bouwverslag ZAGI

Als je toch snel wil vliegen waarom kies je dan geen dun profiel zonder vlakke onderkant ;)
gewoon een profiel voor speedkistjes nemen... Heb je alleen een beetje weinig power (sowieso wel met deze motortjes)

Op mijn zwiftje staat er een outrunner van 2600kv met een 1050 lipo , hij s wel snel maar nie supersnel, dus ik denk dat je wat tekort ga schieten .
Als je een snelle zagi wil maken zeker ook versterking lat steken of ze beginnen te flapperen of ze breken .(ondervinding;))

Hier mijn eerste Zagi die ik heb gemaakt .van de opvolgers heb ik geen foto's !
full

Laatst bewerkt door een moderator:
liggers zaten al in de planing. zit nog te twijfelen tussen carbon buis of hout 8*3mm ofzo. beide heb ik wel liggen. eerst maar eens snijden :)

Ik zie dat je vandaag nog wel wat gedaan hebt, mooizo! Morgen de rest en dan zullen we zondag eens een paar van die dingen in elkaar gaan flansen. ;)

de snijmallen zijn klaar:

foto0847b.jpg

geen tipverdraaing maar wel iets v-stelling, de tips zitten iets hoger als de wortel. Morgen snijden en dan ook meer updates ;)

wingtips gemaakt uit 3mm depron verstevigd met glas tape, wou liever 6mm maar had ik helaas neit meer.

foto0848n.jpg

even een kleine layout gemaakt van de vleugelvorm met de roeren, wingtips en electronica erbij:
foto0849.jpg

lijkt wel OK zo dacht ik ;)

Over motordomping... naar mijn ervaring is die bij een duwprop / vliegende vleugel uitermate onkritisch. Ik had een SportWing met een zelfgemaakte alu motormount, die kon ik bijbuigen, en heb dus geprobeerd wat het uitmaakte als de motor wat meer omhoog of omlaag blies. Ongeveer niks dus. Eventueel wat down meemixen met throttle.

ik doe gewoon bovenop zoals ik op mijn vorige vliegende vleugel had. Olaf doet hem onderop dus dan zullen we het verschil wel merken ;)

beide druk aan het overleggen op msn en plakken :)

Back