[Bouwverslag] Tamiya M-05 Pro v2

Dat dacht ik al, bedankt voor de bevestiging.

Welke zouden dan het beste zijn voor de Tamiya Cup? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Tamiya Cup rijders met het M-chassis.

Binnen kan je met de v2 gewoon rondom M-grip rijden, buiten heb ik in de Tamiya-cup met A-slicks achter gereden en M-Grip voor.

Ik wil mijn auto wel volgens Tamiya Cup specificaties gaan bouwen en dan is het merendeel van de onderdelen die je aangeeft niet toegestaan. Enkel originele Tamiya onderdelen zijn toegestaan.

Alleen de fast gear set + MN33 bandjes is niet toegestaan: de rest (die ik noemde) is állemaal toegestaan voor de TIM.

Daarnaast beperk je jezelf echt als je ook voor de fun gaat rijden volgens de TIM regels, want die zijn er voor een reden, maar voor gewoon lekker een dagje rijden zijn dingen als een fast gear set (op een wat grotere baan) of de bredere draagarmen wel erg leuk.

in eerste instantie ga ik origineel rijden en de auto leren kennen, veranderingen kunnen altijd nog. En misschien ga ik toch wel de Tamiya Cup rijden met de M-05 maar dat weet ik nog niet zeker. De prio blijft voor mij de Top Stock klasse maar wellicht wel mini er bij.

Eerst de M-05 maar eens binnen hebben (hopelijk voor de Sint het land uit is) en lekker bouwen :D

Ik heb een Spektrum SR300 over kunnen nemen van iemand hier op het forum. De body, regelaar en Servo zijn besteld, nu alleen de banden en inserts (adviezen zijn welkom) nog en dan kan ik hem in 1 keer afbouwen.

Gisteren avond ook nog een setje M-grips en zachte en harde inserts besteld om maar eens mee te gaan beginnen. Ik hoop de auto volgende week compleet binnen te hebben zodat ik lekker kan gaan bouwen. Waarschijnlijk ga ik 28 december dan mee doen met de open wedstrijd bij MRC.

Laatst bewerkt:
Een m-etje bouw je in een uur op, zo simpel. Je bent vaak langer bezig de electronica netjes in te bouwen dan het gehele chassis.

Dat geloof ik wel ja dat je hem in een uur opbouwt, maar verwacht hem eerlijk gezegd niet voor de 7e compleet binnen dus dan heeft rijden ook geen zin. Ik heb de banden ed. in het buitenland besteld en die zijn er sowieso niet binnen een week.

Maar ik heb geen haast, rustig bouwen en alles netjes maken en dan gas er op :D

Welke olie zou ik het beste kunnen gebruiken voor het vullen van het differentieel? En waar kun je dit goed aanschaffen? Ik heb gelezen dat ik deze het beste voor een 3e kan vullen voor een felle en stabiele acceleratie en dat het gedrag in bochten ook beter is.

Op de eerste pagina stond ook iets over anti wear grease en dat heb ik nog wel liggen (2 kleine potjes). Hoe werkt dat precies? Gewoon een dikke laag er tussen?

Ik zou tevens met deze olie dan het (voor) differentieel van mijn TT-02 kunnen vullen, dat schijnt de zelfde uitwerkingen te hebben als bij de M-05.

Laatst bewerkt:
Oh oh :D

1.
M-05_Cooper.JPG

2.
M-05_Parts.JPG

Ja kon het niet laten, een M-chassis is gewoon erg veel fun!

De kant en klaar body's zijn in Duitsland net zo duur als een ongespoten body met verf ed. er bij. Aangezien ik in body's geen ster ben vond ik dit een hele mooie oplossing.

Hmmmm net te horen gekregen dat de M-05 Pro V2 waarschijnlijk pas in januari geleverd gaat worden. Heb alle onderdelen al liggen alleen nog geen chassis :(. Word dus ook geen wedstrijd de 28e bij MRC voor mij :(.

Back