[Bouwverslag] Zelfbouw alu quadcopter

Als je heel netjes gebouwd hebt kan je makkelijk boven die 150 uitkomen!
200 tot 250 zijn de mooiste waardes!

Plimit hoef je niet aan te komen, i gain nooit lager zetten dan de fabrieksinstellingen, en niet iedereen zomaar geloven als ze beweren dat wat in de handleiding staat niet klopt ;)

Pgain staat goed als de oscillatie net weg is, getal zegt verder niks, zorgt alleen dat je weet wat je instelt.

Vandaag weer even bij ODO geweest, maar het ging niet echt lekker....
Er zijn leuke filmpjes over bijvoorbeeld autotrim.....maar dan moet je wel eerst een beetje kunnen hoveren.
Zodra ik de lucht in ga met trims neutraal, heb ik mijn handen vol om hem niet uit zicht te laten verdwijnen: roll en pitch en jaw moeten flink bijgetrimd worden.
Wanneer dat eenmaal gebeurd is, blijft ie toch niet echt te vertrouwen.
Ik zal 'm nog een keer "levellen", dat zal moeten helpen voor de roll en pitch.

Ik heb overigens op de Tx een potmeter toegewezen aan ch6, en daar de roll en pitch P-waarden aangehangen. Dan zou ik in theorie de P af kunnen stellen onder het vliegen....maar daar kom ik nu nog niet aan toe.
De "hoogteregeling" is ook nog vrij kritisch: wanneer je eenmaal stil hangt en je geeft een beetje roll of jaw, schiet ie omhoog of naar beneden.
Maar goed.....het is lekker weer met weinig wind om een beetje te puzzelen.
En daar heb ik 'm eigenlijk ook voor.
Een RTF heb ik al.
Deze week ook de Hubsan X4 binnengekregen...een hoop lol voor erg weinig geld.

Na weer een paar keer vliegen zie ik nog niet veel verbeteringen. Helaas waaide het ook af en toe waardoor ik minder kon vliegen als ik wilde.

Of ik doe het helemaal op een verkeerde manier, wat ik betwijfel, of mijn kk2.0 is niet 100% goed.
Ik heb veel filmpjes gezien en vele tutorials/handleidingen gelezen, en het is gewoon niet moeilijk. Maar toch lukt het mij niet om de kk2.0 goed in te stellen, daarom de vraag: Heeft er iemand tijd/zin om de kk2.0 voor mij in te stellen?
Volgende week ben ik aan het werk dus dan heb ik nog minder tot vrijwel geen tijd om te gaan vliegen.
Het mooiste zou zijn dat er iemand in de buurt van Rotterdam woont, in Zuid-Holland, noord/west Brabant en Utrecht zou ook nog wel kunnen.

Bedankt! :thumbsup:

Ik kan sowieso het punt niet vinden dat hij gaat oscilleren of niet (het 'omslagpunt').
Ik heb hem nu tussen 225 en 230 waar ik hem beter vind vliegen als hoger of lager dan dat.
Maar dan nog blijft hij wegdrijven, stijgen als ik de rechter stick even snel heen en weer beweeg en stuiteren op een bepaalde hoeveelheid throttle. Hij daalt en stuitert weer omhoog van de grond (paar keer) en stijgt dan 'opeens'.

Dit zou niet het gedrag moeten zijn van een goed ingestelde kk2.0.

Nu heb ik ook geen idee of bepaalde trillingen dit kunnen veroorzaken. Ik heb natuurlijk die geïmproviseerde trillingsdempers bij de motoren.

Overigens ben ik dit weekend een weekend weg en daarna moet ik dus weer naar school/werk, ik zal denk ik dus niet voor maandag reageren. (morgen weg)

Is inmiddels weer even geleden, met het weekend weg had ik hem meegenomen en paar keer gevlogen.

Vanaf 230 P gain naar beneden gegaan, nu dacht ik ergens tussen de 150 en 200. Gek genoeg vond (sinds die tijd niet meer gevlogen door slecht weer) ik hem beter vliegen, wat dus eerst niet het geval was toen ik thuis ging vliegen met die instellingen.

Hopelijk binnenkort weer eens goed vliegweer zodat ik weer verder kan vliegen.

Ook maar eens kijken voor draadbuffers en een goede prop balancer. Gewoon voor de zekerheid zoveel mogelijk alle trillingen weg werken.

Back