Bouwverslag Ziroli P-38j 114"

dat is inderdaad mogelijk

maar ik vind het eerlijk gezegd minder werk om de sensor 60 graden op te schuiven naar de andere kant van het bpd, als je in staat bent om een extra magneet met de verkeerde pool goed te bevestigen in je meenemer,

dan zal het zeker lukken om de halsensor even een stukje op te schuiven,

en je hoeft geen magneetje te scoren alsmede een speciale reversible halsensor,

en een 2.5 mm boor met 3mm tap kost echt niet zo veel..
 
he Ropke ik sta nu 3 voor!hahaha ;-) evenveel berichten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel inderdaad de sensor omdraaien, noordpool wordt zuidpool en een tweede magneet in de meenemer maken (met een gespiegelde hoek tov BDP). De magneten hebben dus ook een tegengestelde polarisatie.
De sensor zal maar op 1 magneet reageren.
Dat is voor de meeste mensen makkelijker te doen dan boren en tappen.
Die sensoren zijn los te koop, evenals de magneten.
Bovendien is de sensor waarschijnlijk goedkoper dan een passende boor en tap.
De boor voor de 2e magneet heeft iedereen wel in huis. Beetje epoxy en een centerpunt ook

Dus wie snapt er nu nog iets van? (is alleen een alternatief om aan te geven dat het op meerdere manieren kan)

Ja dat kan natuurlijk ook.
 
dat is inderdaad mogelijk

maar ik vind het eerlijk gezegd minder werk om de sensor 60 graden op te schuiven naar de andere kant van het bpd, als je in staat bent om een extra magneet met de verkeerde pool goed te bevestigen in je meenemer,

dan zal het zeker lukken om de halsensor even een stukje op te schuiven,

en je hoeft geen magneetje te scoren alsmede een speciale reversible halsensor,

en een 2.5 mm boor met 3mm tap kost echt niet zo veel..

ja zo heb ik het dus gedaan.

Mijn konijn wordt vanmiddag uit huis geplaatst.
 
je zou ook gewoon de sensor kunnen laten zitten, de oude magneet verwijderen en een nieuwe in een nieuw te boren gaatje lijmen. Misschien nog makkelijker. Zie zo komen we er wel... :)
 
Servoluikjes uitgesneden, gestart met fairing en instrumentenpaneel.
phoca_thumb_l_15052012%20017.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20018.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20019.jpg



Aansturing ailerons van binnenuit.
phoca_thumb_l_15052012%20020.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20038.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20039.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20040.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20041.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20042.jpg


phoca_thumb_l_15052012%20043.jpg
 
vandaag fairings verder afgewerkt/geschuurd en in de g4 gezet.
phoca_thumb_l_16052012%20001.jpg


phoca_thumb_l_16052012%20002.jpg


phoca_thumb_l_16052012%20003.jpg


Dit is het spul dat ik heb gebruikt. Zitten glasbolletjes in dus het is erg licht. Geen muurvuller op cement basis ofzo dus.
phoca_thumb_l_16052012%20004.jpg
 
Ik heb het spul gezien waar ronald de fairings mee gemaakt heeft,echt super!!!!!!

Zeer goed te verwerken,ideale oplossing voor moeilijke afwerkingen.
 
Ziet er goed uit, lekker bezig zie ik wel.
Groeten,
Erik

Maar eeeh die tip van je, met flink wat ducktape en veel epoxy is dat niet van toepassing op de P-38?
 
Nou kreeg deeze bouwer in het begin nogal wat gezijk over zijn bouwmetode
Maar nu is het zijn beurt om te laggen
De p-38 word een plaatje
 
Back
Top