Bouwverslag Team Associated SC10 (kit)

Kleine nuance: Olie en de veren zorgen voor de gewenste demping en indirect dus ook voor de gemiddelde rijhoogte.

Uitgaand van de Slash, gebruiken veel rijders een dikkere olie aan de achterzijde. Ik rij momenteel met fr.30/re50wt. Wat soft aan de voorzijde btw. Is trouwens TA olie, om de vergelijking rechtlijnig te houden. Want tussen de diverse merken zit dan ook weer verschil.

Ik vind de body trouwens een knaller!!!:mrgreen:

Welke cover van jConcepts heb je besteld? En waar? Ik heb daar wel interesse naar.

Ik heb (ik kaap geen topic ;-)) zelf net AKA Wheeldingetjes binnen. Kan ik buggybanden erop monteren. Moet het nog testen.

Ik heb de cover besteld bij JConcepts zelf, ben even aan het zoeken geweest bij diverse shops maar kon de cover daar niet vinden. Het gaat om deze cover:
2053 - Illuzion - SC10 over-tray - protects chassis from debris [2053] - $21.25 : JConcepts, IFMAR World Champions Proven Innovation and Design

@Skyaflake; Ik ben best benieuwd naar de wielapdapters van AKA, dus vind het niet erg dat je hier mijn topic voor "misbruikt", gaat tenslotte ook over een SC10... Ik heb er ook naar zitten kijken.
En buggybanden zijn over het algemeen beter verkrijgbaar en vaak ook goedkoper, dus laat maar horen hoe ze je bevallen.
Kun je er ook eens een foto van plaatsen, ik vroeg me namelijk af hoe ze nu precies gemonteerd worden.

@RCW; Thanks for the compliment...

Er is ook een setje Pro-line beadlock velgen(zwart) en banden (Switch) onderweg. Dus maar eens kijken hoe groot het verschil is tussen de standaard banden en die van Pro-line.
Volgens diverse fora's moet het een groot verschil geven in de controleerbaarheid van de auto, met name off-road. De tijd zal het leren.
Ook heb ik de cover voor de SC10 van JConcepts besteld welke precies over het chassis past om zo de vuiligheid buiten het chassis te houden. Zal van alles tzt nog wel wat foto's plaatsen.

De Switch banden zijn erg prettig in de zomer, maa rmet deze temperaturen is het rubber veels te hard, en heb je op straat totaal geen grip. (op zand zijn ze nogsteeds erg goed.
heb je de 2.2/2.2 velgen besteld? of de 2.2/3.0? heb zelf de 2.2/2.2's, om iets meer rubber te hebben. (vind het jammer dat de velg zo groot is aan de binnenkant. mja, ik rijdt dan ook geen race's)

edit: O ja, die overtray is een goede hop-up voor de auto, deze verzameld namelijk nog meer meuk dan de Slash. :)
en nog iets waar je naar moet kijken is de voorkant van de nerfbars. (zijkant van het chassis)
tussen deze nerfbars en het chassis bleef bij mij altijd gras etc hangen, en als je dan te lang doorgaat verbuigen ze zelfs een beetje.

@petter

De AKA Wheeladapters, ik heb daar even 3 foto's van gemaakt. Komen wel van m'n telefoon, dus verwacht geen super foto materiaal. Wil je meer details dan kan dat ook. Laat maar weten. Bedankt nog voor de link van de cover!

IMAG0145.jpg

IMAG0146.jpg

IMAG0147.jpg

even over de onderbody.
waarom komt er meer vuil in dan zonder????
is toch juist om het buiten te houden????
maar een eenvoudige oplosing is om er zelf klefen klittenband rondom te plaken zo kan er echt bijna niks meer in komen.
op mijn db01 heb ik ook klittenband rondom en rij dan door los zand heen en heb bijna geen zand binnen.
het is maar een tip :D

Gr Sander.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een DB01 sluit de body van op het SCT niet aan op het chassis. Hierdoor zal er zand e.d. in het chassis komen. De overtray sluit aan op het chassis waardoor er minder vuiligheid in kan komen.

Nog even wat actiefoto's van de maidenrun afgelopen zondag, met dank aan Magic 2002:

Image00005.jpg

Image00008.jpg

Image00015.jpg

Image00028.jpg

En toen was de accu op, gelukkig was er een "autoredder" in de buurt...

Image00038.jpg

Mooie foto's hoor.....Hoe bevalt het rijden? Al zaken tegengekomen die een aanpassing vragen?:mrgreen:

Die SC10 ziet er zeer mooi uit Petter. Goed gedaan.

De plek waar de foto's zijn gemaakt ziet er ideaal uit. Handig zo iets in de buurt te hebben.

Mooie foto's hoor.....Hoe bevalt het rijden? Al zaken tegengekomen die een aanpassing vragen?:mrgreen:

Het rijden bevalt voor zover goed, het enige is het hangen van de achterzijde in de vering. Hier heb ik inmiddels wat dikkere olie in gedaan, dus eerdaags weer maar eens gaan rijden...

Zie ik hier een nieuwe indoor race locatie?
Helaas niet...
Deze locatie gebruiken wij gedurende de wintermaanden om onroad te rijden, is openbare parkeergarage van een groot bioscoopcomplex in Antwerpen (B). Er zitten her en der wat kleine bultjes in de vloer die de auto's mooi laten springen. En met behulp van enkele stukken tuinslang hebben we zo een leuk circuitje liggen...

Dat hangen aan de achterkant is ook op te lossen door bijv. de blauwe veren (zitten niet standaard in de kit) te monteren. Ik had ze gelukkig nog van de T4 :)

Weer een kleine update:

Er zijn 2 pakketjes binengekomen. In het ene zat een setje nieuwe banden en beadloc velgen, in het andere een cover voor over het chassis.

Het eerste pakketje:

SC10109.jpg

En natuurlijk de inhoud:

SC10111.jpg

Deze cover past precies over het chassis, door de open constructie zullen de wielen al het vuil e.d. naar binnen gooien en dit blijft in het chassis hangen, dit kan leiden tot storingen. Maar het geeft ook een onnodige toename van het gewicht.

Het andere pakketje:

SC10113.jpg

Ook de standaard banden blijken zo hun tekortkomingen te hebben voor het off roadgebruik. Dus voor het betere off-roadwerk heb ik een setje Pro-Line Switch banden en bijbehorende beadloc velgen aangeschaft. Deze set moet natuurlijk wel in elkaar worden gezet, en dit blijkt een fluitje van een cent...

Stap 1; De velg uiteen schroeven.
SC10115.jpg

Stap 2; Het binnendeel in de band stoppen...
SC10117.jpg

Stap 3; Netjes overal de band in de randen van de velg gedaan...
SC10120.jpg

Stap 4; Het andere deel van de velg gemonteerd...
Sc10121.jpg

Stap 5; Weer omdraaien...
SC10123.jpg

Stap 6; Zes schroeven aandraaien en klaar :lol:
SC10124.jpg

En zo nog 3, dit gaat wel een stukje sneller als de banden van mijn F1 :roll:

En dan staat er dit;
SC10125.jpg

Nu een beetje weer om het verschil eens te testen :wink:

Zoals ik al eerder zei, met deze koude temperaturen hebben de switch banden vrij weinig grip. (heb ze op m'n Slash en m'n E-Slayer)
Maar met warmer weer zijn ze echt super. :) laat je bevindingen in ieder geval ook even weten!
ziet er allemaal super uit.

moet dan je aan de binnenkant nog steeds de banden er op lijmen?

Dit is niet nodig, de beadlok velg is zo gemaakt dat de band zowel de binnen- als buitenzijde geklemd komt te zitten tussen de velg. Door het aandraaien van de schroeven klem je de delen van de velg samen en zit de band vast.

Back