Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Foei Jan, hangjongeren pesten is niet netjes:p maar wel leuk:D
Je bent erg creatief om een claxon in te bouwen :)
\

bedankt Tom!
zolang de toeter de boot niet aantast, kan hij mooi mee in de boot. je ziet er immers niks van , je HOORT hem wel GOED
je hoort hem door de hele straat heen toeteren!

Kleur valt wel mee toch? alleen de waterlijn krijgt nu beetje roze idee vind ik :p
Zinkanodes komen er wel goed uit.

haha die toeter :p is wel een goeie xD

kleur valt inderdaad ook wel een beetje mee, komt denk ik dat ik de blauwe en gele biesen nog mis.

Jan

Ha die Jan,

Ik vind dat (menie) rood veel realistischer dan dat felle rood.
Lekker zo houden kerel als je het mij vraagt.

Grt,
Ferry.

Beste Ferry,

ja het donkerrode heeft ook wel weer wat
geeft een beetje een chique uiterlijk

Jan

Ja toch?
Vind ik ook en als je eens de gelegenheid krijgt om in een dok te mogen kijken (bij Auke ofzo) dan zul je zien dat de gangbare antifoulings een menie kleur hebben.
Je bent goed bezig ;)
Leuk om je te volgen.
Groetjes.

Hallo Jan,

Wederom petje af. Wel een kleine aan/opmerking. Heb jij geen goede foto van je schoorsteen? Ik weet dat daar een aantal luiken/roosters inzitten. Is dit niet een detail wat je aan kunt brengen? Maakt haar net weer wat exclusiever denk ik. En met jou bouwkunde moet het toch te doen zijn. Verder de kleur zo laten. Ziet er gelikt uit!!

Groet
Sjoerd

dankje Sjoerd!

ik heb net het SMIT logo op de schoorsteen geplakt
en er moeten aan de achterkant inderdaad iets van 10 sleuven in

Uploaded with ImageShack.us

ik moet eerlijk waar bekennen dat ik nog geen idee heb hoe ik die er strak in krijg, had dit al eens eerder aangehaalt.

tips zouden van harte welkom zijn, dan kan ik zien als ik er morgen van van kan maken;)

Jan

ik heb de plastic schoorsteen aangepast, en ga hierin met het dremeltje te keer, Dremel heeft een tooltje waar je dat mooi mee kunt doen!

Als dat niet werkt maak 'k hem massief van een blokhout ofzo, maar dat zien we dan wel :P

Jan,

Is maar een idee, maar als je het rooster gedeelte helemaal los maakt van de schoorsteen? Ik bedoel dat je het segment van de roosters geheel apart maakt in dezelfde vorm als je schoorsteen. Als je dit gedaan hebt snij/zaag je een gedeelte uit je schoorsteen waar je vervolgens het apart gemaakte gedeelte weer inzet en afwerkt?

Groet
Sjoerd

Jan,

Is maar een idee, maar als je het rooster gedeelte helemaal los maakt van de schoorsteen? Ik bedoel dat je het segment van de roosters geheel apart maakt in dezelfde vorm als je schoorsteen. Als je dit gedaan hebt snij/zaag je een gedeelte uit je schoorsteen waar je vervolgens het apart gemaakte gedeelte weer inzet en afwerkt?

Groet
Sjoerd

Idd als een los stuk, zoiets als dit als het losse deel, heb snel even wat getekend... gaat om het idee :p

schermafbeelding2012102o.png

En dan kan je dit later er in lijmen, allen moet je tussen de roosters nog wat rondingen krijgen :p

Of je maakt het deel ook apart en freest de sleuven er in... als mijn freesbank het deed(ombouwen naar brushless), had ik even wat geprobeerd.

Menson,

vanmorgen kwam er een leuke verassing door de deur
met daarin de door Sjoerd(Macrabbit) gedraaide messing hekrol, en de 2 Hekverhaalrollen.

Sjoerd, nogmaals , Je bent een Toppertje!!!!!:thumbsup:
ze zijn superstrak gedraaid, en de werken nu ook mooi.
moest alleen even de verhaalrollen uitboren van 0.8mm naar 1.2mm zodat ik er langere spijkertjes ik kon zetten, nu kunnen ze ook nog draaien.

regenpijp.

ik heb een poging gedaan om er gleufen in te frezen

en Mevrouw heeft een klepje op de neus gekregen
hij kan nu open en dicht,

totaal plaatje

volgende update zal waarschijnlijk gaan over de sleepbeting en wichkamer, want als die klaar is kan het bovendek erop!

Jan

Laatst bewerkt:
Bouwverslag of ???

Hallo Jan.

Heel verstandig!!!!

De vele commentaren van ZOGENAAMDE modelbouwers zal je niet de positieve inspiratie opleveren welke jij als jonge modelbouwer nodig hebt.

Succes met de bouw, we houden contact.

Gr leen

Ik stop mijn bouwverslag tijdelijk om het herhaaldelijk commentaar betreft mijn taalkundige vaardigheden

Ik geloof dat ik daar niet aan zou toegeven, Jan.

Natuurlijk staan er af en tou wat typ/spel/grammaticale fouten in je verslagen, maar niet op een dusdanig slordige manier dat ik me daaraan erger. En daar zijn er jammergenoeg plenty van.

Als je je irriteert aan altijd dezelfde personen die dergelijk commentaar geven, dan zou ik dat proberen die te negeren en deze personen desnoods op je negeerlijst zetten.

Ik vind dat je een serieuze en goede bouwer bent met oog voor detail. In dat opzicht ben je een voorbeeld voor met name jeugdige bouwers, die nog wel eens de fout maken om de boot te zien als een drijvende verpakking van de elektronica.

Dus, ik hoop dat je er nog eens goed over nadenkt, even diep ademhaalt, en doorgaat op de ingeslagen weg. Wat olie op je rug smeren wil ook wel eens helpen.....

Groet,

Ad

Niks van aantrekken Jan,

je schip ziet er schitterend uit. Ik merk ook je taalfouten, maar wat maakt dat uit. Die taal is niet zo heel belangrijk hier (de foto's wel ;) ) Ik heb ook moeilijkheden met de taal aangezien ik voor alles de term in het Engels ken, maar niet in het Nederlands, ondanks dat schrijf ik het ook gewoon zoals het in me opkomt. Iedereen verstaat jouw geschreven taal wel, ondanks de foutjes, dus dan komt de boodschap door en dat is wat telt!
Ik vind je verfwerk heel mooi en het luikje is ook mooi gemaakt! Indien je toch zou beslissen van echt met je verslag te stoppen, dan hoop ik wel dat je verder bouwt!

Bedankt Ben44!

Als ik het goed begrijp is dit de veroorzaker.
Beetje jammer dat ben44 niet onthoudt wat er eerder hier in het verslag is geschreven.

alleen , en sorry dat ik het zeg ;wat een spellingsfouten Jan!
normaal zeg ik daar niets van maar het zijn er toch wel veel in 1 posting hoor
dat moet jou toch punten kosten Jan?
mocht ik een sollicitatiebrief in mijn handen krijgen met zulke dingen ,die kerel staat al direct 10 plaatsen naar onder op de rangschikking ,hoe goed die kerel ook zou kunnen zijn

Eerste reactie daarop:
Ben, er zijn grotere drama's hier op het forum.
Jan die rammelt tenminste niet alles achter elkaar door, gebruikt zelf komma's en punten.
Het is ook de toon van schrijven.
Ik als "taalpurist" vond het nog niet storend genoeg om daarover te beginnen.
Wat ik wel met je eens ben, is dat het taalniveau van tegenwoordig beduidend minder is dan in mijn schooltijd. :p

Dan moet het toch klaar zijn?
Dan ga je daar toch niet mee door.

Ik stel voor dat Jan lekker verder bouwt en ben44 een "draadverbod" (gebiedsverbod) krijgt.
Eventueel "met proeftijd" :p

Dat is voor de gezelligheid wel het beste.
Een anoniempje op het forum dat zelf weinig (of niets) doet ben ik liever kwijt dan een jonge bouwer met 2 rechter handen.

zo jammer he dat een of andere idioot een jonge,en zeer geweldige modelbouwer,de lust om een bouwverslag voor anderen bij te houden,word ontnomen,sorry dat ik het ff zo zeg,maar vindt dat gewoon DIEP TRIEST

jan,trek je er a u b niets van aan,en ga gewoon lekker verder waar je mee bezig was,ik genoot gewwon van je vorderingen

groeten Oase

Jammer Jan, gewoon op negeerlijst zetten en laten staan,. Mensen die lopen zeiken heb je niks aan.

Maar meneer loopt te zeiken over een ander,moet hij eerst zijn eigen postings nalopen op Hoofdletters en punten en komma's,

Jan, gewoon lekker doorgaan en moet maar zo denken "Hij zal thuis wel niks te vertellen hebben"

het had beter geweest mocht ik dat mailtje hier gewoon gepost hebben dan had iedereen kunnen lezen wat ik geschreven had
hadden jullie me dan afgebroken , beledigd of wat nog allemaal dan had ik daar mee kunnen leven
nu veronderstelt iedereen maar wat en natuurlijk het ergste of grofste eerst ,mailtje had zoals geschreven veel duidelijk gemaakt

maar geen probleem mannen ,van mij geen last meer
aan allen nog veel plezier en succes met deze mooie hobby

mvg

ps :Jan, voort blijven doen hé man ,trek u dit echt niet aan en voortbouwen en posten

het had beter geweest mocht ik dat mailtje hier gewoon gepost hebben dan had iedereen kunnen lezen wat ik geschreven had
hadden jullie me dan afgebroken , beledigd of wat nog allemaal dan had ik daar mee kunnen lezen
nu veronderstelt iedereen maar wat en natuurlijk het ergste of grofste eerst ,mailtje had zoals geschreven veel duidelijk gemaakt

maar geen probleem mannen ,van mij geen last meer
aan allen nog veel plezier en succes met deze mooie hobby

mvg

ps :Jan, voort blijven doen hé man ,trek u dit echt niet aan en voortbouwen en posten

Als je taalles gaat geven aan een ander moet je wel vreselijk **** zijn om hier deze post te durven plaatsen.
Waren de hoofdletters op?
Punten in staking?
Zo nu en dan een nieuwe regel verduidelijkt ook een heleboel.

Nu wordt het tijd dat (zeker) ik mijn mond ga houden.

Jan, verder bouwen en foto's blijven maken.
De zin om het verslag aan te vullen komt vanzelf weer.
Trek er binnenkort maar eens de bezem door.
Fijne avond verder. ;)

Back