F
Firefly1987
Guest
Hallo allemaal,
Als 3e jaars student Aviation aan de Hogeschool van Amsterdam zijn we begonnen aan onze Minor. Hiervoor zijn we sinds een paar maanden bezig met acht man aan de bouw van een modelvliegtuig. Het vliegtuig mag een wingspan hebben van max. 2 meter en moet zoveel mogelijk gewicht kunnen dragen (dit kan oplopen tot max. 10 kilo).
Omdat we allemaal niet echt ervaring hadden met rc vliegtuigen was dit een behoorlijke uitdaging! Na een ontwerpfase van 7 weken zijn we sinds eind april begonnen met het echte bouwen van ons vliegtuig genaamd Budgie. Het wordt een tandem wing om zoveel mogelijk lift te kunnen krijgen met zo min mogelijk verlies. Alles wordt vast gelegd op foto's en zo kan je een goed beeld krijgen van wat we allemaal doen en hoe het er voor staat.
Om te beginnen maakte we de vleugels van piepschuim, om dit in de goede vorm te krijgen sneden we het uit met een gloeidraad van een meter lang.
En dit was het resultaat:
Toen begon het schuren zodat het allemaal goed glad is om er later glasvezel overheen te kunnen doen.
Met alle vier de vleugels klaar bekeken we de eerste opzet van Budgie! (De vleugels liggen hier nog in de mal dus vandaag de onderkant er zo vreemd uitziet voor een vleugel!)
In de volgende post zie je hoe de vleugels in het glasvezel worden gezet!!
Als er vragen en/of opmerkingen zijn horen wij het graag want we hebben meer ervaring met echte vliegtuigen dan met modelbouw vliegtuigen.
Als 3e jaars student Aviation aan de Hogeschool van Amsterdam zijn we begonnen aan onze Minor. Hiervoor zijn we sinds een paar maanden bezig met acht man aan de bouw van een modelvliegtuig. Het vliegtuig mag een wingspan hebben van max. 2 meter en moet zoveel mogelijk gewicht kunnen dragen (dit kan oplopen tot max. 10 kilo).
Omdat we allemaal niet echt ervaring hadden met rc vliegtuigen was dit een behoorlijke uitdaging! Na een ontwerpfase van 7 weken zijn we sinds eind april begonnen met het echte bouwen van ons vliegtuig genaamd Budgie. Het wordt een tandem wing om zoveel mogelijk lift te kunnen krijgen met zo min mogelijk verlies. Alles wordt vast gelegd op foto's en zo kan je een goed beeld krijgen van wat we allemaal doen en hoe het er voor staat.
Om te beginnen maakte we de vleugels van piepschuim, om dit in de goede vorm te krijgen sneden we het uit met een gloeidraad van een meter lang.

En dit was het resultaat:

Toen begon het schuren zodat het allemaal goed glad is om er later glasvezel overheen te kunnen doen.

Met alle vier de vleugels klaar bekeken we de eerste opzet van Budgie! (De vleugels liggen hier nog in de mal dus vandaag de onderkant er zo vreemd uitziet voor een vleugel!)

In de volgende post zie je hoe de vleugels in het glasvezel worden gezet!!
Als er vragen en/of opmerkingen zijn horen wij het graag want we hebben meer ervaring met echte vliegtuigen dan met modelbouw vliegtuigen.