Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Hoi Eefjan,

Mij maakt het niet zo veel uit hoor...
Het gaat er alleen maar om, dat ik hem op A4 kan printen :)

Als je dat ook kan uitleggen, kunnen we dat straks ook gewoon zelf...
Hoef je al die moeite niet meer te doen voor iedereen ;)

In ieder geval.... heeeeel erg bedankt voor de moeite!! :worship:

JA HOOR

Het is me gelukt!!!!!! Een maiden vlucht die echt gecontroleerd gelukt is. Mijn Tigermoth2 is heel en heeft zeker een minuut of 20 in de lucht zijn werk gedaan. Ik heb zelfs met succes kunnen testen met propjes. Hhet is mij opgevallen dat de 7x6 en de 7x5s een heel zenuwachtig gedrag hebben tenopzichte van de 8x4.3 en de 8x4. Dus ik blijf vorlopig maar met de 8x4.3 vliegen. Het is me ook gelukt om gecontroleerd een looping te maken en door te vliegen. HET IS TIJD VOOR DE PARSOLMoth!!!:worship: hopen dat deze net zo mooi vliegt als m'n moth2.
De vooruitzichten zijn ook goed wat het weer betrefd. Dat word dan hopelijk snel een begin maken aan een bouwverslag voor de parasol moth.
Ik ben nu wel bezig met een twee motorig kistje (ook depron) Maar die moet dan maar even in de wacht.

word vervolgd..........:zon:

Proficiat :)

Hoi,

nou gefeliciteerd ! Nu ben je echt verkocht, de verslaving slaat toe :)
Ik schat dat je vrij snel nog meer vliegtuigen bouwt / koopt ...

Even over die propellors, je schrijft dat een 7 x 6 nerveuzer vliegt dan een 8 x 4,3. Dat kan kloppen want het verhaal van de propellors is als volgt;

Het eerste getal geeft de grootte van de prop aan in inches, dus 7 x 6 is 7 inch groot (of lang zo je wilt), het tweede getal geeft de afstand aan die wordt verplaatst tijdens een omwenteling van de prop. Met andere woorden wordt er in een slag 6 inch lucht verplaatst.

Als je dus een 8 x 4,3 prop gebruikt heb je dus minder snelheid :)

Grtz,
Menno

Hoi Menno,

Bedankt voor deze info. Ik heb wel al een kaar iets gelezen over propjes maar daar ging het over de spoed in plaats van de lucht verplaatsing per omwenteling. Dit maakt het voor mij ook weer wat makkelijker om de juiste keuze te maken voor de andere vleigtuigjes die ik ga bouwen. Kopen vind ik niet echt iets voor mij. Ik ben meer iemand die graag van uit een plaat depron iets leuks bouwd dat dan als het goed is ook nog vliegt.
Ik moet alleen nog eens goed gaan denken voor een twee motorig vliegtuig wat voor motoren en propjes ik het beste kan nemen. Maar het internet en dit forum moeten me daar vast meer informatie over kunnen geven. Is een kwestie van goed zoeken.
Tja verslaafd....ja dat kan je wel zeggen. Het is echt gaaf om te zien hoe zo'n klein vliegtuigeje over je hoofd suisd en dan een mooi beheerst bochtje draaid en weer mooi recht door vliegt, en dan nog een keer en nog een keer. Het blijft gewoon leuk.

Gefeliciteerd Mark!!

Geweldig dat het helemaal gelukt is en je mothje nog heel is.
Je hebt het al gemerkt..... dat smaakt naar meer !!!

Succes met de volgende vluchten ;)

Ik ga dit vliegtuigje ook bouwen, dus ik ga jullie de komende weken (ben langzame bouwer) veeeel vragen stellen. En ik plaats natuurlijk wat fototjes

Heb ooit al geprobeert om een vliegtuigje van depron te maken, maar die heb ik een beetje verpest. Dit wordt dus eigenlijk mn eerste vliegtuig dat ik ga meken :S

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dirk,

YES YES!!!!!!:pim:
De paprasol moth heeft zijn maiden gehad.:grin:
Ik durf haast te zeggen dat deze nog leuker vliegt dan mijn gewone moth. Maar dat zal wel gewoon de kik zijn dat hij gevlogen heeft. Hij een klein beetjes schade opgelopen aan de vleugel maar dat kwan alleen doordat ik overmoedig was en iets te veel van het goede vroeg van mijn vliegerniers technieken.
Ik weet zeker dat ik hier tekeningen voor ga maken en een bouwverslag ga starten.
Loopings zijn probleemloos te nemen en landen zonder motor gaat ook erg mooi. De balans is er zeker dus.

Echt nu ben ik zwaar versllafd aan het vliegen (ohohh) Als ik nu maar niet in het programma kom "help mijn man heeft een hobby"

nou heeft het depon virus je in zijn greep!

het einde is nog lang niet in zicht! :) ;)

kei goed! dat alles zo lekker vliegt.. heb zelf dit weekend ook wat show vliegen gedaan voor de leden van de mini-seven club waarmee we een liefdadigheidsrit reden!

ook dat ging lekker en ik vrees dat het nu echt tijd word de moth te gaan snijden....
zeker als de parasol moth in aantocht is ;)

Hoi Richard,

Ik ben begonnen met de tekeningen voor de parasol moth. Het word een cad tekening, dus moet ik zien dat ik dat om kan zetten naar een pdf. Maar als dat gelukt is dan komt er zeker een bouwverslag met wat tips over hoe ik de moth heb gebouwd en wat ik handig vind met bouwen. Misschien dat het je kan helpen om de beide moths te gaan bouwen. De moth die hier in dit draadje staat is absoluut een aanrader. Ik kan hem bouwen in een uurtje of 14 denk ik met verf en afstellen.
De parasol moth moet ik denk ik in de zelfde tijd wel af kunnen bouwen. Als de tekening klaar is dan komt het bouwverslag denk ik in een rap tempo er achteraan. Lijkt me wel handig als het complete verhaal er in een keer op komt te staan. Kan iedereen er meteen aan beginnen en afbouwen zonder te hoeven wachten op updates.
Ik hoop dat het me lukt. Ik zet dan tzt wel een link naar het bouwverslagje.

hallo ik kan ede 80- 90cm versies op a4 zetten maar ik weet niet precies hoe ik de file kan posten op deze site.
Als er iemand is die me dat kan vertellen dan zet ik ze er wel op.

Laatst bewerkt:
Hoi Thefleingeagle.

Dat zal wel gaan vliegen denk ik. Ik heb gezien dat de meeste zo rond de 200 gram zijn.
Het ligt dan ook aan de motor en de prop.
Veel plezier in ieder geval met je maiden.

Back