Bouwverslag/video Aerocat, 6mm depron pusherjet, 85cm span

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
sorry dat ik maar blijf doorzeuren hoor,
maar ik kom alleen apc props tegen van de goede grootte voor speed 400 motoren. ik kom wel propadapters tegen voor de goede as maat van mijn motor (2mm) maar dan weer met een prop dia van 5 of 6mm.
waar verkopen ze de juiste prop (CAM?) die op de propadapter kan :?:

dank je :D ik zat weer eens te zoeken naar iets wat gewoon onder mijn neus lag.

vandaag de 2e vlucht gemaakt met mijn aerocat.
kan niets anders zeggen dan SUPER :D
ik heb zelfs een paar bochten, terwijl het toestel op zijn kop was gemaakt, op zijn kop vliegt hij bijna evengoed als normaal :P
na een paar minuutjes was de 10cel nimh ''out of juice'' en moest ik landen, dit keer zonder schade :banana: neus kwam wel weer tegen de grond, maar met een erg kleine snelheid.
dit is bijna net zo leuk als met een t-rex vliegen! :thumbsup:

Het is inderdaad het strakst vliegende "vlakke plaat" kistje dat ik ken...
Op welk kanaal vlieg jij eigenlijk? ;)

ik vlieg op kanaal 80 uit mijn hoofd.. ergens last van gehad dan?
ik zat ver genoeg naar mijn weten (meerdere kilomters volgens mij) :wink:

In afwachting van een besteld maar nog niet geleverd vliegtuig, gisteravond ook maar snel begonnen met het bouwen van de Aerostar.

Vandaag mee naar het veld en er lekker mee gevlogen.

hier begin ik ook met de bouw, maar jammer genoeg met wit depron, heb geen gekleurde tegen gekomen, zal spuiten worden :P

grts

enkele vraagjes, die celtape, voor de roertjes, mag dat ook met gewone ducktape of niet?
de trekkabels voor de rolroeren en voor het hoogte roer, welk materiaal moet dit zijn?
met wat verbind je de kabels aan de roeren? (liefst geen dingen uit een modelbouwwinkel)
en kan je de aerocat aandrijven met een speed 400? of moet het perse een BL zijn? heb er namelijk geen meer liggen :(

groeten

nice, maar kan iemand antwoorden op mijn bovengestelde vragen? :P

grts

Speed 400 met gunther porp moet lukken.
(Speed 300 is lichter...)
Monteer dan wel de andere delen/accu zo ver mogelijk naar voren ivm zwaartepunt
Scharnieren met Tesa cellotape, dit merk plakt erg goed.
Voor stuurstangen toch maar even naar de modelbouwzaak?

ohw ok, maar ga die celotape met tesa tape doen, die is versterkt met glasmat is dat ok? of kan ik die celotape ook vervangen door gewone glasmattape?

greets

ik neem gewone doorzichtige kleefband en een grote strook aan de bovenkant van de roeren in de lengte van de roeren dus. en langs onder om de 5cm een dwars kleverke dat in de plooi gaat, zo kan ie niet loskomen. maar bij zo een speedmodelleke is dit mss wat te riskant?
floppydisk? ca scharnierkes?? ... greetz succes ermee

ik heb vandaag een vlucht met mijn aerocat gemaakt, dit maal met een cam 5*5 prop op 10cellen nimh. vliegt wel iets harder dan met mijn oude prop, maar het valt eigenlijk best tegen. de motor wordt erg heet (50 a 60C denk ik) en de accu nu ook. ik denk dat de accu de grote stroom niet aankan (ik wou dat ik de stroom kon meten, maar mijn multimetertje gaat tot 10A). ik heb hier nog een 3s 2100mah 20C lipo, dan zou hij beter moeten vliegen. maar hoe weet ik nu hoe lang ik kan vliegen. met mijn heli's merk ik het wel aan de kracht die iets minder wordt. een 3s lipo saver zou dan kunnen helpen, maar wanneer die aan gaat is het eigenlijk al te laat niet?

Liposavers gaan eerst knipperen en dan pas continu branden en dan is het nog op tijd om rustig te landen.

Welke motor gebruik je nu?

de motor is nog steeds de walkera 3200kv, de 180L wordt hij genoemd.
kun je misschien een voorbeeld geven van een dergelijke liposaver? die dingen kosten zeker weer 10euri, hier op het forum staat er ook een om zelf te solderen dacht ik.

Nieuwe neus!

deze neus is slechts een prototype, maar het ziet er al wel mooi uit vind ik.

eens kijken hoe dit vliegt, en dan op naar een volgend model aeerocat met mooie 3d romp :P

oscar.

Back