Dag heren,
zojuist zijn de AXI 5330/F3A met AXI Carbon 20x13 prop en een CFK F3A landingspoot aangekomen.

Verdomd zeg, wat een mooi motorke!!
De nieuwe CFK F3A poot weegt maar 110 gram... Dit is een enorme gewichtsbesparing aangezien de orginele Protech poot meer dan 210 gram weegt. Een besparing van 100 gram!!

roost: Gaat mooi worden, die Tojeiro!
Overigens heeft de Carbon prop een ander kleurtje dan je in de vorige post ziet; de kleur van de achterkant is wel carbon-zwart, maar de voorkant is helder wit met aan de tips twee rode strips

Leuk, vind het eigenlijk net iets meer voor een scale kist... maar ik moet zeggen: Het staat de Tojeiro wel verdomde gelikt

Even kijken of ik mijn camera kan vinden, dan komt er zo een foto
Zo, nu de AXI binnen is kan ik eindelijk een idee krijgen van de montage van de motor. Eens zien... je kunt de AXI op 2 verschillende manieren monteren:
-Normaal 'front'. Dus over de as een propmeenemer.
-'Rear'. Dus aan de achterkant van de motor een propmeenemer bevestigen en de motor aan de kant van de as met bouten aan de firewall vast. Volgens AXI is deze manier handig voor I/C to Brushless conversie, wat dus bij deze Tojero het geval is.
Nu kan ik mij voorstellen, dat je bij de 'rear' meer trillingen en een minder stijve aandrijving hebt dan bij 'front'; aangezien de afstand tussen de bevestiging aan de firewall en de prop groter is en er dus meer ruimte is voor frictie. Aan de andere kant is de 'rear 'ook weer handig, aangezien ik dan een minder lange firewall hoef te bouwen...
Welke manier word het meest gebruikt bij F3A kisten?
Deskundig advies is zeer gewenst
Grtzz,
Julius
EDIT: Foto Carbon prop, zie hieronder post 50.