Bouwverslag Tigermoth 60CM Balsa

Even je woonplaats invullen in je profiel, dan kunnen er mensen uit de regio reageren die wellicht bij jou om de hoek een leverancier weten :yes:

Kun ook even in dit topic kijken :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
159,95 voor een nieuwe mx-12, is dat een beetje marktcomforme prijs?
Hangt er vanaf voor wat, Zender appart(met accu),zender+ontvanger,zender met...
Nieuw kun je de zender apart(wel met accu) kopen voor +/-99 euro.(de synthesized versie is 139 euro)
Zender + ontvanger + kristallen + accu voor zender en batterij houder voor ontvanger kost 129 euro

Ik weet niet waar je die MX-12 gevonden hebt, maar ik vind hem duur :p

grts

niels

Hangt er vanaf voor wat, Zender appart(met accu),zender+ontvanger,zender met...
Nieuw kun je de zender apart(wel met accu) kopen voor +/-99 euro.(de synthesized versie is 139 euro)
Zender + ontvanger + kristallen + accu voor zender en batterij houder voor ontvanger kost 129 euro

Ik weet niet waar je die MX-12 gevonden hebt, maar ik vind hem duur :p

grts

niels

Bij welke winkel is dat? Ik vond een winkel via marktplaats

Hey Stephan,
Gewoon prachtig wat je aan het doen bent, wil nu overstappen van auto naar vliegtuigen.
Helaas heb ik ook nog niks, maar heel zorgvuldig dit forum aan het lezen.
Doe zo verder zou ik zeggen.
Mvg
Kurt

Stephan,
In het buitenland kan het goedkoper: bij Staufenbiel 129 euro.
In Nederland oa bij Hangar in Kampen 139 euro met accu/1 servo/ontvanger en kristalpaar.

Thx voor de tips over de mx-12, ik denk dat ik maar even spaar voor zo'n zender.
Het is nu toch nog te koud om te vliegen, ook hou ik tegelijkertijd het te koop forum in de gaten.

Misschien dat ik eerst met een easystar wat ga proberen alvorens deze het luchtruim te laten verkennen. Deze gaat in iederegeval zeker weten de lucht in! Daarom werk ik hem voorlopig nog niet helemaal cosmetisch af.

Electronica zit er nu in trouwens, dus de motor bevestigd, de servo's bevestigd en aan de roeren vastgemaakt en een landingsgestel er echt heel crappy ingezet.

Ik heb het geheel al getest met een 2 kanaals zender/ontvanger van mijn auto. Vliegtuig lijkt best veel trekkracht te hebben en het hoogteroer werkt prima. Het richtingsroer gaat 1 kant op prima maar de andere kant op duwd de connector de tape "krom" zegmaar waardoor de uitslag de andere kant op veel kleiner is. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Edit: De (mini) servo's zitten nu in het achterste deel van de romp, zou het bv een mogelijkheid zijn de servo's vrijwel direct de roeren aan laten sturen door ze in een uitsparing te plaatsen? Wordt dat vaker gedaan?

Foto's zal ik spoedig plaatsen!

Als je toch nog moet sparen zou je ook een Spectrum DX6i kunnen overwegen. Die kost inclusief een ontvanger rond de 170 euro bij Nederlandse winkels. Heeft dezelfde mogelijkheden en aantal kanalen als een MX-12 maar is op de 2,4 gHz.

Als je toch nog moet sparen zou je ook een Spectrum DX6i kunnen overwegen. Die kost inclusief een ontvanger rond de 170 euro bij Nederlandse winkels. Heeft dezelfde mogelijkheden en aantal kanalen als een MX-12 maar is op de 2,4 gHz.
Ik sta voor alles keuzes open, is de spectrum echt een serieuze kanidaat naast de mx-12?

Hoi,
Tsja dat ligt er aan. De zender op zich is geweldig. Geen kans op storing doordat een ander op jouw kanaal zit. Het nadeel van 2,4 gHz is (voor mij dan) dat de ontvangers aan de prijs zijn en je vastzit aan het merk/systeem van je zender. Bij 35 mHz PPM zenders zoals de MX-12 kun je voor 12 of 13 euro een ontvanger kopen, Spectrum ontvangers zijn een stuk duurder. Als je nu begint met spullen aanschaffen zou ik absoluut voor 2,4 gHz gaan. Voor mij is het lastiger omdat ik naast een zender 12 ontvangers moet aanschaffen voor mijn modellen....
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik op de 35 mHz nog nooit last heb gehand van storing - en dat wordt alleen maar beter omdat men massaal overstapt op 2,4 gHz. En de 35 mHz zenders/ontvangers worden momenteel bij bosjes in de verkoop gedaan dus worden ineens heel erg goedkoop.

Leren vliegen met Easystar + simulatiepakket is niet onverstandig. Zo heb je mijzelf ook enigszins leren vliegen. Ik heb eerst met een zelfgemaakte Depron Tigermoth geprobeert................... :(

er komt wel een een 2.4ghz van de mx16 met een IFS module maar dat werkt ook nog niet 100% heb ik gehoord. prijzen daarvan gaan snel richting de 300 euro dus een dx7 is dan ook goed te overwegen (vergelijkbaar met de mx16)

Hoi, ik dacht laat ik even reageren want er staan nog twee vragen open. De rest Ouweh....t maar even lekker door over de zenders :mrgreen:

Het richtingsroer gaat 1 kant op prima maar de andere kant op duwd de connector de tape "krom" zegmaar waardoor de uitslag de andere kant op veel kleiner is. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Kan je hier eens een foto of filmpje van plaatsen ? Je kan proberen het tape warm te stoken, en dan los te halen. Heb je je controlhorn wel boven de naad van het roer staan ? Om hier goed over te kunnen oordelen heb ik eigenlijk wat meer info nodig ...

Edit: De (mini) servo's zitten nu in het achterste deel van de romp, zou het bv een mogelijkheid zijn de servo's vrijwel direct de roeren aan laten sturen door ze in een uitsparing te plaatsen? Wordt dat vaker gedaan?

Je bedoelt dat de servo's in de tweede cocokpit zitten ? Dat is op zich prima hoor, ik zou ze niet helemaal acherin de staart monteren, want dat heeft behoorlijke gevolgen voor het zwaartepunt. De servo's wegen weliswaar niet zoveel, maar door de lengte van de romp gaan ze wel heel zwaar meetellen ! Kracht van de arm weet je nog .... en dat wil je niet :(

Succes !

Menno

Hoi, ik dacht laat ik even reageren want er staan nog twee vragen open. De rest Ouweh....t maar even lekker door over de zenders :mrgreen:

Kan je hier eens een foto of filmpje van plaatsen ? Je kan proberen het tape warm te stoken, en dan los te halen. Heb je je controlhorn wel boven de naad van het roer staan ? Om hier goed over te kunnen oordelen heb ik eigenlijk wat meer info nodig ...

Je bedoelt dat de servo's in de tweede cocokpit zitten ? Dat is op zich prima hoor, ik zou ze niet helemaal acherin de staart monteren, want dat heeft behoorlijke gevolgen voor het zwaartepunt. De servo's wegen weliswaar niet zoveel, maar door de lengte van de romp gaan ze wel heel zwaar meetellen ! Kracht van de arm weet je nog .... en dat wil je niet :(

Succes !

Menno

Thx voor je antwoord!
De servo's laat ik dan zitten waar ze zitten :).

Over het roer, hoe bedoel je of ik de controlhorn boven de naad van het roer heb staan?

Ik zal morgen proberen foto's te plaatsen.

Back