Bouwverslag Thunder Tiger TS-4N

Voila.
Hier zijn we weer met een nieuw project.
De Thunder Tiger TS-4N van Hachette !
Ik dacht dat er eentje in de doos zaten maar het blijkt één en een halve te zijn.

Hieronder de vooruitgang.

Eerst werden de differentiëlen gebouwd :

2w3chvt.jpg


1zmkz11.jpg


mwqeyo.jpg


Dan konden wij eindelijk het chassis er bij halen :

2lw0gas.jpg


vfkr53.jpg


2pq75mu.jpg


Al twee van de vier schokdempers ineen gestoken :

k4e5hg.jpg


De achterdiffertieel werd op het chassis bevestigd :

20tfkaf.jpg


dzdp9d.jpg


Het remsysteem :

ofogie.jpg


w4ky1.jpg


wqx83q.jpg


De two speed gearbox :

jzecmt.jpg


2jg31i9.jpg


De volledige overbrenging zit in elkaar :

15fqfza.jpg


Nu de voorophanging :

3338jl0.jpg


t5ncci.jpg


34qvh5j.jpg


De servo saver :

dhd3bo.jpg


De voorophaning werd aan het chassis bevestigd :

ixs8l3.jpg


2zfoe3o.jpg


Het vullen van de schokdempers :

eprf3n.jpg


De shoktower en de schokdempers werden aan de voorophanging verbonden :

2w6e1ed.jpg


34px6kw.jpg


De achterophanging :

hunjsz.jpg


De achterophanging afgewerkt met shoktower en schokdempers :

vxn53l.jpg


5xpstz.jpg


En om deze post af te ronden, de voorbumper en de body mounts :

261ygar.jpg


33u37vd.jpg


So far, so good !
Ik ben uitermate onder de indruk van de kwaliteit van deze Thunder Tiger.
Alles past perfect en is heel stevig !

De servos en de receiver staan in bestelling bij HK.
Nog even wachten op het vervolg.

Greetz,

SoDa
 
Parts needed ...

Voor één van de twee Thunder Tiger TS-4N's heb ik onderstaande stukken nodig :

9262
PD0270
PD0823
PD0816
PD0850
PD0851
PD0955
PD1017
PD0984
PD0957-S
PD0864
PD0819

Heeft iemand dit toevallig nog liggen ?
Of een webwinkel waar ik ze kan bestellen.

't Is de bedoeling de wagens te verkopen dus veel mag het niet kosten ...

Thx,

SoDa
 
Electro parts ...

Ah !
Eindelijk !
De resterende onderdelen zijn aangekomen !

Hieronder een overzicht :

bheyo2.jpg


De Servo's :

Turnigy TGY-4409MD Metal Gear Digital Servo 9.45kg / 0.11sec

2qs41zq.jpg


De Orange Rx 3 channel receivers :

izccgj.jpg


De on/off schakelaar :

x5pa2o.jpg


En de batterij houder :

a0z0at.jpg


Nu alles mooi aan de upperdeck bevestigen ...
 
Upper deck ...

Voile, alles zit er netjes op :

t7zbpd.jpg


20rnwrb.jpg


ajlb93.jpg


2lkcsa1.jpg


Maar jammer genoeg is het onmogelijk om die OrangeRx Gr300 te verbinden met mijn Dx4c.
Blijkbaar problemen met de DXR zenders ...
Morgen ga ik een Dx2e halen (testen).
 
Je zou eigenlijk een krimhoes om het accubakje moeten doen zodat je het vuil buiten houd. De kans op corrosie op de contacten is erg groot als je dit zo laat en kun je snel problemen krijgen.
Verder een zeer nette bouw.
 
Je zou eigenlijk een krimhoes om het accubakje moeten doen zodat je het vuil buiten houd. De kans op corrosie op de contacten is erg groot als je dit zo laat en kun je snel problemen krijgen.
Verder een zeer nette bouw.

'k Zal deze tip onthouden voor de volgende bouw.
't Is de bedoeling deze te verkopen want bij McRonse is het elektro only. ;-)
 
Die motor is volgens mij van een Kyosho ?? Gezien de 3-punts bevestiging aan het carter...
Die zal je niet heel simpel op dit chassis krijgen , daar zou je sleufgaten voor moeten boren/frezen.

Door de reeds aanwezige "motorsteuntjes" kan je het blok niet op een losse motorsteun plaatsen , de boel zit elkaar dan in de weg.
 
Het einde is in zicht ...

De upperdeck met de servo's and de receiver op het chassis :

21b0hli.jpg


De steun voor de benzine tank :

2rdccbm.jpg


De benzine tank op de steun :

xmsxs6.jpg


De nitro motor op het chasis :

2wd3spi.jpg


2coq5wg.jpg


En om af te ronden de uitlaat en nitro leidingen :

so96hv.jpg


317ci6q.jpg


2afaidd.jpg


2wq7t5s.jpg


Nu nog juist de banden op de velgen lijmen.
In die boekjes staat er dat er daar dubbelzijdige tape op moet om die inserts op hun plaats te houden.

Moet dit ?

En dan nog de kap opknappen ...

Greetz,

SoDa
 
Eindelijk de stukken voor het tweede exemplaar kunnen vinden.
Maar met de two speed clutch bell zit ik in de problemen.
Als ik alles monteer zoals aangegeven in de montage gids zit de clutch bell muurvast op de motor.
Die zou losjes moeten kunnen ronddraaien.
Als ik het mij goed herinner zat er bij de vorige kit een speciale schroef met een verdikking onder de kop van de vijs.
Die verdikking dokte op de as van de motor waardoor er speling ontstond en de clutch vrij kon draaien.

Hierbij een foto :

5lotwx.jpg


Is wel moeilijk om dit op foto vast te leggen.

Met een gepast afstelringetje zou het waarschijnlijk ook lukken ...

Iemand een tip waar ik zo een speciale vijs kan vinden ?!
 
Vroeger pakte ik in dit soort gevallen een schroef met een verzonken kop, anders zal je op zoek moeten naar 5x3 shims/busjes, die bestaan in sommige koppelingsets.
 
Hey Roelof !

You're the MAN ! Dat was het, ik had nog schroefjes liggen van servers die ik afgebroken heb waaronder schroefjes met verzonken kop.
That did the trick !

Thanks !
 
En na een 8-tal maand is eindelijk den tweeden ook af :

903rqr.jpg


2qbayhy.jpg


315ldmf.jpg


nqoaoo.jpg


2jfnokw.jpg


En ?
Goed gelukt ?

Die kap was mijn eerste keer.
Ze was gespoten maar moest nog uitgesneden en bestickerd worden ...
Amai, niet evident !
 
Ziet er goed uit, ook gaaf die popnagels op het achterraampje!
Ik zou alleen de spoiler nog wel spuiten?
 
Back
Top