Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Haha, die Jan. Probeer je een keer een macro foto te maken zie je ineens dingen die je helemaal niet wilt zien. Daarom zijn mijn foto,s altijd van een grote afstand. Lijkt het nog ergens op!! Nee jan, zonder kul, het ziet er weer geweldig uit. Die draaibank is ook super trouwens. Kun je hier sowieso nog op draaien? Een echte oldtimer.

Groet
Sjoerd

Sjoerd,

Jazeker werk deze draaibank:D
Gebruik hem af en toe om de schroefassen bijvoorbeeld mee af te draaien, soms passen de stalen assen niet goed ik de koppeling, en moet er een klein beetje van de as worden afgedraait.

Achter de klauwplaat zie je een bruine band hangen, en aan het plafon hangt een electromotor, waar de band weer aan vast zit, en zo wordt hij aan gedreven;)

Zit zelfs nog een automaat op haha.

En de foto was nog geen eens in Marco stand, maar heb een stukje uit deze foto geknipt.

Uploaded with ImageShack.us

Jan

Laatst bewerkt:
Dankje Mark!

Trouwens wel grappig, had jullie in het begin iets laten zien over mijn constructie over het koelwater. Nou het werkt:D

Hier een deel van een foto waar wel te zien is dat er water uitspuit

Ik ga hier de bocht om, en toch staat er nog wel een straaltje uit te spuiten, en ga ik echt volgas vooruit, dan komt er toch wel een mooie grote straal uitzetten.

Jan

Hoi,

Ondanks een wat druk weekend, toch nog wat aan het voordek kunnen bouwen, hij is voor 75%klaar, hier en daar nog een detailtje, en een kleurtje, en dan heb ik het voordek afgerond.

Hier heb ik heel veel werk van gehad, Nee, het is geen een of andere ruggenwervel, maar een Panamakluis:D

8mm dik, en gemaakt van Polystyreen, een grote klus. Heel veel vijlwerk.
Gellukkig heeft de Witte Zee maar 1 zo'n ding;)

Het voordek, met de kluis voorop.
Bolders, kaapstanders en geleiderol heb ik zelf gemaakt.

Nou vooruit nog een plaatje dan, Omdat het zo,n mooie sleper blijft;)

Jan

wat is nu eigenlijk het verschil tussen zz en dz wz?

Zie pagina 1 van het verslag,bovenaan meende ik ergens.
Kon ze in het begin ook niet vinden, maar ze zijn zeer duidelijk.

*Davids
*Werksloepkraan
*laadboom
*bergingsluik

En Jawel, ik heb nog een verschil ondekt!
Maar die mag je zelf gaan opzoeken:mrgreen:

En u ook weer bedankt he Ferry, meende ik;)

Jan

Zie pagina 1 van het verslag,bovenaan meende ik ergens.
Kon ze in het begin ook niet vinden, maar ze zijn zeer duidelijk.

*Davids
*Werksloepkraan
*laadboom
*bergingsluik

En Jawel, ik heb nog een verschil ondekt!
Maar die mag je zelf gaan opzoeken:mrgreen:

En u ook weer bedankt he Ferry, meende ik;)

Jan

hahahaha, ik zal mijn best doen. maar ik vind het boekje met de bouwbeschrijving vrij vaag het lijkt of hij gekopieerd is. heb jij dat ook? de tekst is duidelijk maar de tekeningen en foto's niet.

verder supper bezig! ik hoop dat die van mij ook zo zal uit zien!

Jan bouwt de Witte Zee niet vanaf een "bouwtekening" maar meer vanaf de foto''s die er van zijn, en zijn kennis van de schepen :)

Brecht, ik ben ook met de Zwarte Zee bezig en inderdaad de beschrijving is erg vaag, en lijkt ook gecopieerd, overigens worden er diversen dingen in de beschrijving ook gewoon niet vermeld (zoals bijv. het plaatsen van het Anker, het inelkaar zetten van de ankerwinch en radar antenne)

Brecht,

Ik heb geen Bouwdoos van de Witte Zee, en ik heb er ook geen tekening van stap-voor-stap bouw de Zwarte Zee.

Ik heb 2 werftekeningen, kleine 500 foto,s, en met wat kennis van schepen genoeg om een model te bouwen.

Ik heb ook niet de onderdeeltjes zoals jou in rekjes hangen, en de stuurhut wanden zijn bij mij ook niet alvast voor uitgelasert/gezaagt

Mijn manier van bouwen is anders dan de manier waarop je een bouwdoosje bouwd, zo bepaal ik zelf de volgorde, en moet ik zelf ALLE onderdelen maken, Op de polyester romp na dan.

Wil je ook dan jou Zwarte Zee op de echte ZZ gaat lijken , dan zal je veel studie aan onderdelen moeten doen, en HEEL veel plaatjes gaan moeten bekijken, en zo zul je zien , dat het bouwpakket afwijkt vanaf het echte model.

Ik wens je heel veel succes met je Zwarte Zee, Gaat vast goed komen , met de vele ZZ en WZ kenners hier op het Forum.

En anders zie ik wel een berichtje in mijn mailbox verschijnen.

Jan

Update,

Niet zoveel gedaan aan de WZ, kleine dingetjes, zoals schilderwerk, Maar dat geeft gelijke een andere aanblik!

Het voordek gaat ook de goede kant op , reling moet nog geschildet worden, en de scheepsklok moet nog worden opgehangen.
En zo zijn er nog wel een paar dingetjes.

Nu is de bedoeling om van dek naar dek naar beneden te werken, heb nu het hoogste dek(voordek) bijna achter de rug, en dan rustig aan naar achteren werken. Zo kun je mooi "hoofdstukken' afsluiten als ze klaar zijn.

Jan

Helemaal mooi Jan. Ook je schilderwerk ziet er goed uit. Maak je trouwens je kraan nog werkend? Is een beetje hetzelfde type als ik heb op de HH.

Groet
Sjoerd

Back