bouwverslag vleugel.

Hallo, dit is al mijn tweede bouwverslag van een vliegtuig op het forum.
ik maak dit vliegtuig omdat ik de enige van de familie ben die modelbouw doet, en daarom zou ik hun ook is willen laten vliegen, maar niet direct met een vliegtuig met een motor. omdat als je dat dan neerstort je al dat gewicht van de motor ook tegen de grond krijgt waardoor die harder botst en meer kapot kan gaan.

dus het word een zweef vleugel. ik heb een vleugel die zeker genoeg kracht heeft om deze mee naar boven te brengen, alleen hoe deze aan de vleugel te monteren zal moeilijker zijn.

de vleugel krijgt vleugels die naar voren staan ik doe dit omdat ik gewoon wat wil proberen en kijken of dat het stabieler maakt of zo iets.

ik heb de vleugel al uitgesneden met de hete draad snijder. de vleugels kwamen er erg mooi uit dus ik hoefde niet meer de schuren.

hier zijn alvast wat fotos.
de templets waar de hete draad overheen snijdt.
imag11701huuv.jpg

dit is mijn boog opstelling de boog wordt overeind gehouden door de touwen, anders moet ik de boog zelf recht houden en op deze manier moet ik alleen aan de boog trekken.
imag1164iuuhk.jpg

imag11657vugy.jpg

het touw rond de schroef waar mijn klok hangt, de klok moet dan maar even plaats maken :D
imag11673iung.jpg

de vleugeltjes zijn erg dun
imag1155s4uiy.jpg

als je je hand er achter zet en ze tegen het licht houd dan zie je dit:
imag1158wluuz.jpg

dat was het dan voor even. ik ga nu de vleugels aan elkaar lijmen.

Laatst bewerkt:
ik heb hem vandaag in een klein beetje haast afgemaakt omdat ik morgen weer naar school moet :(, waardoor niet de hele vleugel is bedekt met folie, ik had ook geen hele rol meer maar alleen nog restjes van mijn grotere vleugel.
ik heb geen filmpje van hoe die vliegt, als je dat vliegen noemt.
hij vliegt namelijk heel slecht, cg zit volgens de calculator op 19.55mm dus 2 cm vanaf de neus hij balanceert daar ook goed op een klein beetje naar voren.

als ik hem gooi vanaf de tip van de vleugel zoals een dlg wat ook mijn doel was met dit vliegtuigje dan draait die om vliegt die omgekeerd en met de achterkant naar voren. ik zal zo even een foto posten.
imag11762buxi.jpg
imag1177sbu3x.jpg

imag11782juju.jpg

en naast mijn andere vleugel die wel vliegt :D
imag1181gkugg.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is raar. Als ik uitlog dan kan ik ze nog steeds zien. Ik zal straks even proberen op de computer. Anders upload ik even nieuwe foto's.

Back