Bouwverslag TC Piper PA-18

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat de airspeed schaal van Johan niet in Kts is maar in MPH (ps 1 KNOTS is 1,15 Miles Per Hour) dan komen de door Berto gegeven snelheden wel ongeveer uit. :-D:-D

Even de airspeed meter zonder kleur.

67384b5adb50f05d5.jpg

M.P.H. dus.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
............. m/s .....km/h .....mph .....knot
1 m/s = ....1 ........3.6 ......2.234 ...1.944
1 km/h = 0.278 .....1 ........0.621 ....0.540
1 mph = .0.447 ...1.609 ......1 ........0.869
1 knot = 0.514 ....1.852 ....1.151 ....1

Even op een rijtje gezet.:mrgreen:

Mvg Johan

Ben nog een beetje aan het experimenteren met de cockpit .

Gelijk ook maar voor de SIG Piper een gemaakt.:cool:
De SIG Piper gaat naar een clublid en die hat ook om een cockpit gevraagt.

67384b5c7289a818b.jpg

Met messing stiften er in komt van de maat beter uit als de schroefjes.

67384b5c72894b575.jpg

Hoop dat morgen de O-ringen komen , kan ik hem afmaken voor de PA-18 .

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Instrumentenbord

Johan,

ik volg je draadje met veel bewondering. Mijn Piper TC 18 is nu verder gevorderd maar ik heb niet teveel tijd en bouw zeker niet zo snel als jij. Ik ben niet zo vertrouwd met schaalbouwen en zou graag een instrumentenpaneel inbouwen. Verkoop je evnetueel een instrumentenbord of weet je waar ik er een kan kopen?

Bespanning

Johan,
met welk materiaal ga je je Piper bespannen?
Heb je ervaring met de Proficover van Toni Clark of raad je eerder Oratex aan?

Ik moet hierover een beslissing nemen. Bij de kit van TC zit een proefstukje Proficover en dat lijkt me wel een goede bespanning maar ik heb geen ervaring met het zelf spuiten en heb geen spuitinstallatie. Met een kwast lakken lijkt me ook geen optie of is dat toch te doen?

Groeten
Paul

Oratex hoef je niet te spuiten of lakken.

Is al kraftstofvast .

Proficover moet je behandelen.

En met een kwast of rol is wel te doen maar je krijgt daar door wel meer gewicht op de weegschaal .

Voor mij is oratex de betere optie omdat ik niet meer met verven en lakken mag/kan werken .

Ik breng het ook van Dordmund mee .

Mvg Johan

Hoi

Ik heb mijn tc cub in de oratex bespannen.
Voor het mooie moet dat wel na behandeld worden met lak.
Ik heb dat niet gedaan iedere druppel brandstof die er opvalt zie je terug in een olie vlek.
Het bespannen met oratex gaat zeer soepel als je een kleinbeetje ervaring heb met bespannen met oracover.

Groeten Onno

Ik deel die mening daar stof en vuil blijft zitten in de structuur van de oratex, dat merk ik nu al terwijl hij nog niet eens heeft gevlogen.
Daarom ga ik als de kist is bespannen er een enkele dunne laag matte lak overheen spuiten.

Overigens Johan, heb wel iemand die dat heel netjes voor je zou kunnen doen. Ik ga het in iedergeval zelf proberen, mocht ik je kunnen helpen dan hoor ik dat wel indien je van mening bent dat je er toch een laklaag overheen wil hebben.

Laatst bewerkt:
Een piper in orginal heeft ook wel olievlekken . :mrgreen:

Mijn piper die vorig jaar gesneuvelt is heeft ook geen lak gehat .
Valt best mee en je kan de vlekken met alcohol er weer af krijgen zou je dat willen .

Mvg Johan

je kunt hem ook gewoon 2 lagen spanlakken werkt voortreffelijk en is makelijk schoon te maken en blijft ook mooi op spanning :wink:

mvgr johan snijders

en als je spanlak gebruikt krijg je zo'n glimmende kist en dat vind ik niet bij de Piper passen. Oratex is mat, dan had ik net zo goed Oracover kunnen gebruiken. Gewicht speelt natuurlijk ook een rol alhoewel ik nu (bijna klaar) op 6,5 kilo zit.

Als de mijne na 5-6 jaar te raar zou worden krijgt hij gewoon een nieuw jasje .;)

En 6,5 kg is een mooi gewicht wat langsam kunnen landen betekent .

Mvg Johan

TC Piper PA-18

goedenmiddag Johan,

ok, succes met de start.

Ik blijf dit volgen middels abo

groet

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back