Maiden !!
Goeden middag,
Eindelijk heb ik weer een beetje tijd voor de Octo gehad.
Ik heb tussendoor een F550 met Naza + GPS gebouwd om toch een beetje multicopter feeling te hebben.
Vanmorgen had ik eindelijk de tijd om de laatste paar dingetjes voor de maiden te installeren.
Eerst moest ik een plaatje voor de GPS houder uit een reststuk CFK dremelen.
Klik hier voor een grotere foto!
Hierop wordt de GPS houder aan vast geschroefd.
Klik hier voor een grotere foto!
Dus maar een klein gaatje erin geboord.....
Klik hier voor een grotere foto!
...en het houdertje eraan vast geschroefd.
Het CFK plaatje heb ik met dubbelzijdige tape vastgezet.
Dit ga ik later nog met 4 boutjes goed vastzetten, maar voor de maiden was dit wel vast genoeg.
Klik hier voor een grotere foto!
Zo zit de GPS ontvanger er mooi op (maar nog niet helemaal recht!)...
Klik hier voor een grotere foto!
...en kan voor het transport makkelijk opzij worden gekiept.
Wel zo handig.
Klik hier voor een grotere foto!
Nadat ik alles in de Naza Software had ingesteld, werd het tijd voor de mooie 16x5.4 T-Motor props.
Alleen al de verpakking straalt de luxe ervan af.
Klik hier voor een grotere foto!
Elke prop zit in een speciaal „zakje“ verpakt. Netjes zo.
Klik hier voor een grotere foto!
En hier zijn ze dan.
Wat een joekels zeg.
Klik hier voor een grotere foto!
Klik hier voor een grotere foto!
Als je de T-Motor props met de RCTimer props vergelijkt, zie je ook wel een behoorlijk verschil.
Klik hier voor een grotere foto!
De T-Motor propellers zijn gewoon groter, dikker en vooral veeeeeel steviger als de RCTimer props.
Maar wat nog veel belangrijker is: de T-Motor propellers zijn super gebalanceerd.
Ik heb ze één voor één getest, maar alles was prima.
De RCTimer propellers moest ik allemaal uitbalanceren.
Klik hier voor een grotere foto!
Het verschil in kwaliteit merk je natuurlijk ook aan het gewicht.
Klik hier voor een grotere foto!
De T-Motor propellers zijn dubbel zo zwaar, maar dat vind ik niet erg als je het verschil tussen de 2 propellers voelt.
Dat is echt een hele andere klasse (en daar betaal je ook voor)
Klik hier voor een grotere foto!
De Propellers worden met een kleine ring op de motoras erop gezet.
Klik hier voor een grotere foto!
En dan met een metaal plaatje en 2 inbus schroeven vastgezet. Mooi plat design en ziet er ook heel sjiek uit.
Klik hier voor een grotere foto!
Nu is de Octo klaar voor de maiden.
Klik hier voor een grotere foto!
Er moet nog een heleboel gedaan worden, maar zo kann ik tenminste een paar kleine proefrondjes draaien.
Klik hier voor een grotere foto!
Hier nog het verschil tussen een F550 en een Ironman 1000... Big Badaboom
Klik hier voor een grotere foto!
Zo, naar buiten.....
Klik hier voor een grotere foto!
Alles 3 dubbel gechecked.....
Klik hier voor een grotere foto!
..... en toen de motoren gestart....
Hij vliegt al gelijk behoorlijk rustig.
Gestart ben ik op ATTI mode en daar waar de octo naar beneden zakt ging ik op manual.
Ik heb 12 minuten meer of minder alleen maar op ca. 3 meter hoogte op 1 plek lopen hangen, met hier en daar een kleine correctie.
De gains heb ik ietsje omhoog gezet t.o.v. de default instelling.
Na 12 minuten had ik 4600mAh uit de 2 x 5s 5000mAh genomen, dus een rest van 5400mAh bleef over.
Dat ziet er dus goed uit en 15 minuten vliegen zit er zo wel in.
Ik moet nog de Unisens-E Log uitlezen, maar het ziet er allemaal heel goed uit.
Niks warm geworden, niks wiebelig.
Hoera! :celebrate:
Nu ga ik binnenkort de verlichting erop zetten.
Het gaat een behoorlijke kerstverlichting worden, maar dat vind ik wel leuk.
Ook nog 2 andere dingetjes die ik hier nog niet verklap komen erop.
Dat word nog best wel leuk.
Één vraagje heb ik nog.
Gebruiken jullie ook Treadlock om de schroeven van de propeller vast te zetten op de motor?
Ik had ergens gelezen dat je dat juist niet moest doen, maar ik ben me onzeker.
Als je het niet mag gebruiken, wat zou dan een goede methode zijn om de schroef vast te zetten?
Groetjes,
Jordy