Bouwverslag T rex 450 XL (HDE)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Wiebe_NL, 18 jul 2005.

  1. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Ik heb ze erop gezet omdat ze er het sterkst uitzien. meer niet.

    Eindelijk eerste vluchtjes gemaakt. Gyro moest in reverse stand.
    Zeer stabiel zeg, heb mezelf leren vliegen met een e-sky 2. das veel lastiger dan deze XL.

    Nu nog verder met de canopy. wil er een schaal heli van maken. Iemand een idee welke body om een 450XL pas?
     
  2. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Wiebe,zo te zien gebruik je Futaba 3107 servo's?
    Waar heb je die vandaan?

    Passen die zonder iets te hoeven dremelen?
    Waarom heb je voor de 3107 gekozen?

    Ik moet binnenkort ook servo's gaan aanschaffen en ben beetje aan het kijken wat de mogelijkheden zijn...
     
  3. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Ik heb ze online gekocht bij www.mfis.net

    Deze servo's passen zonder te dremelen.

    meerdere redenen:
    1.Ik ben geen Hitec liefhebber. Heb dure hitec servo's in mijn auto's maar vindt ze niet prettig. Niet qua werking en niet qua betrouwbaarheid.
    2. bij aankoop heli kon ik kiezen tussen align servo's en deze. Voor mij was de keuze snel gemaakt. Wilde alleen goede spullen erin.
     
  4. Wilmar

    Wilmar Guest

    Wiebe,

    Waar heb jij je Trex besteld?
     
  5. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
  6. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Kleine tandwieltje voor de snaaraandrijving was losgeschoten van de as (aan de helikant, niet in de staart). Heli moest bijna helemaal uit elkaar om dit netjes te lijmen.

    Vandaag de houten rotorbladen gemonteerd. Das andere koek. Van een slome, traag op de cyclics reagerende heli veranderd ie naar een leuk nerveus ding.

    Lijkt opeens op mijn micro heli qua reacties.
    Beetje last van hunting. (staart zwiept in korte slagen heen en weer). Helaas was de accu te snel leeg om dit in de zender bij te stellen.

    Nu verder leren vliegen.
    En opzoek naar een mooie schaalbody. (canopy). Mocht iemand een producent of leverancier weten, verneem ik dit graag.
     
  7. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    probeer eerst de helicopter goed onder controle te krijgen en denk dan pas aan een schaalbody.
    probeer wat revo er op te zetten dat scheelt al een hoop.
    ik weet niet of de staart servo snel genoeg is.
    ik heb een hs 50 met de 401 en staat stil .
    als dit niet werkt probeer dan eerst ff de gyro goed te krijgen en dan bedoel ik op 0 en dan de gain niet te hoog of telaag.
     
  8. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Waar moet ik meer expo op zetten?

    Heb futaba 3107 gemonteerd. volgens mij snel genoeg.

    ander ding wat me opvalt: Motor wordt erg warm. Heb nu 13 pinion gemonteerd (denk ik, staan geen nr's op). Is kleiner mogelijk?
     
  9. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    het is al de 2 de keer dat ik in de war ben met revo en expo het gaat om de revo.
     
  10. Revo mag niet bij heading hold.

    Heb ook last van hunting op de staart (trex XL CDE en futaba gy 240, blue bird 9gr servo). De gain verdraaien helpt niet, ik denk dat de aansturing miss te stroef is. Ik ga ook maar eens een HS50 proberen. (ik dacht dan HS50 net weinig kracht en veel speling had?)

    Heb je geen last van storing met de ontvanger zo dicht bij de regelaar?

    Niels (Heb spijt dat ik niet voor de hde ipv cde gekozen heb...)
     
  11. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Ben er al achter (waarschijnlijk) waarom de staart blijft hunten. Het armpje van de heckservo naar achteren, zit in een geleidingshaakje. (onder het vleugeltje bovenop de staartboom). Het gat waardoor de servoarm gevoerd wordt, is erg krap. Ga dit beetje ruimen en dan nog eens proberen.
     
  12. ja, heb ik ook al gedaan. Het carbonstafje glijd bij mij tegen te haak ipv de stang in het gaatje te drukken. Het was iets beter, maar nog steeds is de staart niet "strak". Dit zou toch wel mogen voor een gyro van 80€...Ik denkt dat de bevestiging van de gyro niet goed is bij mij, ga hem nu iets strakker vastzetten.

    Niels
     
  13. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    welke regelaar gebruik je? Ik heb een CC35 met governor mode (op constant toerental). Heb de gascurve van de zender vanaf punt 2 tot punt 5 op constant 75% gezet. Daardoor wordt het toerental gelijkmatiger. Daardoor wordt ook het toerental op de staart constanter. bij mij daardoor minder hunten...
     
  14. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Vlieg inmiddels met de houten 325 Pro bladen. Bevallen mij goed. Pas 1 keer gecrashed sinds de aanschaf.
     

Deel Deze Pagina