[bouwverslag] Tamiya Wild Willy + Filmpje !!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Jochemicalie, 2 aug 2006.

  1. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Hoi,

    Zijn er hier mensen met de Tamiya Wild Willy , zo ja zouden die mij willen vetellen of het een leuk dingetje is om wat fun mee te hebben.

    b.v.d
    mvg jochem[/b]
     
  2. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    De Wild Willy is een "Classic" wagen uit de jaren 80.

    Hij rijd op zijn achterwielen en is best rapido...

    maar het is niet vergelijkbaar met de huidige wagens.
    deze zijn net iets beter in elkaar gezet ( voor springen )

    Maar je zal met de Wild Willy heel veel plezier beleven.

    Hij zal alleen een aardige duit kosten... gezien de rage op de "Vintage" wagens

    PS: Ik heb de Honda City gehad, deze is dezelfde bouw als de Wild Willy.
    Ik heb ook met de Wild Willy zelf gereden... lang laaaaang heeeeeel lang geleden.. .:D


    John
     
  3. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ik ben van plan de heruitgave van de wild willy te kopen. kan ik hier ook gewoon andere motors inzetten ?? en de tandwielverhoudingen veranderen ?

    maar alvast bedankt voor je antwoord.

    greetz
     
  4. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    zover ik me het kan herrinneren, zitten er metalen tandwielen in en de motor was een Mabuchi 540.

    maar ik denk dat een zwaardere motor niet veel meer plezier zal geven.
    Dit omdat de wagen al gelijk op zijn achterwielen gaat.... ( maar proberen kan altijd.. :p )


    John
     
  5. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ok bedankt :D

    nog een vraagje de wild willy is iets wat duurder dan de lunchbox weet iemand wat de lunchbox minder heeft dan de wild willy ?

    greetz :D
     
  6. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Fuzzy,

    Jij hebt het nog steeds over de oude willy terwijl Jochemicalie het over de nieuwe heeft.

    De wild willy is een leuke fun auto. Hij kan twee verschillende maten pinions gebruiken dus erg veel kan je er niet aan doen. Snellere motor kan natuurlijk wel maar dan rijd je nog meer op de achterwielen.

    De wild willy is qua techniek wat mooier dan deLunchbox. De willy heeft bijvoorbeeld onafhankelijke wielophanging terwijk de lunchbox een starre (= NIET onafhankelijk maar wel met differentieel) achteras heeft. Groot nadeel van de lunchbox vind ik dat het motortandwiel van een bronsachtig materiaal gemaakt is dat hard slijt. Het is ook nog een speciaal model zodat er niet zomaar ergens een stalen uitvoering tekoop is. Voor de willy kan je stalen motortandwielen kopen.

    Ik heb ze allebei en met allebei veel plezier gehad. Als ik zou moeten kiezen dan koos ik de wild willy.

    Groeten

    Jasper
     
  7. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    @bulliehead en fuzzy bedankt voor de info

    ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor de wild willy het lijkt me een leuk en grappig wagentje om wat fun mee te hebben :D

    greetz jochem :wink:
     
  8. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    keep us posted... ;)


    Zit er veel verschil in de "oude" en Nieuwe" ?


    John
     
  9. HansGSI

    HansGSI Guest

    ik heb een M38 en een WW2-2000.

    de WW2000 kan een 20-tands pinion op, dan gaat hij nog niet geheel hard, maar wel met een 13-turns en een extra motor voor op de bumper voor het tegen gewicht :lol:

    de M38 is duidelijk een stuk minder stabiel als de heruitgaven 2000, maar dat is ook een collectors item.
    de 2000 staat op iets grotere, en veel bredere banden met chrome velgen.

    beiden auto's heb ik met schade opgekocht via MP, (beiden kwamen ze in 1000 stukjes aan in een doos met een zooi schade)
    de M38 nu op een enkele detail compleet, om verder gerestaureerd teworden, en de 2000, had ik voor 40 euro opgekocht, daar was een auto over de voorkant heen gereden, maar die had ik in nog geen 2.5 uur als weer draaiende met een gerepareerd chassis.
    tja ik vind het wel leuk om de velgen, body, en chassis terichten en temaken, daar mee heb ik ook het voordeel dat ik de beiden auto's GOEDKOOP met schade heb gekocht, een voor de vintage, een voor de fun! :D
     
  10. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ik hoop hem over een paar weken te hebben, als jullie een bouwverslagje willen ??

    hier nog een paar leuke foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    :eek: :lol:

    greetz
     
  11. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    dit is een heel andere basis als de oude WW...



    John
     
  12. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ja dat klopt, maar je moet niet naar de laatste foto kijken want dat is een omgebouwde :lol:
     
  13. HansGSI

    HansGSI Guest

    die is alleen iets breder.

    de WW2-2000 wordt geleverd met 2 bumpers, 1 smalle, en 1 brede oefen-bumper.

    de aandrijving van een WW2 is exact het zelfde als een wilddagger enz., maar dan 1-motorig ipv. 2-motorig.
    de body's zijn nagenoeg 't zelfde, verschil: gril-spijltjes (horizontaal en vertikaal), en oppervlakte van de motorkap.

    dit is ook leuk:
    http://tamiya.com/english/products/58242wild/wild_willy.htm

    [​IMG] :lol:
     
  14. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Foei een WW pimpen....:D:D:D:D:D:D
     
  15. HansGSI

    HansGSI Guest

    maar 't zijn geen hard lopers, die WW's, 50 kan je echt niet halen, ook al maakt ie geen wheelys, gezien de korte wielbasis en hoge instabiele bouw, gaat ie zo om.
     
  16. HansGSI

    HansGSI Guest

    Cees.
    J2 en J6 zijn de schokbreker ophangingen/veerschotels van de voorwielen.

    orgineel is het mooist, maar je kan uit een dik stuk kunststof de bovenste parts zelf maken met en beetje handigheid, (denk aan b.v. een kunststof snijplank uit de keuken, waar je het uit kunt zagen en bewerken)
    en de 2 mini kapbeugels die aan de onderkant zitten ook zelfmaken dmv. aluminium strip.
    kleine schroefjes enz. uit een oude cassttedeck,video recorder enz.

    ik mistte de korte aandrijf-as van de WW-1 M38, die heb ik ook zelf gemaakt uit een stuk RVS stang, de cardanbehuizing en tandwiel, had ik met veel mazzel nog kunnen vinden bij site member RENKEN2000, veel van de WW-1 is er gewoon niet meer tekoop, dan moet je echt zelf improviseren...
     
  17. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    hey,

    ik heb de ww2 bij www.rcfun.nl zien staan voor 129 euro. weten jullie of dat een goede vertrouwde winkel is ?

    greetz jochem
     
  18. alfaracer

    alfaracer Guest

    dat is geen RTR uitvoering, en moet je nog een zender en accupack bijkopen.
    Bij Roal staat een RTR voor 199 eur. Ik ben daar morgenavond om mn Baja op te halen, dus zou ik m kunnen meenemen voor je..
     
  19. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ik wil ook geen rtr uitvoering want ik heb zelf nog zender/ontvanger/servo/accu/lader :wink: maar toch bedankt voor het aanbod :D
     

Deel Deze Pagina