bouwverslag Wildthing.. 2e Test vaart!

hoe zou ik hem het beste waterdicht kunnen make, ik dacht zelf om er een polyester mat erop te plakken. of hebben jullie misschien nog een optie ?

dat wordt al mooi,

wat ik deed voor waterdicht maken is:
-eerst een normale laag epoxy aanbrengen
-daarna een glasweefsel matje met epoxy aanbrengen
-en daarna plamuren schuren plamuren schuren totdat je de goeie vorm hebt

en als je alles net geschuurd hebt, kleurtje erop en aflakken ?;)

vandaag ook nog even de bootsteun afgemaakt, alleen nog een kleurtje erop :)

Foto-DGUTHXON.jpg

Laatst bewerkt:
ja een plank waar alle spanten opgelijmd worden zodat de boot 100% recht is en niet scheef of getordeerd. ik heb horen zeggen dat je zonder bouwplank bijna altijd een scheve boot hebt of sla ik hier volledig de plank mis?

ja een plank waar alle spanten opgelijmd worden zodat de boot 100% recht is en niet scheef of getordeerd. ik heb horen zeggen dat je zonder bouwplank bijna altijd een scheve boot hebt of sla ik hier volledig de plank mis?

toen ik de spanten aan elkaar lijmde heb ik het wel op een vlakke plank gedaan, en haaks gezet. neem aan dat de spanten niet aan de plank bevestigt moeten worden met lijmen ?

toen ik de spanten aan elkaar lijmde heb ik het wel op een vlakke plank gedaan, en haaks gezet. neem aan dat de spanten niet aan de plank bevestigt moeten worden met lijmen ?

Niet lijmen, maar schroeven is een goede tweede; dan weet je zeker dat er tijdens de bouw niks uit z'n fatsoen raakt en je met banaan blijft zitten...
full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb die van mij ook op een plank gemaakt.
was eerst aan het klooien zonderplank.
maar met werkt het veel prettiger, plus dat het niet een hoekje om vaar zonder te sturen ;).

van de weer wat spulletjes besteld:

speedschroef 37,5 mm m5 R ( binnen )
speedschroef 37,5 mm m5 L ( binnen )
hoog belastbare koppeling ( binnen )
vetpomp voor o.a. schroefas ( binnen )
drukvet voor schroefassen ( binnen )
43mm koelspiraal ( binnen )
m3 nipels ( binnen )
motersteun ( binnen ) nog aanpassen!
3,2 + 2,4 mm buis voor om de moter te wikkelen ( zover dat gaat ) ( binnen )

voor de rest heb ik de onderkant een beetje verstevigt, nu is het wachten op de spullen :)

Laatst bewerkt:
he, ik had je reactie gelezen in mijn topic, maar hoe ga jij zorgen dat het motortje (ac) de aandrijving geeft aan je as?

op de moteras zit schroefdraad m5, nou heb ik een bout gehaald van m5 met een stuk schroefdraad en een stukje niks
http://www.japparts.nl/images/rmcp/inbus.jpg
daar zaag ik de kop vanaf. om de bout te verbinden met de as, haal je een koppelmoer ( 3 moeren op elkaar zeg ma ). http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Koppelmoer - staal verzinkt.jpg
om de schroefas te verbinden heb ik een koppeling gehaald. en klaar:)

een lange tijd rustig geweest aan mijn kant, zat op wat spullen te wachten. nou bleek het roer wat ik besteld had niet meer leverbaar te zijn, hadden ze wel eerder kunnen zegge! daar wacht je dan 2 maanden op :confused:
nou heb ik het roer maar op ebay besteld, net zo snel

tevens een opklapbaar werkblad gemaakt 120cm bij 80cm , zodat ik rustig aan de boot kan werken. er moeten alleen nog poten onder komen, de zullen volgende week wel een keer eronder komen :)

ingeklapt:
Foto-PLXQLINV.jpg

uitgeklapt:
Foto-QIK3A33V.jpg

en de verlichting:
Foto-6WRPQQ4I.jpg

Laatst bewerkt:
lekker hoor een werkblad, ik heb sinds kort ook een lekkere plek om te beunen :)

(ik las ooit een topic met foto's van werkplekjes maar waar?!?!)

Gr, Leon.

van de week nog wat spullen besteld :rolleyes:

servo: als gas regelaar (binnen )
tankje: inhoud 125cc (binnen)
uitlaat: .15 28cm lang (onderweg)
roer: arrow shark (binnen)

Laatst bewerkt:
Back