bouwverslag van de CALYPSO

ik kan wel alles bekijken.
leuk gedaan trouwens,alleen dat douchespuiten?:D
gaat prima in de douche je moet alleen wel de sproeier laten lopen dan wordt de nevel door het water opgenomen,alleen met blauw moet ik wel het vloertje even boenen,maar ik wacht wel tot de vrouw weg is(ik ben natuurlijk niet gek)

Het ziet er weer net zo mooi uit als de Smit Rotterdam. Echt prachtig hoe u dit bouwt. Ik ben al weer benieuwd naar het resultaat van uw volgende project, en dat zal vast ook weer even mooi worden.

Het is nu alleen wel jammer dat er reacties tussen dit mooie verslag zitten, misschien kunnen die er nog uitgeveegd worden, zodat het een mooi geheel wordt.

Bart

full

hallo mijn naam is walter en ik wil hier mijn tweede bouwverslag plaatsen.Mijn eerste boot was de smit rotterdam en ik heb nu de CALYPSO van bb klaar.IK ben GEEN p.burghoorn of een andere meesterbouwer,maar ik vond het leuk om te doen.De boot is al klaar!! Ik heb de bouwdoos op marktplaats gekocht voor een leuk prijsje,gelukkig was alleen de kraan gedaan.En zoals elk goed bouwverslag begin ik met de inhoud van de doos. walter

Hallo Walter,

Mooi bouwverslag over een mooi gelijnd schip. Leuk dat je ook verlichting in de "onderzoeksbulb" gemaakt hebt. Zo zie je maar dat je geen P. Burghoorn hoeft te heten om een fraai model te bouwen, hahaha...;)

En nu varen maar!

groeten Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gedaan! Ik heb ook een Calypso staan, maar daar was al veel meer aan gebouwd en verknoeid. Dus ik heb er nog wel wat langer werk aan, en ik begin er pas aan als ik er echt aan toe ben.
Hartstikke mooi om te lezen dat er nog meer Calypso's zijn, en mensen die het een mooie boot vinden.
Ook de verlichting overal en de doorgang vind ik goed gedaan! Ik zou je model graag eens in het echt bewonderen.

VrGr,

Theo

Hallo Walter,

Wat zijn de afmetingen van de Calypso?
Ik heb hier een tekening liggen maar die is erg klein en wil ik gaan verschalen.
De afmeting van jouw Calypso lijkt mij ideaal.

Moet eerst de Kameleon afmaken en dan nog mijn reddingboot ;) zal wel ff duren voordat ik met de Calypso ga beginnen... en... ik heb geen bouwdoos, dus alles moet zelf gemaakt worden... :(

grt,
Roelof.

hoi roelof ik hoop wel dat je een bouwverslag plaats op dit forum als je aan de calypso gaat beginnen!!Ik wil het ook zo graag een keer doen een boot bouwen vanaf tekening,maar ik woon op 6 hoog en moet mijn hobby uitoefenen op de slaapkamer(wij slapen er niet meer hoor)dus kan ik hier niet gaan schuren en zagen!!(kan ik gelijk mijn koffers pakken)Dus ik ben wel gebonden aan een bouwdoos wat de hobby extra duur maakt!!als je naar Billing Boats Official Website 2009 gaat kan je de gegevens van de calypso bekijken!! de lengte is 94 cm - 17 cm breed - en 33 hoog en de schaal is dan 1:45 veel succes met al je projecten. groeten walter

Mooi gedaan! Ik heb ook een Calypso staan, maar daar was al veel meer aan gebouwd en verknoeid. Dus ik heb er nog wel wat langer werk aan, en ik begin er pas aan als ik er echt aan toe ben.
Hartstikke mooi om te lezen dat er nog meer Calypso's zijn, en mensen die het een mooie boot vinden.
Ook de verlichting overal en de doorgang vind ik goed gedaan! Ik zou je model graag eens in het echt bewonderen.

VrGr,

Theo
hoi theo welke calypso heb jij staan die van BB of een van tekening?Heb je hem zelf gebouwd of gekocht?Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet,ik moet nog een proefvaart maken en heb vanochtend een slootje gevonden waar niemand komt,dan hoef ik die opmerkingen niet te horen van:waar is hij gekocht meneer,hoeveel kost zon bootje nou,en bent U lekker aan het spelen.en stel je eens voor dat hij ermee stopt sta ik helemaal voor schut!!dus ik ga het stiekum ergens proberen kijken of alles het doet!!Ja als de boten klaar zijn gaan ze meestal in een kist naar de berging anders wordt het hier zo vol!!Maar ik wil toch wel eens naar zon vaar bijeenkomst,ze zijn altijd zo ver weg en in veenendaal heb je veel kerken maar geen botenclub.succes met je bouwprojecten groeten walter

Het ziet er weer net zo mooi uit als de Smit Rotterdam. Echt prachtig hoe u dit bouwt. Ik ben al weer benieuwd naar het resultaat van uw volgende project, en dat zal vast ook weer even mooi worden.

Het is nu alleen wel jammer dat er reacties tussen dit mooie verslag zitten, misschien kunnen die er nog uitgeveegd worden, zodat het een mooi geheel wordt.

Bart
hallo bart bedankt voor je compliment wordt ik helemaal verlegen van!!Ik weet echt niet hoe ik die reacties weg moet halen van het forum,computers en ik gaan niet samen,het heeft me heel wat zweetdruppels gekost om een bouwverslag te plaatsen!! groeten walter

Hoi Walter,

Hmm, als je geen zin hebt in pottenkijkers bij je proefvaart, dan raad ik je aan om op een vroege zondagmorgen te gaan testen. Het overgrote deel van de mensen ligt dan nog op één oor, een enkele hondenbezitter daar gelaten. Maar als ik jou was zou ik me daar niets van aantrekken, want je hebt een prachtig gebouwd schip waar je best over op zou mogen scheppen ;). En als de boot er mee stopt kan je ze mooi het water in sturen om hem te gaan halen :D.

Groet,
Edwin

Navond Walter

mooi stukje werk wat je daar hebt afgeleverd.
En de link naar het filmpje over de restauratie zo rond de 7min27sec zie je de doorkijk die jij zo netjes zelf aangebracht hebt.

Ik zou me niet schamen voor een proefvaart, en als er wat misgaat, so what, het is een proefvaart.

Bij mijn eerste proefvaart lag mijn boot na een kwartier varen ineens stil op het water, en dat onder het toeziend oog van Roel van Essen, helaas met camera, hehehe
Gelukkig stond er een straf windje en kon ik mijn boot weer lopend ophalen, volgens mij staat de foto nog ergens in het S100 schnellboot verslag .

En varen in de buurt van Veenendaal, misschien is er geen club, maar je zou eens oproep op het forum kunnen zetten, want ik kan mij niet voorstellen, dat er geen andere bouwers in Veendaal zijn.

Hallo Walter,

Mocht ik er aan toe zijn dan zal ik er zeker een bouwverslag van bijhouden!
Bedankt voor de info, heb helemaal niet gedacht aan die site van Billing Boats... :(

Groet,
Roelof

hoi theo welke calypso heb jij staan die van BB of een van tekening?Heb je hem zelf gebouwd of gekocht?Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet,ik moet nog een proefvaart maken en heb vanochtend een slootje gevonden waar niemand komt,dan hoef ik die opmerkingen niet te horen van:waar is hij gekocht meneer,hoeveel kost zon bootje nou,en bent U lekker aan het spelen.en stel je eens voor dat hij ermee stopt sta ik helemaal voor schut!!dus ik ga het stiekum ergens proberen kijken of alles het doet!!Ja als de boten klaar zijn gaan ze meestal in een kist naar de berging anders wordt het hier zo vol!!Maar ik wil toch wel eens naar zon vaar bijeenkomst,ze zijn altijd zo ver weg en in veenendaal heb je veel kerken maar geen botenclub.succes met je bouwprojecten groeten walter

Mijn model is ook van Billing Boats. Ik moet er een foto van hebben ergens hoe hij eruit zag in het allereerste begin, maar stel je maar voor dat de boot scheef was gemaakt, een grote stang dwars door het dek om de radar aan te drijven, slecht verfwerk, en toen is ie een keer van de kast gevallen. Zoiets.

Ik heb er van alles af gesloopt en weggegooid, de romp zit een scheur in die nog moet worden gemaakt, maar ik kwam er kort daarna achter dat de tekening in de lengte is ingekort! Dus als je een onderdeel kopieert van tekening op hout dan past het niet!
Een foto zoals ze er op dit moment uitziet:
IMG_5655.JPG

Zo blijft ze voorlopig, totdat ik er tijd voor heb. Maar ze gaat afgebouwd worden, ooit eens!

VrGr,

Theo

Mijn model is ook van Billing Boats. Ik moet er een foto van hebben ergens hoe hij eruit zag in het allereerste begin, maar stel je maar voor dat de boot scheef was gemaakt, een grote stang dwars door het dek om de radar aan te drijven, slecht verfwerk, en toen is ie een keer van de kast gevallen. Zoiets.

Ik heb er van alles af gesloopt en weggegooid, de romp zit een scheur in die nog moet worden gemaakt, maar ik kwam er kort daarna achter dat de tekening in de lengte is ingekort! Dus als je een onderdeel kopieert van tekening op hout dan past het niet!
Een foto zoals ze er op dit moment uitziet:
IMG_5655.JPG

Zo blijft ze voorlopig, totdat ik er tijd voor heb. Maar ze gaat afgebouwd worden, ooit eens!

VrGr,

Theo

hoi theo dat ziet er beroerd uit (ik bedoel de calypso)zie je er nog wel brood in???ik heb hier nog de tekeningen uit de doos liggen mag je van mij kopieeren als je daar interrese in hebt?heb je tenminste de goede schaal!!als ik zo die foto bekijk kan je beter helemaal opnieuw beginnen!! walter

Heb je wel weer zelf alle eer als die is afgebouwd....

ps. kan je de foto's iets kleiner posten? dan blijft het iets overzichtelijker.. ;)

grt,
Roelof

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat ie er al een stuk beter uitziet dan toen ik hem kocht, en ik wil juist deze weer terug opbouwen.
Mijn bijdrage aan de herinnering van dit schip zullen we maar zeggen.

Enne, nog kleinere foto's? Ik had hem al verkleind op de site laten komen, ik dacht 640x480. Ik dacht dat dat prima ging?

VrGr,

Theo

Yo Theo,

3072 x 2048 px is wat anders dan 640 x 480......................
Maar succes met je scheepje!!!!

Greetz,
Luit

Yo Theo,

3072 x 2048 px is wat anders dan 640 x 480......................
Maar succes met je scheepje!!!!

Greetz,
Luit

Klopt, de echte foto is groot, maar op de site heb ik hem express kleiner geschaald. Daar moet hij staan als ong. 640 breed, met een balk erboven waarop je kunt klikken als je de hele foto in z'n volle grootte wilt bekijken.

Maar nu, zoals ze dat zeggen: :ontopic:

VrGr,

Theo

Back