bouwverslag Wildthing.. 2e Test vaart!

ja je hebt er een stuk af gehaald, dat had ik gezien.
maar wat is nou het idee ?

neem aan dat er water door heen moet ?

ja je hebt er een stuk af gehaald, dat had ik gezien.
maar wat is nou het idee ?

neem aan dat er water door heen moet ?

ja uiteraard! , in het rechtse blok zit in het midden een gleuf daar moet ik nog 2 nippels in maken ''een links en een rechts'' en in de linkse plaat ''deksel'' moet nog wat boutjes aan de buitenkant komen zodat het geheel beter afsluit.

Ik zou die koel-gleuf maar 'n keer zo breed maken ,

en die boutjes aan de buitenrand zijn nergens voor nodig.

Trek je met die 4 boutjes de boel niet dicht ... ,

gewoon dat deksel op de koelring lijmen met Loctite.

Ik zou die koel-gleuf maar 'n keer zo breed maken ,

en die boutjes aan de buitenrand zijn nergens voor nodig.

Trek je met die 4 boutjes de boel niet dicht ... ,

gewoon dat deksel op de koelring lijmen met Loctite.

de koel-gleuf is redelijk breed z'n 5mm. De boutjes in de buitenring zitten er al in, dichte niet helemaal lekker af zonder, straks als het mee zit alles vast zetten.
vandaag dan ook eindelijk de props binnen gekregen :)

Nou heb ik er geen verstand van hoor,

Maar als je die delen van de koelkop in de draaibank hebt waarom heb je er dan geen "groeven" in gedraaid om het oppervlak van de warmte afvoer te vergroten?

Verder knap hoe dit allemaal gemaakt wordt hoor! respect.

gr. Arnold

vandaag de cilinderkop getest op een eventueel lek

Foto-EOLVJDQ7.jpg

video: http://www.modelbouwforum.nl/forums/[URL=http://tinypic.com/r/o78rh3/7]View My VideoView My Video

Hadden straks mooi alles opgebouwd, koeling aangesloten ex. Dachten we nou mooi het motertje te laten proef draaien, kijken of de koeling netjes werkt.
Maar we kregen het motertje niet aan de praat hmm.. alles nagekeken, nou blijkt de cilinder tegen de kop aan te komen. Bleek er geen pakking meer tussen te zitten, waarschijnlijk zoek geraakt tijdens het monteren van de onderdelen :(.
nou maar eens gaan kijken of k een pakking kan regelen ergens.

Laatst bewerkt:
zo.. vandaag via de post koper plaatje binnen gekregen van Hendricx ( nog bedankt hiervoor ;) )
en netjes een pas-ring uitgesneden, en gekeken of het voldoende was.
En ja hoor.. hij loopt nu nergens meer tegen aan.
Zo net met een maat geprobeerd weer leven in het motertje te krijgen, en met succes! hij is een paar keer aangesprongen :), maar naar een tijdje deed hij niks meer, de gloeiplug-battery was leeg. morgen maar weer even verder kijken als de battery weer vol is.

Vandaag de eerste test vaart gehad, en ligt mooi gebalanceerd :)
alleen nog wat probleempje met het roer servo wat niet helemaal wou werken..

Foto-UDFLSVCJ.jpg

Foto-BCXM3RGF.jpg

Foto-TRP4GZDX.jpg

eerste test of hij niet lekt

[URL="
- CIMG1519[/URL]

eerste echte test vaart ( dit was met een 34 mm prop )

[URL="
- CIMG1520[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
als je zonder kap ga varen is michien een auto bailer wel verstandig
als je er dan water in krijg dat het er weer uit gaat tijdens het varen.

Product Review Auto Bailer

ik weet of het echt goed werkt maar ik zie het vaak voorbij komen op brandstof boten

In plaats van een autobailer (die onder de waterlijn zit en kan gaan lekken) kun je ook een pijpje schuin naar achteren wijzend in de bodem lijmen, dit zorgt voor zuiging als de boot vooruit vaart.
Op het diepste punt (als 'ie vaart) in de boot komt een buisje rechtop, dat vlak boven de bodem eindigt en met een slanglus, die boven de waterlijn komt, aan het zuigpijpje verbonden wordt.

De slanglus moet (nét) boven de waterlijn (in rust) uitsteken, om te voorkomen dat de boot kan vollopen.

Komt er nu spatwater in de boot, dan wordt het er tijdens de vaart gelijk weer uitgezogen.

Groeten, Jan.

klopt! het was meer van om te kijken of hij waterdicht is, en of alles na behoren werkt ;) .
achter moeten nog wat dicht gemaakt worden, '' puntjes op de i zetten zeg maar ''

Hmmm waarom zou je hier niet kunnen test varen?

Als je meteen op een grote plas gaat testen ben je straks je boot kwijt of erger, ligt ergens midden op die plas onderste boven omdat er iets fout gaat ofzo. Dan lijkt me zon sloot nog niet zon slechte keus:P dan kun je er zo weer bij. haha

hoi

ik verheug me al op het filmpje dat hij wat harder vaart.
ik heb de bouw de hele tijd gevolgd en vind het een mooi bootje is geworden.:yes:

gr

Vandaag de boot weer te water gelaten op een dood stuk van de maas, dit maal met een wat grotere prop 38mm. maar dat was geen succes! Het roer raakte een steen, en de prop zwaar beschadigt.. voor de rest gelukkig geen schade.
de moter was ondertussen afgeslagen, en dreef langzaam naar het midden! dus dat werd zwemmen om de boot terug te krijgen.

Laatst bewerkt:
Back