Bouwverslag van de loyal class fleet tender van modelslipway

• Topicstarter Topicstarter koostr
  • Startdatum Startdatum
slipway

hallo koos
mooie boot heb je daar mooi strak gemaakt klasse.Was je tevreden over het bouwpakket?
En dat beslag op je boot was dat allemaal in het pakket of heb je er zelf nog stukken bijgekocht?Was het pakket alleen van abs of was er ook nog houten delen bij,omdat alles zo glad was!!Ik wilde zelf ook een boot bestellen daarom deze vragen,want het is toch een hoop geld nietwaar?Ik ben benieuwd naar de tewaterlating en naar de eerste vaart!! mvg walter

Hoi Walter,

De romp van de boot is van polyester, en de rest is volgens mij van abs.

Er zit geen hout bij, ik heb het dek wel van hout gemaakt omdat het abs te slap was volgens mijn mening.

Het hout onder in de romp is allemaal van reststukjes gemaakt.

Het beslag is wit metaal en is redelijk makkelijk te bewerken met schuren en vijlen :-)

Ik heb alleen een andere as en schroef (raboesch) erin gedaan omdat dit mij beter lijkt.

Ik heb er wel veel accesoires bijgekocht omdat ik dat realistischer vind zoals emmertjes , gasflessen, brandblussers, boegschroef, reddingsvesten, ledjes voor verlichting enz enz.

Ik heb ook veel met messing gewerkt zoals trapjes en masten en hijskraan.

Dit is normaal van hout bij dit bootje, en de mast heeft natuurlijk verlichting en dan is een messing pijpje makkelijk om draden doorheen de trekken.

De bootstandaard heb ik van een hardhouten dikke lat (bouwmarkt) gemaakt, dit is veel steviger als dat waaibomen plaatje wat er bij zit voor de bootsteun.

Al met al ben ik er een jaartje mee bezig geweest en ben zeer tevreden met het model en de matrialen die erbij zaten zijn redelijk goed.

Erg leuk model om te bouwen.

Met vriendelijke groet,

Koos

hoi koos
bedankt voor je antwoord ik had nog een vraag waar heb je dat extra beslag gekocht?zoals zwemvesten brandblussers gasflessen enz enz en de mastverlichting ziet er ook gaaf uit komt dat uit dezelfde winkel of webshop? mvg walter

Hoi Walter,

Volgens mij heeft m'n vader dit beslag bij hobby-lobby vandaan en de boot komt bij toemen vandaan.

Maar hij zal dat wel schrijven waar het precies vandaan komt.

Groetjes

Johan

Het is een hele mooie boot, zonder twijvel.

maaaar......

Probeer ens op wat afval stukjes te oefenen met het verouderen mocht je dat niet kunnen. Als je dat toepast op het schip, dan wordt het geheel wat levendiger. Hij is nu nog mooier dan hij nagelnieuw van de werf zou komen.

Je kan aan de pantserkruiser Hertog Hendrik van P.Burghoorn mooi zien wat het verouderen met een schip doet. Er komt leven in, bijna een verhaal zoals bij het echte schip.

Ik ben ervan overtuigd dat het jou ship ook net dat stukje meer geeft zodat het af is. Hij is nu ook wel mooi, maar te steriel.

Hoi ,Walter
Ik zie dat mijn zoon al wat verteld heeft.
Maar de boot komt bij Toemen vandaan.
Het beslag komt van Hobby-Lobby en bij Modelbouwschop Flevoland vandaan.
En de leds bij Ledtuning.nl en de weerstanden voor 12 volt naar de led [ aan de + soldeeren] bij Elektronica online

Ik hoop je van dienst te zijn geweest , en ik hoor wel je als je de boot hebt
Met vriendelijke groet koos

hallo koos
bedankt voor alle adressen daar kan ik wat mee!!ik heb de bouwdoos RESOLVE gekocht van
CALDERCRAFT uit engeland(was wel een rib uit mijn lijf).maar daar was wel veel hout bij.de bestelling was binnen 2 dagen in huis.Maar ik ga eerst de CALYPSO van cousteau afmaken!!dus ik kan de links die je me stuurde dus goed gebruiken. mvg walter

Back