Bouwverslag van de Smit Hunter

@ Huub en Melf,

Dank voor de info ik zal eens zien wat ik maken kan ;)

@ Frenske,

Maar mijn schip staat dat ook nog hoor het is verre van klaar, ik ben nu alleen verzand geraakt in detail werk in de stuurhut en dit eigenlijk omdat ik verband zocht om de wanden stevig te krijgen en zo aan de lessenaars en buro's begonnen ben en zo rol je van het 1 in het ander :? ( en ook dit werkt zeer verslavend :D ). Maar van de winter ga ik weer verder aan de romp.

Gr Martin

wederom een mini update,

toch nog een parallellineaal toegevoegd maar een passer dat wordt toch te klein hoor ;)

normal_hunter87.jpg

Maar ik ga nu eerst weer aan wat grotere dingen werken waarna het stuurhuis wellicht weer wat meer in elkaar kan worden gelijmd.
Ik meld mij weer als ik iets bijzonders heb :D

Gr Martin

Melden als je iets bijzonders hebt? Volgens mij is alles wat je tot nu toe hebt laten zien bijzonder.
Petje af hoor. Heel mooi en heel gedetailleerd.

Ga zo door.

Groet,
Dave

@huub de jong
Ja Huub hoe is het daar bij jou .
Al in staking voor meer zakgeld(:?:)
Je ziet zeker wel he jouw VEERHAVEN is nog lang niet af he
verders geen slap geouwehoer meer want ik weet niks meer
mvg
Frederik (:D)

Maar nu weer :ontopic:

En ja ik kon het niet laten hoor ook nog een Barometer gemaakt of moet ik zeggen een barometertje 3,5mm doorsnede het is alleen jammer dat het plexiglas iets troebel is zodat de naald en en achterplaat niet helemaal uit de verf komen maar als je heeeeel goed kijkt zie je het ;)

normal_barometer2.jpg

@ Huub, joh alle input is welkom hoor ik zal niet zeggen "u roept ik maak" maar als het op de brug van de Hunter voorkomt en het is niet te klein en ik kan het maken waarom niet :D

Gr Martin :D

Hoi Martin,

mijn complimenten op je details.

Voor het troebele plexiglas heb ik misschien een tip voor je, verwarm de beschadigde zijde lichtjes met een vlam of een verfafbrander. Dit zorgt ervoor dat het plexiglas weer mooi glad en doorzichtig wordt.

André

@DreBo
Hoe komt het dan dat als ik een stukje om wil zetten tussen twee blokjes dat dan de naad niet meer helder is
mvg
Frederik (:D)
ps
Ik doe het dus met een verfafbrander waar alleen hete lucht uit komt.
Dus geen vlam
Dat gebeurd via een mondstuk

Hoi F. van Gent,

omzetten van plexiglas gebeurt meestal met een gloeidraar die het plexiglas zodanig verwarmt op de te buigen plaats dat je deze kunt buigen zonder verkleuring.
Wat er soms gebeurd is dat er een "luchtbel" ontstaat.

Ik debk dat u dan toch nog meer warmte in het plexiglas moet brengen, hij moet redelijk zacht worden om probleemlos gebogen te worden.

André

@ Andre,

Ik heb je tip ter hand genomen en het is er inderdaad helder door geworden ( het had nog beter gekunt maar dat komt omdat de wijzer plaat er al tegen zit en ik aan de andere kant geen vlammetje meer kon houden ) maar het is al een wereld van verschil.

normal_barometer3.jpg

Gr Martin

Hallo Martin

Ga morgen weer werken!!
We gaan de Smit Bizon ophalen bij de werf.Hij wordt woensdag overgedragen aan SMIT.
We komen langs je werk varen.

groetjes Ronaldp

Ronald,

Sjips dat is jammer zeg :? ik zit morgen in Den Haag anders had ik gezegd 3 x toeteren en ren ik naar buiten om een paar plaatjes te schieten :lol:

Gr Martin

Ga morgen weer werken!!
We gaan de Smit Bizon ophalen bij de werf.Hij wordt woensdag overgedragen aan SMIT.
We komen langs je werk varen.

Ehhhh Ronald,

zou je niet een hoop foto's willen schieten ???? Ben momenteel bezig met een oude romp om te bouwen naar een soortgelijk type en daar zouden foto's best een stuk op weg helpen.

André

Back