Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
bdoets zei:Er valt me wel opeens wat op aan het zijaanzicht van de gele Moth-met-floats...:
De instelhoek van de onder- en bovenvleugel is nogal verschillend. Een gevolg hiervan lijkt mij te zullen zijn dat-ie pitch-onstabiel vliegt.
Bovendien is de liftverdeling natuurlijk nooit optimaal, één van de twee vleugels vliegt altijd met een te grote of te kleine invalshoek.
Ik wilde niet je kunstwerk afkraken hoor... ik weet niet of je er in dit stadium nog iets aan kan doen... sorry![]()
Bart Doets
Eerst de buitenstruts aan de bovenvleugel lijmen tegen die extra ribben. Dan nauwkeurig de afstand tussen de vleugels overal gelijk maken. de vleugelafstand heb ik bij dit model (70cm WS) op 12,5 cm gezet
XXL66 zei:Misschien is de vraag al gesteld maar 55 pagina doorbladeren lijkt me wat veel:
Bij die 1540Kv motor van RCtechnics is daar een bevestiging bij of moet ik die apart bestellen ?
thx
Bramman zei:Bedoel je dat de v verdeling van onder en bovenvleugel niet goed is of dat de vleugels onder een klein beetje gedraaid zijn
Bramman zei:XXL66 zei:Misschien is de vraag al gesteld maar 55 pagina doorbladeren lijkt me wat veel:
Bij die 1540Kv motor van RCtechnics is daar een bevestiging bij of moet ik die apart bestellen ?
thx
Zit er niet bij. Heb ik zelf van 2mm beukenhoud gemaakt, is prima.
Mocht je een passende vinden, ik hou me aan bevolen.
B
bdoets zei:De koordes van de vleugels (zeg maar de onderkanten van de profielen) zouden onder en boven parallel moeten lopen. Alleen dan hebben beide vleugels bij een gegeven vliegstand dezelfde invalshoek (=hoek tov de aangestroomde lucht).
djjr zei:Ik had begrepen dat er in de voet van dat 1450 kv motortje 3 gatjes zitten voor een m3 boutje. Hiermee kan je hem dus gewoon aan je firewall vast maken via de achterkant. Dan heb je geen motorsteun nodig scheelt weer een paar gram.
RCEFlyer zei:@djjr,
je bedoelt waarschijnlijk bij een 3S Lipo 11,1 V![]()
Bro! zei:onderste vleugel lijkt meer omhoog te wijzen dan bovenste, maar zoals ik al zei kan met lensvervorming te maken hebben
Maar aan de andere kant lijkt er niets aan de hand....
Dank en ik hoop hem ook tzt heel te houden, vandaar... :roll:Het blijft een mooi ding!
Ja... maar dan is het well symmetrisch, dwz link en rechts hetzelfde! Wat ze doen is zg"wrong" of "wash out" inbouwen; de invalshoek is naar de tip toe dan minder, de vleugel is zeg maar naar voren getordeerd. Hierdoor overtrekt de binnentip niet zo snel in een bocht. Bij modellen doen ze dat trouwens ook veel.RCEFlyer zei:@Bart, ik heb wel eens ergens gelezen dat bij echte vliegtuigen ook wel eens iets verschil in de aanvalshoek zit. Dit om te trachten stall te voorkomen bij lage vliegsnelheden ?