bouwverslag top-flite p-51

hoi allemaal,

Ik heb sinds kort de bouwdoos van de p-51 1/7 van top flite in mijn bezit.
Heb deze van plotterweld overgekocht, met retracs enz...

Ik ga er proberen een mooi bouwverslagje van te maken.
Hier alvast de stabilo

DSC00005600x450.jpg

DSC00006600x450.jpg

DSC00007600x450.jpg

De werkruimte :)

DSC00003600x450.jpg

DSC00008600x450.jpg

Ik heb geen datum in mijn hoofd voor dit project, dus ik doe er iets aan als ik zin heb... :p

grtzzz

Wat een uitgebreide beschrijving zit er bij de TF kisten zeg!

Succes met de bouw. Een einddatum is niet belangrijk, het eindresultaat wel.

zo we hebben weer wat verder gedaan aan het roer...
DSC00011600x450.jpg

DSC00012600x450.jpg

DSC00013600x450.jpg

DSC00014600x450.jpg

DSC00015600x450.jpg

DSC00016600x450.jpg

DSC00018600x450.jpg

DSC00019600x450.jpg

Vandaag heel de dag tijd, binnen een uurtje ga ik terug aan de slag!
grtzz

ondertussen is 1 vleugelhelf al zo goed als klaar, maar de bouw ligt even stil nu omdat ik een 4star 40 aan het maken ben :).

leuk zo een verjaardagscadeau :o

foto's komen er morgen aan

Lindinger.at heeft ze ook gewoon liggen. is iets dichterbij, heb je ze sneller...
zelfs hobbycity heeft de setjes, maar dat moet je willen. Verder weg en 'merkloos'.
succes met bouwen! (enne foto's blijven maken he ;-) )

Als je fijn met de kist wilt vliegen zonder teveel ge-O.H. met je poten, neem dan geen Robart.
Ik ben zelf voorlopig genezen na eindeloze buigperikelen.
Hier komt de grote klapper voor je budget. Neem een kwaliteits poot, kost wat, maar je gaat er elke landing plezier van hebben.
Er is geen grotere ergenis op een mooie vliegmiddag dan kromme poten na elke landing.
En natuurlijk de gevolgschade van klemmende poten e.d.

welke is naar jou mening dan beter?
ik heb net 1 poot proberen te buigen naar de vorm die robart voorschrijft...

niet echt simpel.

Foto's komen er morgen aan

Ik had de robart poten ook onder mijn topflite mustang zitten, en dat is inderdaad een ramp.
Je moet na iedere vlucht je boten terugbuigen. Ze zijn gewoon te zwak, ik heb nu poten gemaakt van dikker verenstaal (5mm), heb er nog niet meegevlogen, ze voelen wel een stuk degelijker nu

Als je fijn met de kist wilt vliegen zonder teveel ge-O.H. met je poten, neem dan geen Robart.
Ik ben zelf voorlopig genezen na eindeloze buigperikelen.
Er is geen grotere ergenis op een mooie vliegmiddag dan kromme poten na elke landing.
En natuurlijk de gevolgschade van klemmende poten e.d.

Hé Robke.

Ik vlieg al vijftien jaar mijn P47-D Thunderbolt van Top Filte MET ROBART en OS FS120. Wellicht is een cursus "landen" een optie:mrgreen:.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de P47-D bijna letterlijk naar binnen wandel; zo langzaam en stabiel kan die kist.
Erg belangrijk vind ik zelf ook dat je een kist gewoon erg vaak moet vliegen en niet steeds moet overstappen naar een andere kist. Deze start, vlieg en land ik bij wijze van spreke blind. Vlieg hem letterlijk elke week al 15 jaar achterelkaar.
En nu weer terug on topic.

Groet van Bart.

en waar zijn die te vinden ?

grtzz

Hier de linkse:

TowerHobbies.com | Robart 653L LH RoboStrut 3-3 1/4" Wheel 3/8"

en hier de rechtse:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXES71&P=SM

Welke retracts heb je trouwens? Ik hoop niet dat je de Robart 605 hebt, want deze zijn erg zwak voor een model van deze grootte.

Persoonlijk zou ik een set als deze nemen:

TowerHobbies.com | Robart 510RS 90 Degree Mains RoboStrut Ready

En wat Towerhobbies betreft, hier hoef je je geen zorgen over te maken. Prijzen zijn scherp (zeker met de lage dollarkoers) en als je je ook nog abonneert op de e-mail nieuwsbrief krijg je regelmatig forse kortingen op bestellingen. Bij een bestelling van USD 200,- krijg je bijvoorbeeld USD 45,- korting. Heb je de verzendkosten er al uit. Alleen moet je geluk hebben dat de douane je pakketje niet onderschept, anders krijg je nog een factuur met invoerrechten en BTW.

Groet,

Geert

Laatst bewerkt:
Ik heb idd de 605 set hier liggen.
Dan zal ik maar eens een bestelling plaatsen bij towerhobbies.

alvast bedankt voor de tips!

Laatst bewerkt:
Hé Robke.
Wellicht is een cursus "landen" een optie:mrgreen:.
Is dat niet een beetje een voorbarige opmerking Bart? Heb je mij wel eens zien landen?
Ken je alle omstandigheden van de kist, wielen, poten en het veld?

Zo niet, houdt dan iets wat ik als mijn handtekening als piloot beschouw buiten deze discussie....

Mijn Robostruts houden het niet uit. Kist is iets te groot voor de poten.
Wielen zijn iets te klein, het veld af en toe wat te nat.
En zelfs als ik op eieren land, dan gaan de poten langzamerhand toch naar achteren staan.

Laatst bewerkt:
Back