Bouwverslag Vintage Wik Salto

Gisteren de Salto ingevlogen: fantastisch! Vanwege het gras op de startkar van Jacob achter de sleper van Gerben. Ging als een trein. Alleen 2 tandjes down getrimd, verder stond alles perfect. ook zwaartepunt lag goed. heerlijke scheur bak.

Was wel leuk: ik deed onaangekondigd een rolletje achter de Ibis van Gerben, die vroeg: ging het gepland of per ongeluk? gepland dus, waarna hij gelijk ook een rol maakte, maar hij zei: ohw shit, hij rolt niet zo snel in de sleepstand. Was een leuk momentje :p

Bij het vierde startje bleef de sleepkar achter een pol hangen, of in een kuiltje of zo, waardoor ik snel moest loskoppelen. Helaas raakt de staart nog net het karretje, waardoor er iets schade aan de voorlijst van de staart kwam. het is maar een kwartiertje werk, maar ik ben maar niet meer gaan vliegen met de salto en heb daarna nog een paar heerlijke vluchten met de Bunte gemaakt.

Sammengevat: een heerlijke, mooie fantastische aanwinst!

het zou vrijdag wel eens heel mooi maasvlakteweer kunnen worden.
Ik hoop morgen uit het nachtwerk te lopen en dan woensdag donderdag even kunnen spelen.

Vanmiddag was het ook lekker vliegweer, en niet druk op de hei :-)
We mogen er vanaf 16.00u vliegen dus nog net het laatste uurtje daglicht mee kunnen nemen. We zijn gestopt toen mijn optische toerental-sensor de bladen door de invallende duisternis niet meer kon tellen en mijn zender iedere keer beweerde dat de motor was afgeslagen (en ik me dus de klere schrok :-) )
Ook een kleine 10 minuten onder een plastic zeiltje gezeten om een sigaretje te roken en Hendrik zijn zender in te stellen....

Maar: de Salto doet het uitstekend. Een rondje laagslepen gaat niet zo makkelijk zonder remkleppen, hebben we ontdekt.

Laatst bewerkt door een moderator:
haha, zagen jullie die eerste landing?? Ik was echt dombo! Ik ging namelijk down-wind terwijl ik dacht dat ik er tegenin ging, grrrr.

maar we hebben ff heerlijk genoten. tussentijds inderdaad een sleepstand op de salto aangebracht, die gebruik ik nu ook met landen: minder uitslagen op rol en hoogte, gaat een stuk beter zo.

ff wennen nog aan de Salto, heel anders als de andere zwevers waar ik mee gevlogen heb, maar echt een heerlijk bakkie hoor,

groet Hendrik

Back