Bouwverslag waveney class lifeboat (1:40)

Hoi robin,

Ik hoor het wel van de maten;) Ik zou er persoonlijk een matte verf op spuiten. ik gebruik voor de onderkant denk ik motip rode verf. Volgens mij was het een primer maar het is echt heel erg mooi als onderkant. Ik denk dat ik wel die tamiya verf neem voor het blauw want dat vind ik er wel geslaagt uit zien:cool: ik blijf je volgen:p

tim

Vandaag even een drijftestje gedaan, alles is waterdicht. Alleen ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat ik de accu moet verplaatsen.

Ik dacht deze in het vooronder de plaatsen, maar dit gaat i.v.m gewichtsverdeling en stabiliteit niet goed komen. Dus moet de accu meer naar het midden, hierdoor heb ik ook besloten om de dekopening groter te maken. (ongeveer zo groot als die van jou tim)

Met het oog op het zelfrichten ben ik bezig met een accuhouder waar de accu dus in elke omstandigheid geen kant op kan.

En de moed om door te zetten met dit ''beginnerskitje'' is ook weer een beetje opgelaaid :-).

Hieronder de nieuwe indeling:
img0027jyl.jpg

De spanning voor de verlichting en e.v.t. de radar wordt afgetapt van de BEC poort op de ontvanger. Als je een regelaar met BEC aansluit op de ontvanger dan kan je hier 5 volt vandaan halen.

Gr robin

Hoi robin,

Het ziet er wel goed uit je nieuwe indeling. Ik zou persoonlijk de lipo niet vast te zetten in een accu boxje maar klittenbant gebruiken omdat het makkelijker is en kost je veel minder ruimte, het nadeel is wel dat je de klittenband goed moet vastmaken aan je romp en aan je accu. Maar hoe ga jij de afdichting maken van het dek? Ik heb er nog een hard hoofd in hoe ik dat goed kan doen zonder dat er water in komt. Ik heb op precies dezelfde plek de servo gemaakt. De armpjes voor de servo heuvels heb ik gewoon van de kit gebruikt omdat die wel aardig waren. Zo te zien heb jij ook de heuvels van de kit gebruikt alleen vind jij ze ook niet erg slap? Ik ga binnenkort maar is de romp spuiten want dat wordt ook wel eens tijd om dat te doen. Ik gebruik de blauw van tamiya en de rood van motip. Ik denk dat een mooie combinatie zal zijn.

Tim

Hallo Robin,

Je spuitwerk ziet er heel erg goed zeg! Ga zo door met de rest, zal zeker goed komen.

Groeten,
Peter

Bedankt Peter,

Gister had ik nog even tijd om de witte lijn op de waterlijn te schilderen:
img0030lig.jpg

Tim,
De diameter van nr. 11 is 10mm.

Het dek ga ik waterdicht maken met verschillende afdichtingen, op het vlakke gedeelte komen klemmetjes op die ik over had van de micro magic.

De rest wordt dichtgemaakt met hoge opstaande randen. Hierdoor kan het water minder goed naar binnen, en de opbouw wordt vast gezet met een elastiekje en 2 haakjes (1tje in de opbouw en 1 op de bodem van de boot).

Tot de volgende update,

Gr robin

Hoi robin,

Het ziet er heel erg strak uit:D Je hebt zeker die lijn afgeplakt en gespoten of niet? Bedankt van die nummer;) ik ga zelf vrijdag weer verder want ik zit nu in de toetsweek.

tim

Even een laatste berichtje/ update.

Ik heb een proefvaart gedaan, en het was huilen dan lachen.

De stuurt zoals verwacht erg slecht naar 1 kant, verder reageert ze achteruit wel bijzonder goed op het roer. Dit heb ik bij geen enkele van mijn boten zo goed gehad.

Verder is ze een tikje te zwaar, dus ik ben van plan om de motoren te vervangen door een of twee klassen kleiner.

Er zit alleen een maar aan dit verhaal:

Ik ga nederland voor 5 maanden verlaten, ik ga namelijk voor mijn opleiding op zeestage. Ik vertrek 4 augustus richting de ms Volendam. Dat wordt behoorlijk afkicken geblazen, aaaargh 5 maanden zonder modelbouw...

Gr robin

ps. Voor de geïnteresseerde een reisverslag: WaarBenJij.Nu | Robin gaat naar Canada

Hallo Robin,

Je kan toch een klein bouwdoosje meenemen? Met een beetje verf, lijm en een hobbymesje kom je al een heel eind. Je hoef dan niet helemaal af te kicken.
Veel succes met je zeestage!

Groeten,
Peter

Back