Bouwverslag/video Aerocat, 6mm depron pusherjet, 85cm span

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Gister m'n eerste vlucht gemaakt, ging echt perfect. wel moet ik zeker wat "down"geven als tie verticaal gaat. Misschien m'n zwaarte punt iets naar voren. Verder stabiel en erg leuk om ook eens een depron model wat zelf gebouwd is te vliegen. Op naar de volgende! De Harpy-Cat.

Op advies van Pjotrrr heb ik ook een aerocat gemaakt voor een walkera 3200kv brushless binnenloper.
ik ga met 7cel nimh proberen hem de lucht in te krijgen, later komt er denk ik wel een 3s lipo op..
buiten dat ik nog de rolroer aansturing moet maken, is hij eigenlijk wel klaar.
in de vleugel (2* 3mm depron) zit een 5MM! carbon staaf die de hele vleugel in de breedte stijf houdt :) en verder heb ik 2mm koolstof staaf gebruikt.
hier de fototjes:

1.JPG

2.JPG

normal_3.JPG

edit: thnx prop-er, en alexx, nu doen de foto's het wel in deze post?

maar wat denken jullie, zou dit een beetje vliegen? :)
of maar gelijk een 3s pakketje kopen, omdat het met nimh niet zou vliegen (zou niet weten waarom).

Natuurlijk vliegt dat, zolang die cellen de gevraagde Ampjes leveren natuurlijk..
(En het zwaartepunt klopt)
3slipo is echter bijna 10 "oude" cellen en dus meer Volts (10,5V)
De prop kan natuurlijk aangepast worden aan het Voltage.

Dus wat u denkt is dat hij beter zou vliegen met 10cellen nimh dan 7cellen nimh? de accu's kunnen de stroom aan, en op 7cellen nimh zou hij het goed moet doen lijkt mij.. het zwaartepunt ligt op 0.5cm (naar voren) nauwkeurig..

Zeg maar jij ;)
Met de juiste prop vliegt het ook goed op 7 cellen hoor, gewoon proberen.
Die drie extra cellen zijn ook weer extra gewicht en ik verwacht dat het iop 7 cellen al behoorlijk snel gaat...
Vlieg je al bij een club?

Peter

hier in de buurt zit de modelvliegclub hoofddorp, ik heb er een keer proefgevlogen met mijn t-rex.. ik denk dat ik bij een verlaten terrein (grasveld) in de buurt van de floriade ga vliegen. veilig voor mensen die in de buurt wonen lijkt mij :)

Ik vlieg zelf af en toe ook op de HLC...
Een grote verlaten plek zonder bebouwing is natuurlijk ook prima met kleine, lichte modellen.
Wat voor prop zet je er op?

omdat ze bij de modelbouwwinkel geen propjes meer hadden van kleiner dan 5.3*5.3 moet ik het nu proberen met de prop van een oud 0,5cc of 1cc (ik weet niet meer) brandstof motortje. maten zou ik niet weten. wat ik wel weet ik dat wanneer de aeocat op zijn buik ligt de prop de grond net niet raakt. en kwa kracht zit het ook wel goed denk ik, hij is nauwelijks vast te houden bij WOT :D

explosive rc tuning zei:
ik denk dat ik bij een verlaten terrein (grasveld) in de buurt van de floriade ga vliegen. veilig voor mensen die in de buurt wonen lijkt mij :)

Het Floriade terrein ligt tegenover de lokatie van de Hoofddorpse Luchtvaart Club. Dat is dus veel te dichtbij om voor jezelf en de meer dan honderd leden van de HLC een storingsvrije ontvangst te garanderen. Om ernstige ongelukken te voorkomen moet je op zoek gaan naar een lokatie die een ruime 3 kilometer van de HLC of de BMVC ligt. Of, nog beter, lid worden van een van die twee clubs.

Oeps...Niet doen dus, beter maar jeugdlid worden op de HLC of komen gastvliegen!
Ik vlieg hier in Tuitjenhorn ook wel eens wild, maar dat is altijd op ruim drie km afstand van het plaatselijke modelvliegveld!
Met genoemd propje moet het zo te horen wel lukken ;)

ik woon zelf ongeveer 3km van de hlc af, en vlieg hier elke dag 8O :oops: wat alleen weer raar is.. toen ik met mijn t-rex bij de hlc vloog had ik echt storing, niet normaal meer. hier thuis heb ik nergens last van :wink:

Net de Maiden flight en crash gemaakt :banana:
ik heb dus nu gevlogen met 7cel nimh en een vaag propje, dit had niet zo heel erg veel snelheid en door een windvlaag is hij helaas na een paar minuten de grond in gegaan. de neus is afgebroken, maar gelukkig makkelijk repareerbaar. mijn volgende stap is een goede prop kopen (aircraftworld lijkt mij het goedkoopst) en op 10cellen nimh/3s lipo gaan vliegen 8) wel grappig eigenlijk, dit is gewoon mijn eerste goed vliegende (bijna) vliegtuig :D

bij rctechnics hebben ze de 4.75*4.75 niet op voorraad, wel de 5*5.
zou dit werken op een walkera 3200kv 20A, of belast dit de motor teveel?
als dit past bestel ik hem vanavond nog met een porp adpater voor de 2,3mm as :)

net even zitten kijken, mijn bl motor heeft een as van 2mm.
een sp400 een 2,3mm volgens mij.
propeller: 5*5 voor sp400
past dit dan op mijn motor met bv een propadapter of hoe anders?? :?

Back