Bedankt mannen!
@Rheli, de staartvleugel heb ik pas gemaakt in de staartboom maar nog niet verlijmd, idd met het oog op de staartrotoraandrijving/sturing dus hij kan er nog weer uit
Voor de staartaandrijving heeft de aandrijfas halverwege de staart nog een lager nodig welke aan een houten spant bevestigd moet worden.
Deze as moet dus 90 graden maken met het houten schot en dat geheel moet zuiver verlijmd worden in de staart, daar ben ik nog niet helemaal uit hoe ik dat het beste kan aanpakken.
@Bone, het kan inderdaad lastig zijn om er achter te komen wat je nodig hebt, ik heb de volledige catalogus al een tijdje in huis en dat maakt een en ander zeker makkelijker.
Voor bepaalde delen heb ik overigens advies ingewonnen bij Flycam.
De komende tijd ga ik aan de slag met de volgende zaken;
Eerst de mechaniekdrager verlijmen in de romp, dan het landingsgestel monteren, dan de staartrotor monteren en daarna het verticale stabilo van de nodige uitsparingen en montagepunten voorzien.
Soms zou je willen niet te hoeven werken overdag ;-)
Gr, Roy
@Rheli, de staartvleugel heb ik pas gemaakt in de staartboom maar nog niet verlijmd, idd met het oog op de staartrotoraandrijving/sturing dus hij kan er nog weer uit

Voor de staartaandrijving heeft de aandrijfas halverwege de staart nog een lager nodig welke aan een houten spant bevestigd moet worden.
Deze as moet dus 90 graden maken met het houten schot en dat geheel moet zuiver verlijmd worden in de staart, daar ben ik nog niet helemaal uit hoe ik dat het beste kan aanpakken.
@Bone, het kan inderdaad lastig zijn om er achter te komen wat je nodig hebt, ik heb de volledige catalogus al een tijdje in huis en dat maakt een en ander zeker makkelijker.
Voor bepaalde delen heb ik overigens advies ingewonnen bij Flycam.
De komende tijd ga ik aan de slag met de volgende zaken;
Eerst de mechaniekdrager verlijmen in de romp, dan het landingsgestel monteren, dan de staartrotor monteren en daarna het verticale stabilo van de nodige uitsparingen en montagepunten voorzien.
Soms zou je willen niet te hoeven werken overdag ;-)
Gr, Roy