Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Hallo Jan,

Kan het niet laten om je te complimenteren met je schip. Ik zie mooie afgewerkte onderdelen om maar niet te spreken van de snelheid waarmee dit wordt gemaakt. Meestal is dezse combinatie funest, maar gaat jou goed af. Tot de volgende.

Groet
Sjoerd

Hallo Jan,

Kan het niet laten om je te complimenteren met je schip. Ik zie mooie afgewerkte onderdelen om maar niet te spreken van de snelheid waarmee dit wordt gemaakt. Meestal is dezse combinatie funest, maar gaat jou goed af. Tot de volgende.

Groet
Sjoerd

Beste Sjoerd,

weer heel erg bedankt voor u compliment:worship:

@ Peter,

u ook bedankt voor de reactie he:yes:
leuk om te horen.

heb vanmorgen de brandblus pomp erin gezet, en in de namiddag
heb ik de sleper in de vijver gelegd, accu aangesloten op de pomp
en jeutje wat een geweld zeg, ik had er een mondstukje op gezet gezet van een sproeiertje , maar die schoot zo dwars door de coniferen heen.
als je de rubberen slang een beetje dicht knijpt spuit hij dik 7 meter weg

ik ga nu al uitkijken naar de toekomstige vaarshows, samen met de WZ
mooi het publiek van een afstandje besproeien:mrgreen:

Jan

Haha, Dordtsedank, moet kunnen;)

Hallo,

de brandspuit zit al in de boot, zoals al eerder vermeld , hier even een plaatje
full

gisteren ook even het achterdek gemaakt, het is een mal van dik karton, zodat ik hem over kan trekken op hout
full

en ook even een bankje gemaakt, stond helaas niet op de tekening dus heb ik de maten geschat aan de hand van foto,s en een 1:50 kereltje
full

en Last but not Least, de hydrolic kraan voor de werksloep
ik kon kiezen uit 2 versies , de vrijwel in 99 procent van de modellen verwerkte 'simpele" kraan of de moeilijkere kraan , ik kon de uitdaging niet weerstaan , en woeps daar was hij dan de Kraan
full

hier de kraan in ruststand

full

en hier met de arm omhoog, en het witte blokje onder de kraan is de fundatie en die komt op het dek te staan

full

ben er in totaal 4 uurtjes mee bezig geweest, ook hier had ik geen tekening van , dus alle maten geschat en veel foto,s bekeken van de echte.

Jan;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jan,

Sorry voor mijn taalgebruik maar mijn bek valt open. Ik weet wat een werk het is om een dergelijke kraan, en dan zo netjes, te maken. Ik denk niet dat ik het in 4 uurtjes red. Waar heb je overigens dat figuurtje vandaan? Ik zoek ook nog een bemanning maar wat ik vind op internet is erg duur.
Ook de rest van je bouwwerk, niets dan hulde.

Groet
Sjoerd

He Sjoerd:D

tot een aantal jaar geleden deed ik niets anders dan model trekkers, vrachtwagens en een berg auto,s verzamelen, gewoon om dat ik het leuk vond , vroeger er veel mee gespeeld.

en bijna al mijn modellen zijn van het merk SIKU, en die hebben ook een groot assortiment aan 1:50 auto,s, vrachtwagens en noem maar op , en bij somminge voertuigen, zoals een camper zitten een aantal figuurtjes die dan ook in 1:50 zijn. en daar komen ook deze mannekes vandaan.

ik plak ze niet op boten , want dan is mijn SIKU collectie niet meer compleet , maar heb de mannetjes altijd wel bij de hand voor afmetingen

voor de Rest , Vincent en Sjoerd ,
bedankt weer voor de geweldig leuke reacties:worship:.
leuk om te horen;)

Jan

dankje Stefan:D;)

even het volgende , ik kwam net een verassing tegen op een foto

full

full

opzich niks aan de hand zou je zeggen tot je naar de kraan kijkt
Huh?
is hij soms omgewisselt , heb er ook maar 1 foto van dat de kraan aan de linkerkant staat.

dus wat is hier gebeurt met de kraan??

wie weet het , ik hoor het graag,

Jan

dus wat is hier gebeurt met de kraan??

Je zou bijna zeggen dat die eerste foto horizontaal "geflipt/gespiegeld" is. Kijk ook eens naar die gele paal/mast op de tweede foto naar het platform. Die staat daar bakboord, en op de eerste stuurboord.
Jammer dat er nergens teksten te zien zijn.....

Groet,

Ad Bakker

Dat is grappig. Gebeurt vaker hoor, foto's gespiegeld door het verkeerd digitaliseren/inscannen van dia's. Moet je wel mee oppassen als modelbouwer!
Ik denk dat de laatste foto de juiste is en de eerste gespiegeld omdat hij wat ouder is en het formaat van een dia heeft. Daarnaast staat op (bijna) alle foto's van deze dame de kraan aan SB.
Ook mijn complimenten voor een prachtige kraan!

Gr.
Pim

Klopt de kraan stond aan stuurboord en de laadboom aan bakboord, in tegenstelling met haar oudere zus, had de Wtte maar een boom.

ik hoor het alweer , nog een leuke verassing erbij
hoor nu pas dat de WZ dus maar 1 boom heeft
heb ik gisteren voor niks de tweede gemaakt:rolleyes:

full

Jan

Hallo Jan,

Wat Ad aanziet als een laadboom is in feite de steunbalk/pijp voor de achtermast. Als je heel goed kijkt zie je op de eerste foto deze ook aan stuurboord zitten. Maar dit terzijde. Ik heb ook veel foto,s van de Zwarte Zee en op allemaal zit de kraan aan stuurboord. Het lijkt me dus veilig om de kraan inderdaad aan de stuurboordkant te maken.

Groet

Sjoerd

de steunpijpen staan scheef achter de schoorsteen tegen het bordes van de achtermast aan , en aan de achterkant van het bordes , zie je de laadboom zitten

full

Jan

Wat Ad aanziet als een laadboom is in feite de steunbalk/pijp voor de achtermast.

Nee je verward Loek's reactie en die van mij. Ik had het over de gele vertikale paal/mast naar het platform aan bakboord. Loek zei later dat het de laadboom was, wat ik me niet had gerealiseerd. In beide gevallen ging het over de gele laadboom rechts op de foto van Jan.
Maar ik heb de indruk dat het "mysterie" van de gespiegelde dia/foto is opgelost!!!

Groet,

Ad

bedankt voor alle reacties over de kraan enzo, nu weet ik dat hij gespiegeld is op de foto;)

en ik heb de mast het weekend ook nog gemaakt , moet nog een ladder op en over de ledjes moet nog een behuizing worden geplaatst.

full

Jan

Hallo,

de mast al een stukje verder
full

deurtje open
full

deurtje dicht, hij word dichtgehouden door het werkende deurkrukje, vond het wel makkelijk dan kan ik altijd nog even een kijkje in de mast nemen , of de brandspuit lekt of er wat met de bedrading is van de topmast , want het loopt allemaal door de mast heen;)
full

en ook verder gegaan met de kraan
full

en mijn vader kwam ook nog met een leuke verassing thuis, 8 12V 7Ah accus, kan ik weer even vooruit;)
full

Jan

Back