Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zou het helpen als iemand een CAD opzetje van de beweging voor je maakte?
dan wil ik wel een handje helpen mbv SolidWorks als je wilt?
hoor het wel
ja, dat gaat zo hard, hij heeft geen tijd meer voor zijn vrienden...
ja zeker!! jij was er nietHeb je nog gevlogen dan, vriend?
Ziet er geweldig uit Ronald !! Ik heb net ook de bouw van de Stuka doorgelezen , echt vakwerk.
Mvg ,
Bart
Is wel leuk hoor! Even twee nieuwe gaatjes tappen en "hoppa" de motor loopt andersom!
Heb je twee props die tegenpolen zijn? Natuurlijk wel weer nieuwsgierig in welke maat en zo....
Trouwens met die DLE torren kunnen je gaan prophangen als het moet.
Op mijn P-51 draait een DLE55 een 22x12 met 6400 toeren op de grond en 8400 in de lucht.
Kleine tip: Ik kwam erachter dat vanaf de fabriek de timing nogal vroeg stond. Daarmee maakte de motor een nogal rauw geluid. Door de timing iets later te zetten werd het geluid veel mooier "donker bruin" en aan het vermogen was niets te merken. Stationair loopt hij nu ook veel mooier.
Heb je al aan de Twin-Sync gedacht? Een must voor een P-38. De beste verzekering tegen een spiral of death.
WRC Wike R/C Products Twinsync Engine Synchronizer (WRCTWINSYNC) - troybuiltmodels.com
Kijk maar eens naar de video, het werkt echt goed! Ik gebruik hem zelf al jaren.
Ik heb ondertussen een interface om de toerenuitgang van de ontsteking te gebruiken voor telemetrie. Deze is ook te gebruiken voor de aansturing van de Twin-Sync, want de Twin-Sync sensoren zijn ook gewone hall sensoren.
Dan hoef je verder niets aan je motor toe te voegen of te veranderen, en kun je de twin-sync ingangen rechtstreeks via twee interfaces op de ontstekingen aansluiten.
Als je een grote slag van de servo gebruikt en een spelingsvrije aansturing maakt, dan lopen die motoren straks ontzettend mooi gelijk.
De "Aux" funcite heb ik op een driestanden schakelaar zitten. Daarmee kan ik kiezen of ik links-beide-rechts bestuur met de gasstick. Dat is handig bij starten en afstellen.
Ook geweldig om een Zurabatic Cartwheel mee te doen.
Janusz
Ronald,
Y-kabeltjes zijn geen goed idee omdat er dan geen galvanische scheiding meer is tussen de ontsteking en het cirquit van de ontvanger. Alle storing en rotzooi uit je ontsteking kan dan zo je ontvanger in. Zelfs voor 2.4GHz is dat geen goed idee.
Bovendien gaat een y-kabel alleen als ontsteking en Twin-Sync op dezelfde spanning draaien. Door een filter of diodes kunnen problemen ontstaan omdat er potentiaalverschillen ontstaan tussen ontsteking en Twin-Sync.
Verder is het niet zeker dat de ingangen van de ontsteking en de Twin-Sync zomaar parallel gezet mogen worden.
Een optische interface kan al die problemen oplossen.
Alternatief is een tweede sensor op de as van de motor.