Bouwverslag White Star van Billing Boats

Zie je draadje nu pas. Mooi bouwwerk! Kun je nog bij je roer besturing? Hier boven zie ik dat zowel het armpje als het stangetje van je roer van messing zijn. Met name als je wat trillingen in je boot hebt kan dit voor storing zorgen. Als je er nog bij kan misschien handig om bijvoorbeeld het armpje door een kunststof exemplaar te vervangen.

Groet Halmar

Zie je draadje nu pas. Mooi bouwwerk! Kun je nog bij je roer besturing? Hier boven zie ik dat zowel het armpje als het stangetje van je roer van messing zijn. Met name als je wat trillingen in je boot hebt kan dit voor storing zorgen. Als je er nog bij kan misschien handig om bijvoorbeeld het armpje door een kunststof exemplaar te vervangen.

Groet Halmar

Prima tip Halmar. Ja ik kan er nog bij. Dit was/is even een tijdelijke oplossing. Wil sowieso aan de binnenzijde nog het nodige doen.
Vandaag is ook net een LED setje binnengekomen van Modelbrouwers met navigatielichten en binnenverlichting.

Romp heeft de eerste blauwe laklaag gekregen. Even goed laten drogen, licht opschuren en dan minimaal nog 1 laag.

img1943p.jpg

img1942bk.jpg

Ziet er netjes uit Hans. Zoals ze al zeggen een andere roerhevel van kunsstof erop zetten is iets steviger dan dat messing plaatje.
Die letters zien er ook netjes uit, die heb je zelf ontworpen zoals ik las.
Mocht ik een keer om een lettertype verlegen zitten mag ik dan bij jou aankloppen.
Ben zelf met een onderzeeboot bezig op dit moment, en daarna nog 2 engelse reddingsboten te bouwen.
Moeten eens een keer afspreken met elkaar, zover woon je niet bij mij vandaan.
Hiervaren we geregeld met boten als het mooi weer is.
Iets voor volgend jaar om af te spreken met elkaar en dan eens varen.
Blijf je bouwwerk volgen, word een schiterende boot.

Groetjes,
Eric

geeft de servo-roer geen problemen?
vind dat je servo het roer(hevel)toch geweldig ver naar voor trekt op die fotode hoek roerhevel en stang komt daar toch redelijk dicht bij 180° , of bedriegt de foto een beetje?
dat moet stroef bewegen als je servo begint de duwen?
is ook niet nodig dat je roer zo'n hoek maakt , over een bepaalde hoek remt je roer enkel ipv extra te sturen

t'is nu te laat maar je had er beter aan gedaan je motor wat lager in te bouwen door de houten plaat wat uit te werken zodat je schroefas niet onder die hoek onder je romp kwam te zitten (wijst veel te veel naar beneden)

wel mooi gespoten!

mvg

Ziet er netjes uit Hans. Zoals ze al zeggen een andere roerhevel van kunsstof erop zetten is iets steviger dan dat messing plaatje.
Die letters zien er ook netjes uit, die heb je zelf ontworpen zoals ik las.
Mocht ik een keer om een lettertype verlegen zitten mag ik dan bij jou aankloppen.
Ben zelf met een onderzeeboot bezig op dit moment, en daarna nog 2 engelse reddingsboten te bouwen.
Moeten eens een keer afspreken met elkaar, zover woon je niet bij mij vandaan.
Hiervaren we geregeld met boten als het mooi weer is.
Iets voor volgend jaar om af te spreken met elkaar en dan eens varen.
Blijf je bouwwerk volgen, word een schiterende boot.

Groetjes,
Eric

Hallo Eric,

Lettertjes zelf ontworpen inderdaad. Geef maar een gil als jexstickers nodig hebt!
We wonen inderdaad in de buurt. Lijkt me inderdaad leuk om een keer af te spreken. Ben niet zo ervaren, dus wat tips uitwisselen is altijd leuk!

Gr.
Hans

geeft de servo-roer geen problemen?
vind dat je servo het roer(hevel)toch geweldig ver naar voor trekt op die fotode hoek roerhevel en stang komt daar toch redelijk dicht bij 180° , of bedriegt de foto een beetje?
dat moet stroef bewegen als je servo begint de duwen?
is ook niet nodig dat je roer zo'n hoek maakt , over een bepaalde hoek remt je roer enkel ipv extra te sturen

t'is nu te laat maar je had er beter aan gedaan je motor wat lager in te bouwen door de houten plaat wat uit te werken zodat je schroefas niet onder die hoek onder je romp kwam te zitten (wijst veel te veel naar beneden)

wel mooi gespoten!

mvg

Dank voor het compliment. Wat betreft er roer, ik pas het nog aan nav alle tips. Top.
De motor is geplaatst conform de instructies. Kan ik nu helaas niets mee aan doen.

Maar het is mijn eerste boot, bedoeld om ervaring op te doen. Dus beginnersfouten zullen voorkomen ;)

Hallo Hans,

Wat is ervaren, ik pruts zelf ook nog maar wat aan.
Maar is zeker leuk om een keertje af tespreken met elkaar.
Kunnen via PB even elkaars adres en telefoon nummer doorgeven.
Mocht je iets nodig hebben op modelbouw gebied heb altijd wel wat liggen.
Heb volgens mij zelfs nog een plastic roerhevel liggen voor je.

groetjes,
Eric

Back