Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Na het zolang mogelijk uitstellen voor de grote onderdelen, werd het nu echt tijd om alles samen te voegen.

Uploaded with ImageShack.us

Zo heb ik gisteren na lang nadenken het dak er defenitief opgezet, nu kan ik er niet meer bij, vandaar dat ik er altijd goed over na moet denken, om niks te vergeten.

Het dak zit nu echt vast.

De gehele accomodatie was vrij slap allemaal, door de lengte en maar 2 verdiepingen, dus heb ik een houten balk er onderdoor gelijmt, nu is het allemaal veel stijfer, en ook de 2 steunpijpen van de achtermast geven een goede stevigheid.

En ja nu het water aan de harde kant is, kan ik niet meer varen;)

Zelfs mijn test vijver is wat aan de harde kant:D

Reddingssloepen zijn ook opgehangen.

En bezig geweest met de tuigage.

Jan

Fantastisch Jan, wat een prachtig schip. Respect voor je werk. Denk dat je bij shows veel belangstelling trekt.

Volgende keer, als het water weer zacht en vaarbaar is, een paar kilo ballast erbij om de WZ op zijn waterlijn te krijgen. Zal er nog beter uitzien.
(Wordt dan wel een slechte voor je rug ;) )

Fantastisch Jan, wat een prachtig schip. Respect voor je werk. Denk dat je bij shows veel belangstelling trekt.

Dankje Stefan:D

netjes jan, kheb het met plezier gevolgt!

Je bent nog niet van me af Paul, ben nog niet klaar;)

Duurt niet zo heel lang meer, en dan zijn jullie wel een half jaar van me af haha
Dan sluit ik de werf, en ga ik ervan door.

Volgende keer, als het water weer zacht en vaarbaar is, een paar kilo ballast erbij om de WZ op zijn waterlijn te krijgen. Zal er nog beter uitzien.
(Wordt dan wel een slechte voor je rug ;) )

Klopt helemaal Niels,
Ik heb nog nooit gevaren met alle 20 kg aan boord.
Omdat ik hem anders niet meer in het water krijg:mrgreen:

Hij moet van mijn kamer af, de trap af, door de achtertuin heen, de weg oversteken, en dan een steillopende helling naar de waterkant toe, en dan sta ik daar op een klein strandje, en dan moet ik hem eerst nog een halve meter voor me uit duwen, wil ik los van de grond komen met die diepgang.

Das mijn paadje voordat ik kan varen, nu weet ik wel, ballast eruit, boot te water, ballast erin, maarja , zonder ballast vaart ze vast sneler;)

en toch mis is nog steeds iets hoor jan

Klopt, er mist nog zoveel, ben ook nog niet klaar:cool:

Jan

naam en thuishaven en rederijvlag hahhhahahahhahahaha,nee ff serieus,wat een schitterende boot is het geworden zeg

Ben niet in staat om de naam af te drukken/printen.
Dus sla die stap meestal over, zo heeft de TS-61 Force ook nog steeds geen stickers op de schoorsteen en boeg zitten:rolleyes:

Dus ook de Witte Zee zal geen naam op de boeg krijgen;)
Niet dat ik het niet wil.

Jan

Wat is het een prachtig model geworden zeg!!! Echt waar.
Maar heb je al iets in gedachten als volgend project??

Groet Marco

Die zijn meestal niet in de goede maat.

En de vinyl plakletters die Harm ook voor z'n stoomsleper gebruikt, Jan? Hij was daar zeer over te spreken:

full

Geen idee wat die kosten, maar dat kan je hem wel vragen.

Groet,

Ad

Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig jan!!!
voor die letters gewoon een boekje letters kopen en op de laatste 2 pagina's kan je zelf stikers maken, dan in word in een mooi lettertype afdrukken overtekenen en klaar, dan heb je prachige letters!

grtn Brecht

hallo
naar een letter shop gaan en daar de letter alten uit snijden
het kost geen miljoen en je hebt mooie letters

voor de rest mooi werk

gr raf

Die naam etc. moet er wel op hoor Jan! Het staat echt kaal zo. Gewoon even wat mensen en toko's die kunnen snijden aanschrijven, de meesten kunnen wel wat regelen.
Ik heb in mijn Action bootjes topic geloof ik nog ergens een tip gekregen van een duits bedrijf dat tot 3mm ofzo kon snijden, voor die Action bootjes heeft "Brandweerboot" een goede dienst bewezen (betaald uiteraard). Het is echt niet moeilijk, gewoon even wat tijd in steken en DOEN!
[edit] ik heb zelf even voor je gezocht: http://www.modellbau-sievers.de/

Laatst bewerkt:
Erg mooi schip geworden. Ik doe je dit niet na. Ik zet dit verslag onder mijn favorieten, je hebt er zo veel details in gestopt dat ik die mooi kan afkijken als ik weer eens verder ga met het digitaal bouwen van mijn Zwarte Zee in LEGO. Alleen moet ik dan wel rekening houden met de verschillen tussen beide schepen.:D

Bedankt allemaal voor het meedenken, via het topic en de priveberichtjes;)

Ik ga even het een en ander uitzoeken, op mijn vader zijn werk konden ze het ook doen , weet alleen niet of ze daar ook van zulke kleine lettertjes kunnen printen, en dat is gratis:D

Bedank Arjan!, geloof ik, als je Konajra omdraait komt er Arjan o K uit:p
Heb even de foto,s opgezocht van je brug van de Zwarte Zee, heel erg mooi! erg leuke en kloppende details gezien, ben echt benieuwd waneer je er mee verder gaat.

Maar ik vaar weer even verder, op naar de afronding

Stay tuned, more to come:cool:

Jan

Back