Bouwverslag Twin Star II

zat ik mijn twinstar tunen, zoja waarmee

• Total voters
    42
Tsja, mijn setup en de filmpjes die ik heb gezien zijn met iets meer power ja:

2* TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T
2* TowerPro W30A ESC
2* Propeller Adapter (colet type) 3mm
2* APC style propeller 7x6-E

Dit met 3s2p lipo (2x gewone 3s paralel)

Die setup herken ik van ergens ;-)

Ik heb dit weekend een eagletree met snelheidsmeter in mijn twinstar geïnstalleerd. Ik kan je nu zeggen jvhert dat mijn twinstar, met landingsgestel, 80-90 km/h haalt op gelijke hoogte en pieken tot 130 km/h in duikvlucht.
Landingssnelheid is zo'n 40 km/h en dat is ook de snelheid waarbij hij afkapt na een verticale klim.
Motortemperatuur was 3.5 graden (Het was verdorie wel berekoud !!! ) bij start en werd max 15 graden, dus die motortjes kunnen zeker ook wel een 8x6 prop aan voor betere verticale performantie.

Een clublid met wat meer 3D-vliegervaring dan ikzelf heeft met deze twinstar al meskant rondjes gevlogen. Af en toe moest hij wel even wat schuiner vliegen om terug wat hoogte te winnen, zuiver meskant zakt de twinstar bij gebrek aan zijdelings draagvlak.

Hier een filmpje, gevlogen met opgezwollen HXT D9 lipos (waren al wat capaciteit kwijt) : twinstarIIb.wmv

twinstar-speed-gen2-7cycles.jpg

twinstar-049.jpg

Laatst bewerkt:
Ha, doe maar rustig aan...
Mooi verven, af en toe foto maken, en mooi landings gestel maken, en waneer je weer meer zin en tijd hebt die setup opvoeren...

Ik denk dat jij als 13 jarige jongen ook het geld niet op de rug hebt groeien :P

Suc6 en maak er wat moois van!

Igor

nou jongens goed vliegtuig, vliegt lekker

echte aanrader

heb hem toch niet getuned wel stickers

groetjes wybo

Als je er maar plezier van hebt wybo, das het belangrijkste.
Tunen kan je altijd later nog als je wat meer tijd hebt en je je verveelt :-)

Ik sleep met de mijne tegenwoordig zwevers de lucht in :-) Een mpx easyglider of een fox (weet even niet meer welk merk) is geen probleem met brushless motoren .

Twinstars zijn leuke vliegtuigen, vliegen echt super makkelijk.
Eigenlijk hebben de standaard motoren genoeg vermogen.
maar ik vind Lipo accu's een must. ik heb met 2 twinstars gevlogen, 1 met 8s2200mAh Ni/Cd , en eentje met een 3s2500mAh lipo, het scheelt aardig in gewicht.
die met die lipo kan je je zender op de grond leggen, vol gas geven, vliegtuig gooien, zender oprapen, en verder vliegen :lol:

iig suc6 met je twinstar

omdat ik de foto's verplaats heb hierbij nogmaals

p.s. ik heb mij twinstar niet hier staan maar zal ooit een paar foto's maken van het eindresultaat

PC112285.jpg

PC112284.jpg

PC112283.jpg

PC112288.jpg

PC112287.jpg

PC112286.jpg

PC112289.jpg

PC112290.jpg

Beste Wiebo,
Ik vlieg zelf ook enige maanden met een twinstar2 met (3S lipo 2100) . Ik ben er erg tevereden over.:p
Ik heb hem van meet af aan "borstelgetuned" met ipv 2X permax 400-6v er nu 2X permax 480-8.4 volt motoren uitgerust. (cheap tuning!;))

Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit een 100%standaard twinstar heb zien vliegen, maar gewoon met guntherpropjes is hij al lekker rap (ik heb op de club al een paar keer het woordje overpowered gehoord:rolleyes:) Een borstelloze setup hoeft voor mij helemaal niet. Hij vliegt zo gewoon goed.:Fade-color

Heel veel succes met je TS2
groeten Ferdi

standaard motoren zijn zeker wel krachtig genoeg met een 3s lipo.
Het is alleen belangrijk het gewicht laag te houden.
Met een 3s (2500mah) lipo vliegt ie veel leuker dan een 8s NiMH (2200mah)
De twinstar van mijn vader zit nu op ongeveer 1100-1200 gram, met dat gewicht zijn die standaard motoren gewoon goed

Houden die 6V permax motoren de 11.1V van die 3s wel lang uit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn TwinStar vliegt ook met de standaard motoren en standaard propjes met een 3S LiPo. Heeft toch al een paar uurtjes gevlogen en de motoren presteren nog prima. Zodra deze op zijn dan gaan de volgende permax 300 motoren erin (ik heb nl nog twee nieuwe liggen) en als die ook op zijn dan ga ik wel over op BL motoren. Nu echt nog niet noodzakelijk.

op 2x400 motoren heb je zeker een klimhoek van 35/45 graden (ligt aan gewicht accu 2500mAh of 1700mAh)
en dat is voor een geoefende beginner of een recreatief vlieger zeer redelijk.

als je het gewicht redelijk laag houd (<1300gr) is het mogelijk om op een mooie dag een hele middag te vliegen (!) nooit gedacht dat een twinstar op thermiek blijft zweven :D

Ik sleep met de mijne zwevers naar boven (type easyglider) en eenmaal de zwever los gaan mijn motoren uit en kijken we wie het langst boven kan blijven.
Meestal wint de zwever, maar soms ook de twinstar.

Het zou kunnen als je de accu niet te zwaar maakt. Ik vlieg met een 3S 3200 en met 3S 2500. Die zijn wat zwaarder waardoor zweven maar beperkt lukt. Ik vlieg meestal met lekker wat wind en dan een beetje stunten :D

Back