Leuk bootje, de Anja SL 35. Ik heb deze pas af, en zag zonet bij toeval het bouwverslag hierover en dacht, laat ik het 's even lezen, misschien heb ik er nog wat aan of kan ik met mijn uitvoering iemand op een ideetje brengen, je weet maar nooit.
Enigste wat ik echt heb veranderd is die kl...roerhevel van Graupner (kenners begrijpen wel wat ik bedoel :roll: ), die heb ik gelijk verwisseld voor eentje met een inbusschroefje, en tevens een klein stukje uit het hout onder het dek (zeg maar bij de achterste mast) verwijderd zodat ik altijd zonder problemen met een lang inbussleuteltje bij het roer kan. De roerservo (mini) zit bij mij aan de rechterkant i.p.v. achter de motor.
Ik vraag me toch echt af hoe men, zeker bij dit bootje, het originele roerheveltje na het invetten cq. veranderen weer opnieuw kan vastzetten met de 2 moertjes tegen elkaar in... :?:
Verder heb ik de zelfbouwregelaar van Conrad (max. 3 A) erin zitten en dat werkt perfect! Het bootje vaart met 3 of 4 NiMH cellen of 1 lipo cel. Met 3 cel is het net iets te weinig voor op een wat grotere water (in een bassin of zo kan het heel goed) maar op 4 cel vaart het nog het best.
Op de masten en dekhuis zit nog verlichting met 3 mm ledjes.
Water in het rompje heb ik door het varen nog niet gehad. Vaarklaar weegt de Anja bij mij 625 gram, en dat is 'ruim' onder de gestelde 660 gram die Graupner aan houdt.
Groeten,
BJ