Bouwverslag Tamiya TA05 V2 Mach GOGOGO

Zo na een tijdje dubben en veel rondvragen ben ik tot conclusie gekomen om een Tamiya te kopen. De TA05 V2 met een Mach gogogo R body.

het is een bouwpakket en heb er niks anders bij gekocht. er zit een standaart motor bij maar we gaan eers bouwen de rest volgt daarna wel.

zie hier de foto van de bouwpakket.


Mach-GO-GO-GO-Shaken-408R-1-10-Kit-TA05VII.jpg



Foto-CI4YEXJI-D.jpg



de chassis

Foto-4ZJOAHUA-D.jpg


de motorsteun met tandwiel

Foto-DZPTTIYV-D.jpg



Foto-AAYSQHUP-D.jpg



gemonteerd op de chassis

Foto-MFYEBDOU-D.jpg



de blokjes voor de draagarmen

Foto-LA6XYM4E-D.jpg



busjes voor de stuurophanging

Foto-JGLVJWXC-D.jpg



de differentieels in elkaar zetten, wel pielen met die kogellagers maar is goed te doen. owjaa hoe vast moeten die lange bouten die in de differentieel zitten die je op de foto ziet?

Foto-JTN3DX33-D.jpg



rest volgt later jongens!
 
Laatst bewerkt:
In de handleiding staat duidelijk uitgelegd hoe je het "slippen"van
het diff kunt afstellen.

Let op als je overstapt naar een sterkere motor,
dan zijn deze plastic diffs niet sterk genoeg.
Dan moet je naar alu diffs en keramische balletjes.

Ook zul je snel ontdekken dat de voorste dogbones beter vervangen kunnen worden
door CVD assen.
 
tuurlijk begrijp ik dat het in de handleiding staat alleen snap ik niet wat ze daar bedoelen vandaar dat ik het ook hier vraag. :rolleyes:
 
goed bezig,
de diff.

let op, neem 2 inbus sleuteltjes of 2 dunne schroefendraaiers.
of iets wat je tussen de lange sluifen kunt steken.
dus aan bijde kanten 1.
zo kan het diff niet meer draaien omdat je de 2 schroefendraaiers met 1 hand vast houd.
dus de diff hangt er nu tussen.
met de andere hand ga je aan de poeli draaien.
als je hem door kunt draaien (slippen) is hij te los.
je moet VEEL kracht zetten om hem te kunnen laten slippen.
maar dat is even een gevoel die je moet weten (leren).
dus beetje bij beetje draai je hem straker tot je zoveel kracht moet zetten dat jij denkt, phoe he die zit strak;).

maar je diff moet wel soepel blijfen draaien.

nou ik hoop dat je het snapt.

succes gr Sander.
 
goed bezig,
de diff.

let op, neem 2 inbus sleuteltjes of 2 dunne schroefendraaiers.
of iets wat je tussen de lange sluifen kunt steken.
dus aan bijde kanten 1.
zo kan het diff niet meer draaien omdat je de 2 schroefendraaiers met 1 hand vast houd.
dus de diff hangt er nu tussen.
met de andere hand ga je aan de poeli draaien.
als je hem door kunt draaien (slippen) is hij te los.
je moet VEEL kracht zetten om hem te kunnen laten slippen.
maar dat is even een gevoel die je moet weten (leren).
dus beetje bij beetje draai je hem straker tot je zoveel kracht moet zetten dat jij denkt, phoe he die zit strak;).

maar je diff moet wel soepel blijfen draaien.

nou ik hoop dat je het snapt.

succes gr Sander.

Sander Thanxsss heb hem afgesteld zoals je zij en lekker met dichte ogen op gevoel ghehehe.

weer een stapje verder met de differentieel voorzijde

Foto-QQIZWMFZ-D.jpg


en natuurlijk de achterzijde

Foto-CNJCXHJV-D.jpg



en daarna het geheel op het chassis 8)

Foto-HQKZXJJQ-D.jpg



nog even een closup

Foto-AG6VY338-D.jpg



en nog 1 !

Foto-BC3RLE3T-D.jpg


en daarna de achterste draagarmen inelkaar zetten met de pasbussen en de stiften.

Foto-WL3JENBI-D.jpg



en toen begon de ellende jongens.......

toen ik de draagarmen monteerde en daarna de fusee op de draagarm en wilde de aandrijfassen monteren was aan 1 kant de aandrijfas te lang en aan de andere kant de as te kort. na 3 keer uit elkaar te hebben gehaald de differentieel ben ik maar tot conclusie gekomen dat de bussen waar de aandrijfassen op komen dus aan de differentieel kant dat die omgedraaid zitten. (9e plaatje in mijn 1e post te zien) wat denken jullie???

trouwens valt mij nu ook op dat de tandwiel in de diff er niet uitgelijnd in zit. dus hij zit als je van boven kijkt er een beetje schuin naar rechts in alsof hij tegen het behuizing aan loopt klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
ik heb even de tek er bij gepakt.
je hebt 2 veschilende, de fusee S1 en S2. bij stap 3 van het boekje.

let wel op dat je bij stap 4 de achterkant hebt en bij stap 5 de voorkant.

kijk goed naar het plaatje hoe hij om moet.
ook moet je op de onderdellen A11 en A2 letten.
dat je het puntje op A2 goed om zet.'
anders staat idd je diff er scheef in.
de puntjes moet altijd te zien zijn aan bijde kanten.

gr Sander.
 
Nou dat was het dus Bedankt Sander!!!!!!

had de rondjes andersom er in gezet waardoor hij er scheef in zat.


alleen blijf ik nu weer klooien met de aandrijfassen achter.
de ene kant is te kort en de andere kant te lang. ook al haal ik de opvullers er uit of doe ze er in is het nog steeds te kort of veels te lang. hoe kan dit nou weer ..........
heb het 100x gecontroleerd of ik niks ben vergeten maar ik kan het niet zien. iemand ????

kan het mischien zijn dat ik de centrale moer er aan de verkeerde kant er in heb gezet? lijkt me onlogische want op de foto doe ik het zelfde als wat er in het boekje staat. raarrrrrrrrrrrrrr

Foto-JMGJQVKG-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
het onderdeel. BA7(het lange boutje) en BA14(druklager)komen in het onderdeel S1(fusee met het piemeltje waar de 2 kogellagers omheen komen (BA12)).

de onderdellen BA16(veertje), A10(moerhouder) en BA9(moertje) komen in het onderdeel S2(fusee met het grotere gat naar binnen waar de kogellagers invallen(BA12)).
ik denk dat je dus iets niet goed hebt gedaan.

het moet passen.
PS zijn de aandrijfassen wel even lang??
als het goed is moeten ze 46mm zijn.

gr Sander.
 
Laatst bewerkt:
het onderdeel. BA7(het lange boutje) en BA14(druklager)komen in het onderdeel S1(fusee met het piemeltje waar de 2 kogellagers omheen komen (BA12)).

de onderdellen BA16(veertje), A10(moerhouder) en BA9(moertje) komen in het onderdeel S2(fusee met het grotere gat naar binnen waar de kogellagers invallen(BA12)).
ik denk dat je dus iets niet goed hebt gedaan.

het moet passen.
PS zijn de aandrijfassen wel even lang??
als het goed is moeten ze 46mm zijn.

gr Sander.

klopt je hebt ook gelijk zo moet het ook alleen op 1 of andere manier zijn mijn assen te kort en te lang, ik heb het opgelost door de bout er andersom in te zetten s1 en s2.

morgen weer een dag! en komen er meer foto's!

bedankt!
 
klopt je hebt ook gelijk zo moet het ook alleen op 1 of andere manier zijn mijn assen te kort en te lang, ik heb het opgelost door de bout er andersom in te zetten s1 en s2.

morgen weer een dag! en komen er meer foto's!

bedankt!
maar heb je nou wel 4 gelijke assen??
dus de zelfde lengte?

gr Sander.
 
zo na een tijdje gepauzeerd te hebben vandaag nog wat dingen gedaan.

het monteren van de motor vond ik niet zo bijzonder om daar een foto van te maken aangezien het om een standaart motor gaat :rolleyes:

de voorschokdempers gevuld en gemonteerd

Foto-CRSTLUBA-D.jpg




de achterschokdempers gevuld en gemonteerd

Foto-3Q4VEBEQ-D.jpg



nog even een closup van de ophanging

Foto-S7HQAABZ-D.jpg



de bumper :lol:

Foto-V3YDP4OB-D.jpg



de accu bevestiging

Foto-KDA6JR3O-D.jpg



en de laatste stap voor vandaag de servo gemonteerd

Foto-YHGQ6QWO-D.jpg



zodra ik helemaal klaar ben met bouwen dus dat hij rijklaar is ga ik er mee rijden daarna komen de hopups. ik wil namelijk weten hoe hij origineel rijd zodat ik als ik hopups monteerd een daadwerkelijke verschil kan merken.
 
Zo na een tijdje stil te zijn ben ik gisteren toch maar weer begonnen met het verder gaan.

ik ben verder gegaan met het body. er zit standaart een body bij van mach shaken gogogo.
gezien ik de standaard kleuren niet mooi vond zie hieronder:
Foto-QFA77LW6-D.jpg


Ben ik toch gaan zoeken op internet en wat vond ik tot mijn verbazing?
een forumgebruiker hier verkocht zijn tamiya ta05 IFS. met een zwart / goud (oranje kleur ) body.

sorry voor het pikken van je ontwerp ik vond hem zoooooo mooi!


dus ging ik aan de slag:

eerst het afplakken, hier heb ik helaas geen foto's van gemaakt :( vergeten.....

zie het eerste resultaat na het spuiten.


Foto-4KD34FXN-D.jpg



en hier nog even een foto met de achterbumper:


Foto-NICCRL8Q-D.jpg



natuurlijk ook de lelijke zwart glanzende spoiler nu in de kleur gun metal:


Foto-FLZ7NVQD-D.jpg



en niet te vergeten de witte velgen in de kleur gun metal:


Foto-ON7ZKGGQ-D.jpg



en toen maar de beschermfolie er af om de echte kleur te zien:


Foto-FSKXVKPV-D.jpg


ik vind het een hele mooie kleur combinatie echter vergeet niet dat de oranje kleur nog naar voren moet komen door er met een witte spuitbus overheen te gaan. helaas hadden ze deze niet meer :( dus dat komt nog!.
maar het resultaat vindt ik nu al echt gaaf!

hier nog wat foto's:

Foto-MSTPIOUM-D.jpg


Foto-GBN7J8B4-D.jpg



hier de spiegels en de voorruitband er op.

Foto-H63WUZSH-D.jpg



en nog eentje vanaf de voorkant:


Foto-BGZKFAQT-D.jpg



dit was het voor vandaag eerst maar even de witte kleur afwachten en verder opbouwen.

volgende stap worden opbouwen van de hop ups.
 
Ben ik toch gaan zoeken op internet en wat vond ik tot mijn verbazing?
een forumgebruiker hier verkocht zijn tamiya ta05 IFS. met een zwart / goud (oranje kleur ) body.

sorry voor het pikken van je ontwerp ik vond hem zoooooo mooi!

Haha, dat is op zich wel een compliment, dank je :thumbsup:. Het was de 2e kap die ik ooit had gespoten en ook wel 1 van de mooiste. De kleurencombinatie zwart/oranje doet het gewoon altijd goed, maar ik zie overigens nog wel een paar verschillen met mijne ;)
 
zo dit is het uiteindelijk geworden, hoop dat jullie hem ook mooi vinden.

dit is mijn eerste keer dat ik een body spuit dus er zitten wel schoonheidsfouten in ;)

Foto-DWELTZHK-D.jpg


Foto-DQIYEMIF-D.jpg


Foto-ANKBT4T3-D.jpg


Foto-XB4PP7IU-D.jpg


Foto-VUQSWOHY-D.jpg


dit was het bouw verslag.

de rest volgt later betreft hop ups ect ect...
 
Back
Top