Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Volhout,

Die spit is heel mooi, maar ook veel moeilijker te vliegen dan de moth. Dus wat dat betreft kan ik je de moth aanbevelen. Heb je al wel vliegervaring? Anders kan ik je aanbevelen eerst flink te oefenen op een simulator (FMS is gratis), dat helpt enorm.

Die nanomoth is helemaal RC, driekanaals, met een 2 grams motortje, een 1 grams regelaar, twee 1 grams servo's, een 3,5 grams ontvanger en een 4 grams accu..... Ben benieuwd hoe dat vliegt....

Edit: had aan je onderschrift natuurlijk kunnen zien dat je vliegervaring hebt. Keek ook even naar je berichten in het spitfire draadje: wat een fantastisch mooie spit heb je gemaakt! Jammer van de schade bij je maiden...

Dirk

Laatst bewerkt:
M'n nanomoth

Even vereeuwigd vóór de maiden:

Kunstspierservo's :rolleyes:
27648cd436351ff1.jpg

Niet te hard knijpen....
27648cd43831f3c4.jpg

Met z'n grote 86cm broer
27648cd43c07c877.jpg

Wattenstaaf-strutjes
27648cd43a60ce16.jpg

Groot, zo'n MX-12
27648cd43a5daec2.jpg

En ook die JST stekkers zijn opeens heel groot....
27648cd43631014e.jpg

Er stond echt 25 gram op het display
27648cd438346dbb.jpg

Past allemaal net
27648cd4362c4fc0.jpg

En het kleppie erop
27648cd4382ef39b.jpg

RTF
27648cd43a63279e.jpg

Maiden-verslag volgt....

Grtz, Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dirk,

Jij hebt of hele grote handen of dat is een mini motje.
Ik ben benieuwd hoe die vliegt.

greetz Jeroen

Mooi werk Dirk!
Ben benieuwd.
Ik had om ruimte te besparen in m'n nano-moth alles gesoldeerd (dus niet de connectoren gebruikt).

Ben benieuwd naar je maiden.

Eefjan

dat word echt een mini maiden.. (kon het niet laten ;) )

maar hoe klein ook ik weet zeker dat ie met zoveel mothbouw ervaring wel gaat vliegen!

Hmmmm:rolleyes:

Hoe groot is die zaal ongeveer l*b*h? Klinkt wel aantrekkelijk, waar kan ik info krijgen voor aanmelden?

Nog heel even geduld, we hebben de inschrijving net geopend voor de leden. Het maximum aantal deelnemers is 20, maar als we die niet halen wordt de inschrijving geopend voor niet leden (officieel 2 weken voor het evenement).

Ik houdt je wel even via pb op de hoogte, maten van de zaal laat ik ook even weten :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Ja bedankt Menno, ik hoor wel als er een plekje is. Ik vlieg trouwens op 40 Mhz, weet niet of dat een probleem is....

En Jeroen, ja ik heb hele grote handen..;)

En sommigen hier schijnen te denken dat ik alleen maar mothjes bouw, nou, toevallig heb ik ook wel eens eh...., uhh....., ik kom daar later nog wel op terug...... :rolleyes:

Ik had om ruimte te besparen in m'n nano-moth alles gesoldeerd (dus niet de connectoren gebruikt).

Ik dus ook, behalve de accustekkers dan, ook alle pennetjes uit mijn ontvanger en regelaar losgesoldeerd. Wat een gepruts he? Vroeg jij je ook niet af waarom je eigenlijk zoveel moeite doet om een X-twin na te bouwen :mrgreen:

Ha die Dirk,

is goed, ik houdt je op de hoogte ... 40 Mhz is geen probleem hoor :)

Ben trouwens wel zeer nieuwsgierig naar de maiden van die Nano Moth :) Ben je niet bang dat zo'n klein toestel erg instabiel vliegt ?

Grtz,
Menno

Ik weet het niet Menno, gewoon maar proberen boven wat hoog gras, hij kan dan nooit veel schade krijgen met z'n 25 gram.... En als het niks is hang ik 'm gewoon boven mijn bed :rolleyes::D

En sommigen hier schijnen te denken dat ik alleen maar mothjes bouw, nou, toevallig heb ik ook wel eens eh...., uhh....., ik kom daar later nog wel op terug...... :rolleyes:

nou maak je ons (me) nieuwsgierig;)

ik heb (zoals zo veel van die modelbouwers..) al heel wat gevlogen en ook nog honderden tekeningen in de wacht... maar niet genoeg tijd ze allemaal te bouwen, laat staan geld om ze allemaal vliegend te maken :o

hmmmm dreams...

maar dat houd 't spannend:)

Pushrods

De dikte van de pushrod wordt voor een groot gedeelte bepaald door de grootste afstand dat hij niet ondersteund wordt (doorbuigen).

Ik heb in mijn spitfire 0.6mm staal gebruikt in een kunststof buisje dat tot aan de servo en roer ondersteuning heeft (depron). Dat is licht en waarschijnlijk zelfs stijver dan 1.5mm staal zonder ondersteuning.

Maar je kunt het ook in een bocht leggen. Dat gaat met carbon niet.

Ik dus ook, behalve de accustekkers dan, ook alle pennetjes uit mijn ontvanger en regelaar losgesoldeerd. Wat een gepruts he? Vroeg jij je ook niet af waarom je eigenlijk zoveel moeite doet om een X-twin na te bouwen :mrgreen:

Ja ik vroeg me dat inderdaad af. Een enorm gepruts, maar eenmaal af geeft het wel voldoening!

Eefjan

M'n nanomoth vliegt...

Kon het niet laten vanavond, hoewel het niet het windstil was.

Hij vliegt fantastisch! Moest vanwege de wind wel behoorlijk het gas erop houden waardoor de vluchtduur ongeveer 7 minuten per accuutje was, maar met 4 accuutjes had ik dan toch een half uur lol.

Het lijkt me echt mooi om hiermee een keer in de zaal te vliegen, mijn huiskamer is toch net wat te krap denk ik.

Hoop ooit een filmpje ervan te kunnen laten maken...

Dirk

Kon het niet laten vanavond, hoewel het niet het windstil was.

Hij vliegt fantastisch! Moest vanwege de wind wel behoorlijk het gas erop houden waardoor de vluchtduur ongeveer 7 minuten per accuutje was, maar met 4 accuutjes had ik dan toch een half uur lol.

Het lijkt me echt mooi om hiermee een keer in de zaal te vliegen, mijn huiskamer is toch net wat te krap denk ik.

Hoop ooit een filmpje ervan te kunnen laten maken...

Dirk

Hee Dirk,

GAAAF man dat zo'n klijn ding nog kan vliegen Ik ben echt heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Gefeliciteerd in ieder geval met je maiden. Het ziet er naar uit dat het de komende dagen nog steeds rustig weer blijft dus kansen genoeg voor beeld materiaal zou ik zeggen ;)

Hé Kevin (ik heb even je naam teruggezocht)

Die vliegt goed!! Gefeliciteerd met je maiden! Veel schade bij de landing? Volgens mij moet je een iets ruimere plek hebben om te vliegen, dan heb je meer (uitwijk)mogelijkheden als je even in problemen komt... Of lijkt het maar zo op de film?

Ja, ik vind het ook een goed ontwerp, maar het is niet mijn ontwerp he?

Dirk

Back