PH-TVS
verslagschrijvers
Hallo Modelbouw vrienden,
Vorig jaar op de Fly-In bij M.V.C The Wings heb ik van Meneer Plotterwelt een gefreesde short-kit gekocht van de Trainer 1400.
Eindelijk heb ik nu de tijd gevonden om deze trainer te gaan bouwen.
Allereerst heb ik alle onderdelen uit de triplex plaat gehaald en met een schuurblokje alles wat geschuurd. Het viel mij meteen op hoe netjes alles uitgefreesd is. Hier en daar wat vezel draadjes wegschuren en de nokjes waar de verschillende onderdelen in de triplex plaat vast zat eraf schuren.
Moet erbij vermelden dat er voor de romp geen bouwtekening/beschrijving bij zit, maar alles zit zo logisch in elkaar dat het bouwen (bijna) als vanzelf gaat. Mijn complimenten voor de ontwerper
Vorig jaar op de Fly-In bij M.V.C The Wings heb ik van Meneer Plotterwelt een gefreesde short-kit gekocht van de Trainer 1400.
Eindelijk heb ik nu de tijd gevonden om deze trainer te gaan bouwen.
Allereerst heb ik alle onderdelen uit de triplex plaat gehaald en met een schuurblokje alles wat geschuurd. Het viel mij meteen op hoe netjes alles uitgefreesd is. Hier en daar wat vezel draadjes wegschuren en de nokjes waar de verschillende onderdelen in de triplex plaat vast zat eraf schuren.
Moet erbij vermelden dat er voor de romp geen bouwtekening/beschrijving bij zit, maar alles zit zo logisch in elkaar dat het bouwen (bijna) als vanzelf gaat. Mijn complimenten voor de ontwerper

Vervolgens ben ik begonnen met het bouwen van de romp.
Eerst de versteviging erop gelijmd op de plek waar straks de vleugel komt te rusten.
Ik heb het advies van Plotterwelt opgevolgd en gebruik voornamelijk bruis lijm.
Nadat de lijm droog was kon ik de eerste romp spanten erop lijmen...
Eerst de versteviging erop gelijmd op de plek waar straks de vleugel komt te rusten.
Ik heb het advies van Plotterwelt opgevolgd en gebruik voornamelijk bruis lijm.
Nadat de lijm droog was kon ik de eerste romp spanten erop lijmen...
Uiteraard ervoor gezorgd dat alles netjes haaks staat!
Wat gewicht erop.
Hierna kon ik het spantje erin lijmen waar de lipo op komt te liggen
Dit heb ik vervolgens een nachtje laten drogen.
De volgende dag kon ik de andere romp helft ertegen gaan lijmen..
Het motor schotje heb ik met epoxy erop gelijmd. Doordat er een klein stukje van het hout losliet, dacht ik handig te zijn en er wat middel dikke CA in te laten vloeien.
Stom, maar ik pakte de verkeerde fles met als gevolg dat er een hele scheut dunne CA op het motorschot liep. Op zich geen ramp, het te veel aan lijm haal ik later wel weer weg.
Zoals te zien is, past alles weer perfect!
Nu kon ik de onderzijde van de romp erop gaan lijmen.
Met heel veel klemmetjes de boel bij elkaar houden ;-)
Wat gewicht erop.
Hierna kon ik het spantje erin lijmen waar de lipo op komt te liggen
Dit heb ik vervolgens een nachtje laten drogen.
De volgende dag kon ik de andere romp helft ertegen gaan lijmen..
Het motor schotje heb ik met epoxy erop gelijmd. Doordat er een klein stukje van het hout losliet, dacht ik handig te zijn en er wat middel dikke CA in te laten vloeien.
Stom, maar ik pakte de verkeerde fles met als gevolg dat er een hele scheut dunne CA op het motorschot liep. Op zich geen ramp, het te veel aan lijm haal ik later wel weer weg.
Zoals te zien is, past alles weer perfect!
Nu kon ik de onderzijde van de romp erop gaan lijmen.
Met heel veel klemmetjes de boel bij elkaar houden ;-)
Laatst bewerkt door een moderator: