RCEFlyer
In Memoriam
XXL,
Bart heeft gelijk, veel zaken moet je proefondervindelijk uitdokteren. :?
Ik heb de lijnen van F1, F2, etc. van de tekeningen overgenomen op de binnenzijde van de romp. Als je nauwkeurig gewerkt hebt zijn deze lijnen recht.
Mijn firewall heeft een domping van 5 graden ten opzichte van die rechte lijn. Ik heb een side thrust van 2 graden aangehouden en ik moet zeggen dat dit een heel aardig effect heeft.
Wat Bart al aangeeft is dat je toch een en ander met je roeren moet compenseren. Het stijgen door motorvermogen komt ook enigszins doordat de moth overpowered is, de motor levert eigenlijk teveel vermogen voor het vliegtuig.
Het kan dus zijn dat je door de motordomping met 50-60 % gas mooi level kan vliegen, terwijl je bij meer gas toch weer tegen het stijgen aanloopt.
Succes !
Bart heeft gelijk, veel zaken moet je proefondervindelijk uitdokteren. :?
Ik heb de lijnen van F1, F2, etc. van de tekeningen overgenomen op de binnenzijde van de romp. Als je nauwkeurig gewerkt hebt zijn deze lijnen recht.
Mijn firewall heeft een domping van 5 graden ten opzichte van die rechte lijn. Ik heb een side thrust van 2 graden aangehouden en ik moet zeggen dat dit een heel aardig effect heeft.
Wat Bart al aangeeft is dat je toch een en ander met je roeren moet compenseren. Het stijgen door motorvermogen komt ook enigszins doordat de moth overpowered is, de motor levert eigenlijk teveel vermogen voor het vliegtuig.
Het kan dus zijn dat je door de motordomping met 50-60 % gas mooi level kan vliegen, terwijl je bij meer gas toch weer tegen het stijgen aanloopt.
Succes !