Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

kan deze setup voor 70cm versie?
Brushless Outrunner 1540KV 12.50EUR
12A FLY Brushless ESC 16.95EUR
prop:7x6SF Slow Flyer 3.00EUR
2 x Micro Servo 8 gram Esky 2x 6.50EUR = 13.00EUR
LiPo 7.4V 820MAH (10C) 14.50EUR
Ontvanger heb ik nog liggen
---
€59,95
Klopt deze setup ? (bijv. dat de motor en regelaar niet samen gaan)
En wat heb ik nog precies nodig qua quicklinkjes enzo?
oja wat heb je nodig om prop op motor te zetten zoals prop menemer enzo(dat is me nog niet helemaal duidelijk).
En is de setup dan helemaal compleet of heb ik nog ergens overheen gekeken?
b.v.d. manuel

manuel zei:
kan deze setup voor 70cm versie?
Brushless Outrunner 1540KV 12.50EUR
12A FLY Brushless ESC 16.95EUR
prop:7x6SF Slow Flyer 3.00EUR
2 x Micro Servo 8 gram Esky 2x 6.50EUR = 13.00EUR
LiPo 7.4V 820MAH (10C) 14.50EUR
Ontvanger heb ik nog liggen
---
€59,95
Klopt deze setup ? (bijv. dat de motor en regelaar niet samen gaan)
En wat heb ik nog precies nodig qua quicklinkjes enzo?
oja wat heb je nodig om prop op motor te zetten zoals prop menemer enzo(dat is me nog niet helemaal duidelijk).
En is de setup dan helemaal compleet of heb ik nog ergens overheen gekeken?
b.v.d. manuel
Set up is prima alleen de prop zou ik met kleinere spoed kiezen maar dat is een kwestie van smaak.
8x4.7 kan ook maar kan alleen spreken over 76cm uitvoering.
Setje div props is trouwens altijd makkelijk zoveel kosten ze niet.
Prop saver letten op as diam en inw prop diameter is meestal 5.5mm.(Ik maak ze zelf dus geen arvaring met bestellen)
Ik gebruik 1mm verenstaal tussen servo en roerhoorn.
Roerhoorntjes kan je ook bestellen maar ik maak ze van oude betaalpasjes. :)

Wat voor prop zou je me aanraden voor rustig vliegen?
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Oja hoe lang kan ik ongeveer vliegen met die lipo?
En tot welk wind kracht kan ik ongeveer vliegen?

Oke bedankt ga ik nu de setup bestellen.
edit
Die servo's hebben ze nu even niet neem nu deze 1 grammetje zwaarder zal niet veel uit maken :twisted:

Dank Rob,

Heb er de laatste dagen weer veel mee gevlogen, vanmiddag nog met een draadloos videocameraatje, en ik blijf het leuk vinden. Maar "meer" heb ik niet, behalve "meer van hetzelfde" :wink:
Dirk

Hoi Dirk,

Ik heb dit draaje ff bekeken leuk hoor hoe jullie hier bezig zijn, ik heb een vraagje ik lees hierboven dat je een draadlozecamera hebt gebruikt mag ik weten welke en als je nog meer info daarvan hebt graag.

Hallo Jaap

Ik volg die "turbine-draadjes" waar jij je meestal ophoudt ook wel stiekem hoor. Dat 's het echte werk he?, prachtig om te volgen :!:

Maar goed, dat cameraatje stelt niet heel veel voor hoor, ik heb zo'n setje aangeschaft bij Tobamax spycam . Het moet voor mijn vliegtuigjes natuurlijk lichtgewicht zijn, maar de kwaliteit is geen HD-TV zal ik maar zeggen, maar goed genoeg voor mij. Ik heb de mazzel dat mijn "vliegveld" zo'n beetje naast mijn huis ligt, dus ik stel thuis de ontvanger op, aangesloten op de PC. De buurman is wat bezorgd i.v.m. zijn vrouw die nog wel eens wil zonnen in de achtertuin :wink: . Bij direct zicht tussen camera en ontvanger kun je zo'n 150 meter overbruggen. Als je wilt kan ik wel een stukje opname laten zien. Maar 't is allemaal niet zo geschikt voor jouw tak van sport, denk ik.

Dirk

Hoi Dirk,

Alles wat modelbouw is vind ik leuk en ik heb overal interesse in en zeker in dat camaraatje ik heb een set aangeschaft met 4 cam kan (volgens de beschrijving) 50Mtr binnen en 100Mtr buiten.

Je kunt het op de usb poort aansluiten dus das makkelijk voor de leptop dacht ik, maar het werkt niet helemaal volgens plan, dus vandaar mijn reactie hier.

http://www.bascom.nl/index.php?disp=product&id=65&

Graag wil ik hier meer van weten

Ik heb op marktplaats ook wel dit soort nieuwe setjes zien staan. Ongeveer hetzelfde maar geen usb, maar dat los je op met een tvkaart

Jaap,

Ziet er aantrekkelijk uit met die USB aansluiting. Kun je je laptop nog eens meenemen naar 't veld . Maar wat werkt er nou niet goed bij jou?

Dirk

Hoi Dirk,

Mijn bedoeling was eigenlijk dat ik op mijn leptop in het veld kon gaan vliegen, dus geen visueel kontakt.

Ik heb geen rijkwijdte genoeg ma 50 Mtr terwijl er 100 Mtr buiten zou moeten kunnen.

Goedenavond,
Aaangezien mijn Funtana Mini hard opschiet wil ik ook nog wel wat unieks voor indoor.
Mijn vraag was of hier ook rolroeren op kunnen?

Vind het namelijk wel een erg gaaf ding!
Ook heb ik nog een mooie schaalpiloot van schuim en een 1540 Kv motor liggen :)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet

Peter-Jan

Ik zag dit topic en ben meteen gaan knutselen :D

Dit is mijn eerste depron vliegtuig dus voor dat ik hem mooi ga maken eerst even kijken of het vliegt.
Ik heb een paar dingen anders gedaan omdat ik geen sateprikkers had liggen. Als het maar vliegt :wink:

FOTO

Ziet er goed uit questionater, dat kistje zal wel gaan vliegen hoor :D

Keep Up The Good Work!

Peter-Jan zei:
Goedenavond,
Aaangezien mijn Funtana Mini hard opschiet wil ik ook nog wel wat unieks voor indoor.

Rolroeren gaan niet zo goed samen met een V-stelling, dus die moet je er dan uithalen en dan wordt het een vliegtuig met heel andere eigenschappen. Maar standaard is ie ook al zeer wendbaar en prima geschikt voor indoor (mits licht gebouwd), 't is alleen geen 3D he?

questionator zei:
Ik zag dit topic en ben meteen gaan knutselen :D

Dit is mijn eerste depron vliegtuig dus voor dat ik hem mooi ga maken eerst even kijken of het vliegt.
Ik heb een paar dingen anders gedaan omdat ik geen sateprikkers had liggen. Als het maar vliegt :wink:

FOTO

Ziet er goed uit :!: Die zal best vliegen, je laat het nog wel weten he?

Dirk

Bedankt mensen,

Ik heb nu een ontvanger die ook echt werkt dus ik zal het snel laten weten. Hij heeft ook genoeg power om recht omhoog te starten dus vliegen zal hij minstens 3 seconden doen :lol:

dirk57 zei:
Peter-Jan zei:
Goedenavond,

Rolroeren gaan niet zo goed samen met een V-stelling, dus die moet je er dan uithalen en dan wordt het een vliegtuig met heel andere eigenschappen. Maar standaard is ie ook al zeer wendbaar en prima geschikt voor indoor (mits licht gebouwd), 't is alleen geen 3D he?

Ok.
Ik weet dat het geen 3D toestel is.
Daar heb ik de Funtana Mini voor.
Nu maar wachten tot m'n vader de tekeningen op goede grootte heeft gemaakt. :)

Back