, de lagers zitten in een aluminium ring. Voor de zekerheid een minuscuul drupje loctite op de buitekant van de lagers, zodat ze goed op hun plaats blijven:

Aan het buitenste lager een enkele 0.1mm shim geplaatst om de horizontale diff pinion speling eruit te halen (zelfde probleem bij mijn mugens


En dan zit het voor diff al weer in elkaar, het shimmen ging nog lastig, omdat ik niet de perfecte afstelling kon verkrijgen. De diffs lopen nu iets hakerig, wat opzich geen probleem moet zijn aangezien ze nog moeten inlopen. We houden het even in de gaten of het ook daadwerkelijk minder wordt (bij mn mugens had ik dit ook en ging eigenlijk vanzelf weg):

En de achterkant:

Voorste draagarmen:

En een draagarm pin. Een nog niet eerder gezien systeem, de pin wordt namelijk in de achterste draagarm houder geschroefd:

En zo zit het in elkaar. Vond het in eerste instantie vreemd dat de kleine busjes in het alu houdertje niet op zijn plaats werden gehouden. Echter wanneer ik de bumper zag werd het in 1 keer duidelijk. De bumper heeft twee stoot palletjes waardoor de kunstof busjes er niet meer uit kunnen vallen:

En toen was het tijd voor de voorste hubs, weer komt het rode accent hierin terug. Staat erg mooi al zeg ik het zelf 8):

Even de hubs op de draagarmen geschroefd (mocht eigenlijk nog niet volgens de manual


Dat was het dan weer voor vandaag. Geen echte problemen tegen gekomen naast het shimmen. Zaten alleen twee schroefjes bij die 10mm waren ipv 12mm. Deze uit me schroevenbak gehaald en alles was weer opgelost. Hopelijk morgen weer een update
